Additionally, paste this code immediately after the opening tag: x - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

x

Aardige topics om te volgen..

Ik krijg toch de indruk dat het wellicht eenvoudiger was geweest om beide fietsen in hun nog originele staat te verkopen...

En dan, met behulp van, de uiterst geduldige, raadgevers hier op het forum, wat leuks op marktplaats uit te zoeken.. 8)

Had heel wat stress gescheeld...

x

x
Ik kap ermee...doei :?
wakkeropdefiets schreef:Er staan nu 2 gestripte fietsen en een bak vol onderdelen al weken in de woonkamer en ik ben nog steeds geen steek verder ben en zolangzamerhand kierewiet begin te worden.
Naar wie moet je luisteren? Wie weet het nu echt?
Ik weet alleen maar dat het allemaal steeds ingewikkelder wordt en ik er geen fluit meer van snap.
Beste Wakkeropdefiets: Wat ik mis in jouw verhaal zijn twee dingen:
1. Zelfreflectie. Je legt de schuld voor 100% bij verschillende fietshandelaren. Maar hoe zit het eigenlijk met je eigen verantwoordelijkheid en schuld voor deze hele misere?
2. Je kent toch het gezegde: Bezint eer gij begint". Mij lijkt het het dat je voortdurend heel gestresst bezig bent geweest, zonder dat je eerst een goed plan van aanpak hebt gemaakt.

Er zijn op dit forum steeds veel fietsdeskundigen geweest die je steeds -heel geduldig- hebben willen helpen als je weer eens niet verder kon. Nu beginnen ze stuk voor stuk af te haken.

x

x
Die naaf is ten eerste niet zonder meer geschikt voor 7-speed en heeft ten tweede een inbouwbreedte van 130 ipv 135mm en past dus niet zomaar op je fiets.

Ik zou, gezien je ontwikkelingen op fietsklussen en het stressniveau dat van je posts afdampt, je ten zeerste afraden om zelf een achterwiel te spaken.
Hans van Lent schreef:1. Zelfreflectie. Je legt de schuld voor 100% bij verschillende fietshandelaren.
Balk in Nieuw-Vennep ken ik al heel lang als een betrouwbare fietsenzaak, die in Hillegom ken ik niet, die zit er pas een paar jaar; gewoon een algemene fietsenzaak, lees 'dozenschuiver' 8)
wakkeropdefiets schreef: Ik ga gewoon spullen bestellen en bouw de boel op.
Het kan altijd anders en altijd beter.
En ben je zeker dat dat een goed idee is? Ik denk dat de opmerking van Matthie terecht is, zeker als het gaat om een niet zo makkelijke klus als het spaken van een wiel, maar ook over andere fietsknutselprojecten. Als je er geen fluit meer van snapt en er kieriwiet van wordt (jouw woorden) lijkt het me een goed idee om voorlopig even te stoppen en op zijn minst mentaal tot rust te komen. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je beter/gelukkiger wordt van hoe je het nu aanpakt.

Renaat

x

x
:lol: Hilarisch!!!! :lol:
Hilarisch, dat is het zeker, maar ook om te huilen.
Ik vind dit ook wel een grappige combinatie 24-35-42
Bestaat dit wel ???

Koop nou gewoon niets extra's.
En zet de aandrijflijn van die koga op je batavus.
Laat de shifters en remmen van je batavus gewoon zitten.
Deze waren toch ook geschikt voor 7 X 3 speed?
En ga lekker rijden.

Probeer ook niet je ketting om te ponsen. Maar wissel die mee met de cassette. En ik denk dat je in 2 uur klaar ben met knutselen.

Wellicht moet je nog je versnellingen een beetje bij stellen. Maar dat is ook niet zo heel moeilijk en klaar ben je.
Ik heb niet gezegd dat 7 speed en 8 speed uitwisselbaar zijn. Dat zijn ze juist niet. Je moet echt beter lezen.
Wim
Dit draadje lijkt me inmiddels eerder voer voor psychologen dan voor wereldfietsers. :?
Hoi Wakkere op de Fiets, kun je de batavus en koga niet bij een gerenomeerde vakantiefietser-zaak inruilen en met een beetje bijbetaling met een echte vakantie-fiets wegfietsen die wel bij je past en geschikt is voor jou doel? Natuurlijk wel even de fietsen weer in originele staat brengen. Als hoopjes onderdelen is het een hopeloze zaak, op vele onderdelen.

x

x
Beste mensen,

Ik sluit deze discussie. WakkerOpDeFiets heeft aangegeven dat ze hier graag wil stoppen. Dus opmerkingen, hoe goedbedoeld of hoe grappig :roll: ook, zijn niet meer nodig.
Mocht je haar nog wat mee willen geven, stuur dan een PB.