Additionally, paste this code immediately after the opening tag: nederlandse handleiding OSMAND en/of locus - Forum Wereldfietser

nederlandse handleiding OSMAND en/of locus

wie kan mij een tip geven waar ik een nederlands talige versie van osmand en van locus kan vinden.
mij engels is best redelijk maar computer taal is in mijn geval soms beter te begrijpen in het nederlands.

bert
dat bestaat (nog) niet
In de titel vraag je om een handleiding en vervolgens om een NL-talige app. Dat zijn uiteraard 2 verschillende dingen. Ik weet niet of je er veel aan hebt maar er is een engelstalige "howto" voor Osmand. Is volgens mij niet al te ingewikkeld.

http://code.google.com/p/osmand/wiki/HowToArticles

Een NL-talige Osmand is er inderdaad (nog) niet.
PeeWee schreef: Een NL-talige Osmand is er inderdaad (nog) niet.
Van 't wknd de nieuwe Osmand
http://osmand.net/
van de Android Market gehaald en wat schetse mijn verbazing; een groot deel van de menu instellingen is in het nederlands beschikbaar.

Dat is natuurlijk wel heel handig.
Met 't engels kwam ik er ook wel aardig uit maar hoorde her en der dat voor sommigen 't toch een beetje een drempel is. Die willen alle programma's in het NL op telefoon /en pc.

Ik gebruik Osmand niet echt voor navigatie op de fiets, daar heb ik de Garmin voor. Maar om even snel een adres op te zoeken als ik ergens fiets / wandel of met de auto ben (en de garmin niet bij heb) is dat wel heel handig.
Ook ik maak sinds het najaar van 2011 gebruik van Osmand. Sinds de laatste update, waarbij inderdaad de meeste menu's in het Nederlands zijn vertaald, kan ik echter niet meer van A naar B navigeren, weet iemand wat ik fout doe? Bovendien zou het erg handig zijn als ik mijn Outlook-adressen in Osmand zou kunnen gebruiken, dat is mij echter nog niet gelukt, iemand tips?
Bert van Sprang schreef:...Bovendien zou het erg handig zijn als ik mijn Outlook-adressen in Osmand zou kunnen gebruiken, dat is mij echter nog niet gelukt, iemand tips?
Als Osmand zo'n functie heeft moet je de Outlook contacten naar Gmail exporteren. Dat doe je zó. In Locus werkt het vrij goed.

Frank
Bert van Sprang schreef:...kan ik echter niet meer van A naar B navigeren, weet iemand wat ik fout doe?
Zoek je 'bestemming' op de kaart, druk lang op dat punt. Je krijgt nu de gps-coördinaten te zien. Als je op dat vakje klikt, krijg je een menu te zien. Klik daar op "zet als bestemming". ga dan terug naar de kaart en doe weer hetzelfde voor je beginpunt, maar in plaats van "zet als bestemming" klik je deze keer op "Toon route vanaf hier" en klaar is Bert :)