Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mapsource vanaf usb-stick - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Mapsource vanaf usb-stick

Handig dacht ik, maar ik blijk allemaal oude kaarten te hebben. Ik gebruik dan ook nog MapSource op de pc.

Ik begrijp dat ik via de Garmin MapConverter ze kan converteren naar het nieuwe formaat. Kan ik dit nieuwe formaat dan ook gebruiken vanuit MapSource? Of moet ik het oude formaat houden voor MapSource en het nieuwe formaat voor mijn Portable Mapsource?
Als je MapSource versie 6.13.7 of ouder gebruikt kan het niet, als je MapSource 6.15.x en hoger gebruikt, kan het wel. MapSource 6.15.7 is een vrij goede probleemloze versie.

De nieuwere MapSource versies ondersteunen de oude en nieuwe kaarten. Na conversie wel de oude kaart verwijderen, anders heb je alle kaarten 2x op je systeem staan. De JaVaWa GMTK kan je hier eenvoudig bij helpen.
Ik heb nu een aantal maps in .img formaat (gmapsupp.img).

Hoe kan ik deze converteren naar het nieuwe (GMap) formaat?

Die Garmin tool werkt alleen voor geïnstalleerde maps.
Een gmapsupp.img is een kaartbestand wat in je toestel hoort en is wel op je PC te krijgen, met de Gmaptool.
Houdt er wel rekening mee dat bij conversie van een gmapsupp.img met GMaptool er niet veel meer overblijft van je zoekindex(-bestanden). Voor de meeste topokaarten is dit niet zo erg, die hebben al een beperkte zoekindex, voor een CityNavigator is het een ander verhaal.
Suc6
Gr.
Kees
Noot moderator:

Vraag over routes in GPSMAP 62 in apart topic gezet.
Die kun je hier vinden.
HansvanderVeeke schreef:Noot moderator:

Vraag over routes in GPSMAP 62 in apart topic gezet.
Die kun je hier vinden.
...dank!