Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Scheertip voor op reis ! - Forum Wereldfietser

Scheertip voor op reis !

Een tip voor de scheerders :)

Afbeelding

Merkur levert een nostalgisch bakelieten (bordeaux-rood) double-edge safetyrazor van 15 gram.

Lekker lichtgewicht, goedkoop (voelt niet zo goedkoop aan als op foto maar ik denk niet dat men deze zal stelen op de camping in tegenstelling tot de metalen Double-edge razors), mooi (maar dat is subjectief), voelt robuust aan en komt met een doosje waarin je 20 mesjes kwijt kunt (double-edge dus eigenlijk 40 mesjes; voor mij een half jaar scheren) - veel compacter dan Gilettes/Wilkinson wegwerpmesjes :)
Mij niet gezien. Ik heb al eens een bloedbad aangericht ergens in een banja met zo'n ding en ik was de enige aanwezige!
:lol:
Ik neem altijd alleen een mesje mee, dus zonder steel waar je dat mesje eigenlijk moet aanklikken. Da's nog lichter en compacter.
Pedalero schreef::lol:
Ik neem altijd alleen een mesje mee, dus zonder steel waar je dat mesje eigenlijk moet aanklikken. Da's nog lichter en compacter.
Aah ja dat kan ook, maar dan moet je van die Macht3 koppen kopen?
WAt een gedoe allemaal. Ik heb gewoon een lichtgewicht-apparaat op batterijtjes.

Groetjes uit Napels.
Ik heb scheerolie ontdekt. O.a. te koop van het eigen merk Kruidvat. Paar druppels per scheerbeurt uit een ienie-mienie flesje. Natuurlijk ook nog wel een mesje meenemen natuurlijk ;-)
wat een gedoe zeg, je kunt ook gewoon een vikingbaard kweken :D
Matthie9000 schreef:wat een gedoe zeg, je kunt ook gewoon een vikingbaard kweken :D
[offtopic] dat betekent wel extra kilo's en rijweerstand ;-) [/offtopic]
Matthie9000 schreef:wat een gedoe zeg, je kunt ook gewoon een vikingbaard kweken :D
Zekers, maar als wielrenner kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om op vakantie m'n benen niet te scheren. :wink:
Maar wél lekker warm! :D
rbregt schreef:
Matthie9000 schreef:wat een gedoe zeg, je kunt ook gewoon een vikingbaard kweken :D
[offtopic] dat betekent wel extra kilo's en rijweerstand ;-) [/offtopic]
Scheer zelf nat met Wilkinson. Ik zie niet direct hoe deze ruimte zou besparen, behalve dat je substantieel hoger volume mesjes mee kan nemen.

Then again, Wilkinson (en Gilette, maar dat gebruik ik niet) kan je gewoon overal kopen. Dus een houdertje met een paar mesjes kom je een eind mee denk ik?

Wel ziet het er erg gaaf uit dat ding. :D

Ikzelf zou iets van een portable spiegel meer een dingetjes vinden. :P
Alpha Bootis schreef:Scheer zelf nat met Wilkinson. Ik zie niet direct hoe deze ruimte zou besparen, behalve dat je substantieel hoger volume mesjes mee kan nemen.
Het bespaart in elk geval de helft van een winkelverpakking (een plastic zak met 10+ plastic mesjes) van Gilette/Wilkonson. Of bedoel je Mach3 meskopjes die je op een bestaande Mach3-houder kunt mounten? Die zijn compact en dat bespaart inderdaad geen ruimte (wel veel geld), maar ik weet dat die meskopjes niet overal verkrijgbaar zijn - de volledige wegwerp Gillette/Wilkinson (dus met houder) is wel overal te krijgen op de aardbol (al dan niet een naamloze variant met 1 mesblad).

Ach ik haat scheren en ben zo gaan kijken naar alternatieven, straight razors maakte het vervelende klusje weer leuk, en voor op reis dus die Double-Edge razors i.v.m. de compactheid. Maar ik doe het ook omdat het beter is voor het milieu en omdat het voordeliger is (al zullen de meeste mensen niet kijken op een paar Ct per mesje)