Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Dode voeten - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Dode voeten

Christophorus schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Waarom moeilijk doen als ik al 42 jaar met gewone pedalen als WF-er probleemloos heb gefietst? Ik draag meestal sandalen.
Als het zo simpel was,
Ik ben het wel eens met Martin; veel vernieuwingen zijn niet altijd verbeteringen :wink:
Ik heb 25 jaar met toeclips gereden. Dat vond ik prettiger dan zonder. Helaas zijn de schoenen met gladde zolen die je daarvoor nodig hebt niet of nauwelijks meer te koop. Dus ben ik overgestapt op spd. Achteraf ben ik daar heel blij mee. Het fietst beter dan toeclips, en het is ook veiliger omdat je er veel makkelijker uitkomt. In mijn ervaring zit het probleem vooral bij de schoenen, en niet zozeer bij het pedaalsysteem. Ik had ook problemen met mijn spd schoenen toen ik ermee reed op gewone pedalen. Nederlanders hebben vaak bredere voeten dan Italianen, en dus zitten veel fietschoenen te krap.
Wim
Wim schreef:Ik heb 25 jaar met toeclips gereden. Dat vond ik prettiger dan zonder. Helaas zijn de schoenen met gladde zolen die je daarvoor nodig hebt niet of nauwelijks meer te koop.
Daarom heb ik een aluminium plaatje op het pedaal gezet waardoor je zelfs met grove vibramzolen in je toeclips kan, maar ook met goedkope schoenen met slappe zolen :wink:

Dode voeten nooit gehad 8)
Wim schreef:Ik heb er soms ook last van. Ik rij op dubbelzijdig spd, maar had er met diezelfde spd schoenen op een gewoon pedal ook last van. Kortom, het ligt primair aan de schoen.
Net dezelfde ervaring, ook op het gewone pedaal heb ik er last van. Vandaag eens kijken voor een paar "goede" schoenen.
Martin E. van Doornik schreef:Waarom moeilijk doen als ik al 42 jaar met gewone pedalen als WF-er probleemloos heb gefietst? Ik draag meestal sandalen.
Ik draag zeer graag sandalen en ik fiets ook graag zonder SPD te gebruiken maar soms kan ik het systeem echt wel gebruiken, wees daar maar zeker van :-)
Eerste paar dagen van vakantie altijd dubbele laag inlegzolen totdat pootjes gewend zijn aan stijve zolen. Anders na halve dag fietsen last van pijn / doodgevoel. ( Sidi Dominator & XTR PD-M985 )
Beste mensen,

bedankt voor alle adviezen!

Heb me dit weekend MTB schoenen met superknetterongelooflijkstijve zolen aangeschaft die me een arm en een been gekost hebben en het probleem is... gedeeltelijk opgelost, laat ons zeggen voor 80%...

Ik hoop dat het tintelende gevoel geheel verdwijnt na kleine aanpassingen aan zadel en schoenplaatjes.

En nu naar Rome.

groet,
Hoi

Ik rij sinds afgelopen zomer op een schoen van keene, het is een sandaal met spd.
Dit is zo supper dat ik ze zelfs in de winter aan heb met seals skin sokken,
Je voeten hebben nu vrijheid en zitten niet meer opgesloten in een schoen.

echt een aanrader

http://www.ikgaopreis.nl/winkel/index.p ... tcgjm452p2
Heb je dit bij temperaturen wanneer de lange broek moet worden aangetrokken. Deze winter doe ik sokken aan die tot onder de knie rijken. Geeft bij mij een behoorlijke verbetering. Daarbij gebruik ik in die periode toch geen wielerschoenen meer.
Ik had ook erg veel last van dode tenen. Sinds ik overgestapt ben naar een fietsschoen met stijvere zolen heb ik er veel minder last van. Niet helemaal weg, maar in ieder geval niet meer dusdanig aanwezig dat het echt hinderlijk is.