Additionally, paste this code immediately after the opening tag: New York: wie heeft routetips - Forum Wereldfietser

New York: wie heeft routetips

In mei ben ik in New York (en fiets dan de TD Five Boro Bike Tour). Ben me nu aan het orienteren of ik het bij een stedentrip houd of er nog een fietsvakantie aan plak van 2 weken.

Heeft iemand in de omgeving van New York gefietst en tips over wat al dan niet de moeite waard is daar. Wellicht nog andere tips t.a.v. kamperen, wel/niet alleen fietsen e.d. daar.
Wellicht een deel van een route langs de Atlantische kust of naar de Niagara waterval.

Groetjes
Astrid
Hier wat info over routes: http://www.adventurecycling.org/routes/index.cfm maar er is daar in de buurt meer. Zelf fietste ik toen ik er woonde veel langs het Delaware and Raritan canal, en dat was heel mooi.
Wim
Wij fietsten van Albany, via Amsterdam( :!: ) naar Niagara Falls tijdens onze C2C. Appalachian mountains waren erg mooi, ook om te wandelen, en de falls een hoogtepunt. :D
Hallo Wim en Erik

Dank voor jullie reacties. Die site met routes had ik inderdaad ook gevonden. Lijkt zeker ook bruikbaar.

Inmiddels denk ik erover om van New York naar Toronto te fietsen. Lijkt me in 2 weken wel te doen. Ivm de enthousiaste verhalen over New York kan ik nog overwegen daar langer te blijven en een kortere periode te fietsen.
Dat wordt sneller/deels trein.

Heeft iemand ervaring met
* fiets in de trein vanuit New York richting Albany?
* ik las dat Toronto in/uit niet geweldig is voor fietsers; iemand ervaring en tips over route of beter daar in de regio op een trein te stappen?
* ik ben ook benieuwd hoe het zit met de campingdichtheid in dit gebied

Kortom, heeft iemand nog nadere tips..altijd welkom

Astrid
https://www.dot.ny.gov/divisions/operat ... il-service
Wim
Ik heb wel eens een fiets meegenomen op een New Jersey Transit trein. Dat ging prima. Maar navragen helpt altijd. New Yorkers hebben wel eens een kort lontje, maar door de bank genomen zijn Amerikanen heel behulpzaam. Realiseer je wel dat het een bureaucratisch land is. Enerzijds betekent dat dat veel heel goed geregeld is, maar anderzijds betekent het dat mensen angstig zijn om van de regels af te wijken. Dus een print van hun website waarin staat dat je een fiets mag meenemen helpt.
Wim
Hallo Wim,

dank voor je informatie. Vond via deze site ook nog wat bewegwijzerde fietsroutes. Bleek weer een andere site dan eerder genoemde in deze topic. Altijd handig.

Bedankt.

groet
Astrid
In de winkel hebben we een boekje van onze 'buurvrouw' die in New York heeft gewoond. Met allemaal fietsroutes door de Big Apple.
Eric Schuijt schreef:In de winkel hebben we een boekje van onze 'buurvrouw' die in New York heeft gewoond. Met allemaal fietsroutes door de Big Apple.

Is dat het boekje "Ride with me -nyc"?
Van Roos Stallinga?

Die heb ik net afgelopen week al in handen gekregen. Grappig boekje, met ook nog leuke verhalen.
Een handige manier om Manhattan te verlaten vond ik de gratis veerboot van het zuidpuntje van Manhattan naar Staten Island. Daarna ben je vrij snel in het golvende boerenland van New Jersey. Wellicht is de Belford ferry een nog betere optie.
Ja, ze heet inderdaad Roos (ik was het even vergeten en kon het niet opzoeken want ik zit alleen thuis op het forum. In de winkel heb ik het altijd veel te druk:-(

En de titel klopt ook.