Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets- en wandelbeurs nog betaalbaar ? Inmiddels kletspraat - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fiets- en wandelbeurs nog betaalbaar ? Inmiddels kletspraat

Als een ervaren zuinige Harry, kan ik alleen maar zeggen, dat ik alles als duur ervaar. Zelfs als het goedkoop is! Creativiteit brengt verder. De entreeprijs kom je niet onderuit, tenzij je bereidt bent de wet te overtreden. (Heb ik gedaan toen mijn inkomen jarenlang langs de nullijn bewoog) 10 euro entree is objectief gezien niet duur. Zie bioscoop, kopje koffie, parkeertarieven, prijzen van kranten die steeds slechter worden etc. etc.
Creativiteit dus.
Tip 1. http://www.toogethr.com/nl
Tip 2. waar wil je heen? Button op de wereldfietser site?
Tip 3. Patria rijdt minimaal 1x in de week naar Amsterdam, dinsdag of donderdag. Er zijn er vast wel meer fietsers die met de auto onderweg zijn. Stuur maar een PB. Desnoods zet ik nog een fietsenrek op de auto.
Tip 4. ga liften. Mijn record: Groningen-Lille, Lille Groningen 20 uur. Kostte wel een gebroken hart, maar je hebt het er voor over.

Helaas kan ik niet naar de fietsenbeurs, want ik ben zondag al weer onderweg voor het werk. Dit keer Winterberg, Sauerland. Wie wil er meerijden? Ik vertrek om 15.00 uur uit Groningen.
Wim schreef:Ik zit inmiddels heerlijk warm in de trein, en er is plek genoeg.
Heb ik ook eens geprobeerd met de trein naar de Bouwbeurs. Heen zitten en terug staan. Heerlijk na een dagje slenteren.
Ga naar de beurs of niet....!
Het is zaterdag en prachtig weer - schaatsen en wandelen zijn gratis. Het internet afstruinen op zoek naar inspiratie en om weg te dromen over je volgende reis ook. Een lekker boek lezen op de bank lezen terwijl je af en toe naar de vogeltjes buiten kijkt -ook. ..... En zo zijn er nog zat andere erg leuke dingen te bedenken (tegen betaling of gratis) op zo'n mooie dag. Althans, ik weet er zat en mijn weekend is altijd veels te kort.

Geniet er van! :wink:

p.s Julie realiseren het je waarschijnlijk niet maar de beurs wordt o.a. mede mogelijk gemaakt door een hoop niet commerciële partijen-vrijwilligers die tegen slechts een kleine vergoeding (entree kaartje) een leuke dag voor velen mogelijk maken. Hieronder vallen o.a. de vrijwilligers van de stand van de Wereldfietser waarvan sommige uit Groningen en Maastricht (!) Zonder deze mensen zou de beurs vele malen duurder zijn. Alleen al uit respect naar al die vrijwilligers die zich vandaag en morgen inzetten op eigen kosten en in eigen tijd, zou ik niet zeuren over de kosten :wink:
Ik ga voor 16 euro heen met de trein, vanaf Winschoten :P en ik heb een gratis entreekaartje voor de Fiets en Wandelbeurs :D , dit omdat ik vrijwilliger ben bij het fietsplatform, goed geregeld dus!
Ooit heb ik een vrijkaartje van een fietsenmaker uit Haren gekregen. Ben ik hem nu nog dankbaar voor. In combinatie met een ov jaarkaart was het toendertijd 0 euro.
Vrijwilligers 8) zijn de smeerolie van onze maatschappij, al geloof ik niet in altruisme. Zonder hen verloopt alles veel stroever. Respect dus!
Zonder altruïsme oftewel vrijwillige inzet - geen WF site, geen landeninformatie, geen foto's, geen reisverslagen, geen video's, geen gratis Open Street Maps, geen WF weekenden. Zonder vrijwilligers missen we dus echt een hoop lol :wink:

Live vanuit Amsterdam dankzij de inzet van een boel WF-vrijwilligers >> De stand van de Wereldfietser hal 11, standnr. 11.D.77

Afbeelding
€ 10,= voor warm en comfortabel met de auto van deur tot deur. € 12,= voor de beurs (kortingscoupon). Oeps, €15,50 voor het parkeren van de auto.

€ 37,50 voor een lange dag met vele ontmoetingen. Marten, Wim Jongman, Loes gesproken over haar reis in Marokko, diverse personen ontmoet bij de stand van de Wereldfietser, nog even snel voor € 5,= een T-shirt gekocht met het oude logo, en veel meer. Ervaringen en verhalen gedeeld met personen van het forum die nu een gezicht voor mij kregen. Dat is goud waard.

Niet naar het stadje geweest hier verderop, geen impulsaankopen gedaan, geen dure koffie met appeltaart genomen, niet snel een Chinees gehaald. Kortom, volgens mij quite gespeeld en zonder spijt van onnodige aankopen met mijn benen op tafel nagenieten van een fijne dag.

Als je iets duur vindt moet je het niet doen, als je de kosten en de moeite voor lief neemt voor wat en wie je gaat ontmoeten is het nooit echt te duur. En voor de goede orde: mijn inkomen is ook niet al te best. Daarom doe ik dit soort uitspattingen maar nu en dan en geniet volop.

Groet,

Arno
jeroen_ schreef:
Michael W schreef:Altijd nog 30 euro = 66,6 ouderwetse guldens, kan ik niet goedkoop noemen 8)
Je moet wat voor je hobbie over hebben. Zolang je geen drugs consumeert toch?
Die beurs is een en al drugs voor ons fietsers :-)
Vandaag de fiets- en wandelbeurs bezocht. Om de kosten hoef ik het (gelukkig) niet te laten. Beschik je echter over weinig centen en kun je geen creatieve oplossing bedenken om er toch naar toe te gaan, dan zul je noodgedwongen thuis moeten blijven. En dat is frustrerend als het fietsen je na aan het hart ligt.

Ik vond het walgelijk druk, en heb weinig gelegenheid gevonden om relaxed rond te kunnen neuzen en wat informatie in te winnen.

Daarom ben ik vroegtijdig naar huis gereisd en heb mij voorgenomen om de info in het vervolg via internet of dit forum in te winnen. En de beurs dus niet meer te bezoeken.

Groeten van Harry.
Harry- schreef:Vandaag de fiets- en wandelbeurs bezocht. Om de kosten hoef ik het (gelukkig) niet te laten. Beschik je echter over weinig centen en kun je geen creatieve oplossing bedenken om er toch naar toe te gaan, dan zul je noodgedwongen thuis moeten blijven. En dat is frustrerend als het fietsen je na aan het hart ligt.

Ik vond het walgelijk druk, en heb weinig gelegenheid gevonden om relaxed rond te kunnen neuzen en wat informatie in te winnen.

Daarom ben ik vroegtijdig naar huis gereisd en heb mij voorgenomen om de info in het vervolg via internet of dit forum in te winnen. En de beurs dus niet meer te bezoeken.

Groeten van Harry.

Als je een fiets wil betasten en hem ook nog eens wil testen, dan kan dat niet via Internet.
Op het dit forum kun je eindeloos posten over de zin en de onzin van de fiets van het jaar. Op de Fiets en Wandelbeurs was ik gisteren live bij toen Wim Jongman ongezouten maar wel gefundeerd met de fiets van het jaar erbij zijn mening gaf aan de tester van de ANWB waarom hij die fiets niets vond en ook een reactie ontving. Dat werkt veel directer!

Frank van Rijn moet je nu eenmaal live meemaken en dat kan niet via Internet.

Hoeven we wel zelf op pad gaan om fietsbeleving te ervaren? We kunnen toch prachtige fimpjes downloaden op Internet?
Ik zie een bezoek aan de fiets- en wandelbeurs als een investering voor mijn fietsvakantie. Door gericht te vragen krijg ik de informatie, wat me soms honderden euro's voordeel oplevert. Denk hierbij aan vragen over boeken van vliegtickets, fietsvervoer, overnachtingsmogelijkheden, bezienswaardigheden, recente reistips etc.. Alles opzoeken via internet of reisboeken weegt niet op aan de informatie, die je van fiets- & wandel informanten, die het land onlangs bezocht hebben.

Daarnaast levert een bezoek aan workshops en lezingen soms ideeën op, om de reis nog beter voor te bereiden. Niets is vervelender als bepaalde zaken tijdens de reis niet optimaal verlopen. De kosten zijn dan vaak hoger!! De besparingen zie je helaas niet op je bankrekening terug itt. de extra gemaakte kosten tijdens je vakantie.

Kortom: Goede voorbereiding verlaagt de extra kosten tijdens de vakantie. Voor het geld hoef je de beurs niet links te laten, het betaalt zich op een andere manier uit.
Live vanaf de beurs (met dank aan onze verslaggever Jim)
De nieuwe ploeg, zondag op de fiets en wandel beurs, Rai, Amsterdam

Afbeelding
Бlanche schreef:Zonder altruïsme oftewel vrijwillige inzet - geen WF site, geen landeninformatie, geen foto's, geen reisverslagen, geen video's, geen gratis Open Street Maps, geen WF weekenden. Zonder vrijwilligers missen we dus echt een hoop lol :wink:
Live vanuit Amsterdam dankzij de inzet van een boel WF-vrijwilligers >> De stand van de Wereldfietser hal 11, standnr. 11.D.77
Ode aan de vrijwilliger

Vol overgave staat hij of zij paraat
Steekt de handen uit de mouw
Daar zij we allemaal bij gebaat
Anders stonden we nu in de kou

Betrokkenheid is hun niet vreemd
wat ze doen is onbetaalbaar
en 100% gemeend
zo staan ze altijd voor ons klaar

Steeds weer activeren
een en al positiviteit
een ieder stimuleren
en stralen van vriendelijkheid

Het lijkt zo heel gewoon een club te besturen
Van alles te organiseren
zonder personeel in te huren.
en nimmer te jeremiëren

een vrijwillige werker
die werkt in de overtreffende trap
maakt de Wereldfietser sterker
stap voor stap.

mvg
Jan
LonelyPushBiker schreef:Niets is vervelender als bepaalde zaken tijdens de reis niet optimaal verlopen.
Nee, stel je voor. Haha.
En voor wie een ander soort kleinere en goedkopere beurs zoekt met minder commercieel geweld is er op 18 maart onze eigen wereldfietser beurs in Bussum.
Wim
voor de trein was ik maar 34 euo's kwijt (retour) en met kortingskaartje voor 12 euro naar binnen, als ik zelf brood en thermoskan meeneem doet het nog steeds zeer maar het blijft hobby
koffie en koek is daar schandalig duur
de lezingen vond ik wel interesant maar het blijft zoeken naar een eigen manier
Eigenlijk kun je altijd wel ergens een goedkoop dagkaartje scoren, blokker, kruidvat, regelmatig aanbiedingen voor tussen de 12,50 en 16,00 euro. Nu bijv. bij Kruidvat.

En vroeg kaartje kopen bij de ANWB of elders kost 10 euro...

Dus voor 22,50-26 euro pp kan je binnen zijn. Wij warten nog wat extra kwijt aan benzine en parkeergeld omdat we niet in de buurt van een station wonen en niet ook nogeens 30 km. wilden fietsen op die dag. Wew hadden brood en drinken meegenomen inderdaad.

Maar het duurste is altijd hetgeen je op de beurs koopt. Ik ben gek op gadgets, gidsen, kaarten.... En we hebben blijkbaar altijd wat nodig! ;-)
Aan alle mensen die de beurs veel te duur vonden:

Geef je volgend jaar op als vrijwilliger voor bij de Wereldfietserstand, Fietsers informeren fietsers of eventueel het GPS of Santiago-gedeelte. Er zijn altijd mensen nodig om een evenement als dit tot een succes te maken. Dit jaar bleken er op de zondagmiddag bijvoorbeeld te weinig mensen te zijn om alle tafels te bemannen. Daar hadden jullie kunnen staan!

Geef je je bijvoorbeeld op om mensen te informeren over de door jou gemaakte tochten, dan ontvang je een toegangskaart voor die dag, een lunch, en wellicht het belangrijkste, ontzettend veel positieve reacties van bezoekers.
Je kunt aangeven of je in de ochtend of middag wil staan, wat betekent dat je daarnaast zelf nog een halve dag over de beurs kunt struinen, lezingen kunt bijwonen, etc. etc. Natuurlijk niets kopen, want dat kost geld.

Dus niet moeilijk doen dat het allemaal zo duur is. Geef je op als vrijwilligers en het wordt zelfs een persoonlijke verrijking.
Ik zag ook dat er nog plaats over was op de beurscamping.
Ik heb nog even opverwogen om daar zelf te gaan staan, maar dat was een vreemd gezicht geworden want dan hadden er twee dezelfde tenten naast elkaar gestaan. De mensen die er vorig jaar stonden en mij die tent hebben aangeraden stonden er weer. Ik heb hen kunnen bedanken voor de goede raad.
Natuurlijk is het een duur dagje, maar bedenk dat maar een klein deel van dat geld naar de beurs gaat. Het meest gaat naar de schatkist, oliemaatschappijen, NS en broodjesverkopers.
De 12 euro entreegeld (met bonnetje) heb ik er in goede raad dubbel en dwars uit gehaald; afgezien van de gezelligheid.
Leon
Leon schreef:Ik zag ook dat er nog plaats over was op de beurscamping.
Ik heb nog even opverwogen om daar zelf te gaan staan, maar dat was een vreemd gezicht geworden want dan hadden er twee dezelfde tenten naast elkaar gestaan. De mensen die er vorig jaar stonden en mij die tent hebben aangeraden stonden er weer. Ik heb hen kunnen bedanken voor de goede raad.
Natuurlijk is het een duur dagje, maar bedenk dat maar een klein deel van dat geld naar de beurs gaat. Het meest gaat naar de schatkist, oliemaatschappijen, NS en broodjesverkopers.
De 12 euro entreegeld (met bonnetje) heb ik er in goede raad dubbel en dwars uit gehaald; afgezien van de gezelligheid.
Leon
Goh had ik dat geweten dat er nog plaats zou zijn op de beurscamping. Dan had ik mijn tentje wel meegenomen en daar gaan slapen. Scheelde dan weer heen en weer reizen. En had me een unieke ervaring opgeleverd. Een fraai beursmoment was toen ik er op vrijdagavond rondliep. Heel veel mensen waren hun stand aan het opbouwen, zoals ook van de NTKC. Ze hadden de stand nog niet opgebouwd, maar gingen eerst hun afhaalchinees eten bij hun picknicktafel met banken.
Ik ben al heel veel jaren vrijwilliger geweest (vorig jaar ook weer) en dacht ik sla maar eens over, maar volgend jaar hoop ik er weer te staan!!!
Behalve een kaartje krijg je natuurlijk een prachtig shirt met oud logo ha ha en ook meestal broodjes en drankjes.
Rutger