Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets in tent - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

fiets in tent

Een mooie tent die Terre Nova Laser Space 2. Maar kost wel 630,=. Zoveel ga ik niet uitgeven aan een tentje. Er zal vast wel op enkele punten verschil van kwaliteit zijn. Maar zo slecht zal de Vrijbuiter Outdoor Biker ook niet zijn. Vandaar dus mijn vraag naar de mening van hen die al zo'n Vrijbuiter in gebruik hebben. Normaal 199,= en nu 125,=.
De Vrijbuiter is wel wat zwaarder, maar voor lichtgewicht zou ik naar heel wat anders uitkijken. Super lichtgewicht hoeft voor mij niet.

Anderen met Vrijbuiter Outdoor Biker ervaring?

Groet, Arno
Hoi,

ik zou zorgen dat de fiets goed is verzekerd en verder zou ik mij er helemaal niet druk over maken. Ik zou liever voor een lichtgewicht en compacte tent gaan en je fiets altijd met goedgekeurd slot op slot zetten. Je fiets kan altijd overal gestolen worden, ook buiten de camping.

groeten, Jeroen.
Glika schreef:Niet dat ik perse mijn fiets in de tent wil hebben, maar de mogelijkheid daartoe heb ik wel gemist in mijn tocht november - december jl. Vooral miste ik wat extra leefruimte op zeer mistige dagen of dagen met regen. Alles was al vochtig en dan ook nog koken in mijn kleine tentje was niet altijd echt optimaal.
Ik heb een goed slot en aarzel ook niet de fiets ergens neer te zetten. Het gaat mij dus om wat leefruimte en de mogelijkheid om eventueel de fiets in de tent te zetten bij natte omstandigheden zoals afgelopen winter. Ik ben nu geïnteresseerd omdat hij nu in de aanbieding is.

Arno
Hoi Arno,

Ik heb zelfs al mijn tweede van de Vrijbuiter.
De eerste was de Biker Alu en ik ben de naam van de tweede ( identiek uitvoering) ff kwijt.
De eerste miste op de hoeken de vier ventilatiekappen.
Maar ze zijn me allebei gewoon goed bevallen. Idd behoorlijk aan het gewicht. ca 5 kg zonder footprints.
Maar echt veel ruimte, vooral in de voorbouw.

Foto van een fiets in de tent in het begin van dit topic, is mijn tent met fiets er in.

Omdat mijn totaal terrein gewicht zeer hoog was, toch omgeschakeld naar de Wild Country Duo Lite Tourer. Kan in theorie een fiets liggend in de voorbouw, maar dan kun je nergens meer bij.

Ervaringen met de tenten van de Vrijbuiter, goed, niet meer en niet minder.

Groet

Jans
Het ging dus over fiets in de tent...

Nu kwam ik op een ander idee, een (katte)belletje aan het frame s'nachts....

want ik slaap ook vaak onrustig , al hoewel degene die mij kennen, weten dat er ook s'nachts momenten zijn dat ik dat belletje beslist niet zal horen vanwege mijn eigen decibels... :lol: :lol:


Iemand ervaring mee? Een belletje aan zijn frame dan he...
Roald schreef:Het ging dus over fiets in de tent...

Nu kwam ik op een ander idee, een (katte)belletje aan het frame s'nachts....

want ik slaap ook vaak onrustig , al hoewel degene die mij kennen, weten dat er ook s'nachts momenten zijn dat ik dat belletje beslist niet zal horen vanwege mijn eigen decibels... :lol: :lol:


Iemand ervaring mee? Een belletje aan zijn frame dan he...
Ik stond ooit op een camping in Praag, en s'ochtends waren de lege statiegeldflessen weg. Na een paar nachten een touwtje gebonden tussen een fles en een stapel van alle pannen, lepels en bekers. De tijd die verstreek tussen ruw ontwaakt worden, bril zoeken en de rits open wurmen was ruim voldoende voor het uitsterven van de zware voetstappen. Toen ik mijn kop eindelijk uit de tent wurmde, viel alleen nog een zeer zware dranklucht waar te nemen :D
Ja, touwtje heb ik altijd wel bij, dat maakt op die manier ook meer herrie :) :)