Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Rotterdam #30 zondag 19 febr./ PETITIE tegen snelweg! - Forum Wereldfietser

Rondje Rotterdam #30 zondag 19 febr./ PETITIE tegen snelweg!

Beste Wereldfietsers,

helaas... ik ben er weer niet bij tijdens het rondje, hopelijk een volgende keer. Ik hoorde dat er al een toerleider was aangesteld, dus ik hoop dat jullie weer een mooi rondje fietsen!

Vandaag kreeg ik een petitie doorgestuurd over het plan van het kabinet om een nieuwe snelweg aan de noordkant van Rotterdam aan te leggen, de A13/16. "De weg komt dwars door het Lage Bergse Bos te lopen, snijdt Hillegersberg en Schiebroek af van het groene ommeland en loopt rakelings langs de wijken Ommoord en Terbregge. De A13/16 gaat ten koste van de gezondheid en woonkwaliteit van veel Rotterdammers."

Niet alleen vind ik het erg omdat er nog meer snelwegen komen rond Rotterdam en er hierdoor nog meer natuur verdwijnt, (bijna) net zo belangrijk: het gaat ten koste van onze groene fietskilometers rond Rotterdam! Teken dus deze petitie zodat we lekker in het groen kunnen blijven fietsen! Bedankt!

Hieronder de planstudie van het traject
Afbeelding
Voor het komende Rondje van Rotterdam as zondag meen ik me te herinneren dat Jan een tochtje wilde uitstippelen. Dat is veelbelovend want Jan kent in de omgeving zowat ieder paadje en bovendien is hij ook een uitstekende gids bij de verkenning van het industriële landschap van de Europoort; hij kan ieder schoorsteenpijpje duiden...

Mocht Jan geen route uitstippelen, dan bedenken we er gezamenlijk weer wel één.
Ik meld mij zondag 12 u bij de Euromast, wie volgt?

Jaap
En vlak Merlijn niet uit. Voor wat betreft zijn kennis van paadjes rondom Rotterdam heb ik niet zo'n beeld, maar hij weet wel van alles en nog wat over constructies, trekspanning, vloerbelasting, beton&staal tot en met raffinageprocessen. Dat kan een boeiend industrie- en techniekrondje worden.

Of ik meekan weet ik niet (alweer/nog steeds: beetje druk met niet-fietsdingen).

Gepke.
Ook ik ga mijn best doen om er deze keer (eindelijk) eens bij te zijn. Ben nieuwsgierig naar wie er zoal nog meer rondfietst in deze omgeving
Ook ik zal mijn best doen om om twaalf uur aan de start te verschijnen,
tot dan, Bas

Mocht je nog twijfelen, kijk uit het raam en pak je fiets.
't Was een barre tocht, door sneeuwjachten in felle & snijdende tegenwind. Dit alles doorstaan gedurende een lus door Midden Delfland, gewoon maar koers gezet tegen de wind in - dan valt de terugweg ten minste mee. (Het werk aan de te verlengen snelweg lijkt nu toch te zijn aangevangen.) De beloning wachtte in Delft: appeltaart & koffie, zonnetje en kacheltjes. Voor een enkeling lagen er droge, fraai-toeristisch opgeleukte sokken in het verschiet.
Daarna met een noodvaart (wind mee dus) weer naar Rotterdam en huis & haard om tenen en andere extremiteiten te ontdooien. Ik denk niet dat iemand blijvende schade heeft opgelopen.

Mooi tochtje, toch. En wat zijn we stoer.
Gepke.
Ja, na vele uren in de Siberische sneeuw doorgebracht te hebben, waren mijn voeten een beetje nat. Het uitwringen van de sokken hielp niet veel, daarna waren ze nog nat. Gaan we volgende maand toch gewoon nog een keer naar Scheveningen. Dan is het lente, en zal het weer allicht meevallen. En da's maar goed ook, anders ligt volgend jaar mijn hele souvenirkast vol met sokken met molens.