Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets in Duitse ICE - Forum Wereldfietser

Fiets in Duitse ICE

Volgens de site van de NS mogen fietsen gedemonteerd en verpakt mee in de binnenlandse, Duitse ICE-treinen. Dit zijn HSL-treinen, maar slechts een beperkt aantal trajecten is geschikt om er met hoge snelheid op te rijden.
Het pakketje moet binnen de maten 120 X 90 vallen.
Fietsen mogen ook op deze verpakte wijze niet mee op de Nederlandse trajecten van de ICE: dus niet van Amsterdam naar Keulen en Frankfort.
Bert, en hoe hoog of dik mag het dan zijn? Als ik mijn driewieler opvouw, demonteer en in een zak doe (definitie van zak?) gaat het wel passen denk ik.
Bodem van de zak 120x90? Of ze daar blij mee zijn en ik mee mag is dan nog maar de vraag.
Pman schreef:Bert, en hoe hoog of dik mag het dan zijn? Als ik mijn driewieler opvouw, demonteer en in een zak doe (definitie van zak?) gaat het wel passen denk ik.
Bodem van de zak 120x90? Of ze daar blij mee zijn en ik mee mag is dan nog maar de vraag.

Helaas staat er alleen maar 120 X 90. Ik ga er vanuit zo dun mogelijk: dus een fiets met het stuur eraf, de trappers eraf en de wielen tegen het frame aan. In de Thalys en de TGV zonder fietsenhaken gebruik ik een bodybag van Groundeffect uit Nieuw Zeeland. http://www.groundeffect.co.nz/product-d ... OD-BAG.htm