Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nairobi: fiets kopen en fietsen? - Forum Wereldfietser

Nairobi: fiets kopen en fietsen?

Deze zomer zou ik 4 weken in Nairobi, Kenia, verblijven om een stage te doen. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met fietsen in die stad?

Aangezien het meenemen van een fiets 300 euro kost, overweeg ik ter plaatse een eenvoudige mountainbike zonder vering noch versnellingen te kopen. Heeft er iemand een idee van aan welke prijzen ik me kan verwachten en waar ik een tweewieler kan bemachtigen?

En nog een vraag voor de ervaringsdeskundigen: wat vinden jullie van Nairobi op zich, qua veiligheid, wegen, ...?

Alvast bedankt!
Hoi Lasse,

Ik heb een tijdje in Nairobi rond gedoold, ook ging ik daar het nacht leven in.
Dat was een ervaring opzich. Ik had wel iemand uit Nairobi bij me die weken. :wink:
Het was in sommige achteraf wijken niet echt pluis hoor, ik verbleef het liefst in het centrum waar elke avond life muziek was.
Fietsen is gewoon heel erg uitkijken daar, zoals in zoveel steden.
Je zult er vast en zeker een MTB kunnen kopen of een fiets van Chinese makelij, beetje rondvragen en goed afdingen.


Henk

kunst en fietswerk
Dag Henk,

Dat klinkt al goed!
Als ik het reisadvies van Buitenlandse Zaken zou volgen, zou ik na donker niet meer buiten mogen komen, constant moeten opletten voor overvallen, ontvoeringen en terroristen, ... Geen echt aangenaam beeld dat ze daar schetsen. Goed te horen dat dat overdreven is :)

Heb je aanraders, leuke plekjes die ik zeker niet mag missen in de stad? Enig idee of er bv reizigersbars zijn waar andere buitenlanders te vinden zijn? Altijd leuk om collega's te ontmoeten!

Geen idee of ik na de werkuren lokaal gezelschap zal hebben. Hopelijk wel, maar ik ga als ingenieur-in-wording en weet nog niet of ik op het bedrijf veel contact ga hebben met de lokale werknemers. Mijn taak zal grotendeels vanachter een computer uitgevoerd worden, vermoed ik...
Ik weet het adres niet precies meer maar mijn buurman is een man uit Nairobi, hij was chauffeur voor touristen op safari.
Ik zal hem vragen zodra ik hem zie, nu zit hij in de sneeuw. :D [zie je het al voor je!!] :wink:

Ik zat in een goedkoop hotelletje, daar tegen over elke avond feest.

Ik ben ook in andere wijken geweest onder in kelders etc. dat zou ik je niet aanraden.
Ook geen sigaret roken openlijk in de stad, alleen in het park mag dat.

Wat een aanrader is, is de nachttrein naar Mombasa, een oude Engelse loc. met een geweldig mooi interieur uit die tijd. Neem wel 1ste klas anders kom je echt in de rotzooi te zitten. In de ochtend word je gewekt voor een uitgebreid ontbijt in de restauratiewagon, een geweldige ervaring.

Henk

kunst en fietswerk
Lasse schreef:Deze zomer zou ik 4 weken in Nairobi, Kenia, verblijven om een stage te doen. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met fietsen in die stad?

Aangezien het meenemen van een fiets 300 euro kost, overweeg ik ter plaatse een eenvoudige mountainbike zonder vering noch versnellingen te kopen. Heeft er iemand een idee van aan welke prijzen ik me kan verwachten en waar ik een tweewieler kan bemachtigen?

En nog een vraag voor de ervaringsdeskundigen: wat vinden jullie van Nairobi op zich, qua veiligheid, wegen, ...?

Alvast bedankt!
Een goedkope singlespeed mtb in Nairobi lijkt me erg ambitieus, als je simpel zoekt zou ik zou daar eerder een Chinese roadster met stangremmen oid verwachten :D

Mijn indruk is dat daar werkzame westerlingen hun onderdelen tijdens hun verlof in NL inslaan ;)
Lasse schreef:Dag Henk,

Dat klinkt al goed!
Als ik het reisadvies van Buitenlandse Zaken zou volgen, zou ik na donker niet meer buiten mogen komen, constant moeten opletten voor overvallen, ontvoeringen en terroristen, ... Geen echt aangenaam beeld dat ze daar schetsen. Goed te horen dat dat overdreven is :)
Eh... dat is IMHO niet overdreven, zeker niet wat die overvallen betreft. In "Nairobbery" kun je niet zomaar 's avonds de straat op, en ook overdag moet je weten waar je gaat. Zie bijvoorbeeld de waarschuwingen in de Lonely Planet: Mugging is a risk anywhere after dark. Take a taxi, even if you are only going a few blocks.