Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gratis parkeren in de buurt van Utrecht? - Forum Wereldfietser

Gratis parkeren in de buurt van Utrecht?

Hallo,

Ik ga van 20 mei tot 10 juni fietsen in Noorwegen. Ik vertrek met de nachttrein uit Utrecht richting Kiel, vervolgens boot Oslo en dan trein vanuit Oslo richting Noorden.
Omdat ik in Zeeuws-Vlaanderen woon is het niet zo makkelijk om met openbaar vervoer tot in Utrecht te raken en zou ik dit stukje met de auto willen doen en mijn auto in de buurt van Utrecht voor 3 weken willen “onbeheerd” willen achterlaten.
Weet iemand een plek waar ik gedurende die periode de auto gratis en veilig kan parkeren - of bv bij iemand van de wereldfietsers in de woonwijk, voor een lekker flesje wijn?

Alvast bedankt,
Reine
In De Meern bij Utrecht woont een hele aardige familie in een oud herenhuis. Ze heten Nicolich en willen vast heel graag op je auto passen. :shock:
Op zich kun je zowel in Utrecht als in de dorpen om Utrecht best wel een locatie vinden waar je auto kan staan. Maar je loopt altijd de kans dat een oplettende buur na een week of twee toch eens gaat bellen met de politie. Ik zou wel kiezen voor een woonwijk, niet voor een (grote) parkeerplaats.
Op de parkeerplaats bij station Houten Castellum. Neem vanaf de A-27 de rondweg Houten. Rijd door tot aan de grassen. Ga op de t-kruising van het Kamgras linksaf in de richting van de school de Avonturijn, dit staat aangegeven op een geel bord. Dat kun je niet misssen. Hier kun je op het parkeerterrein veilig en voor niets parkeren. Er vertrekt tot ver in de nacht 4 keer per uur een trein richting Utrecht. Het station heeft een lift. Veel plezier.
Kan in Breukelen in de woonwijk waar mijn vriendin woont.
Rustige buurt.
marcelvos schreef:Op de parkeerplaats bij station Houten Castellum. Neem vanaf de A-27 de rondweg Houten. Rijd door tot aan de grassen. Ga op de t-kruising van het Kamgras linksaf in de richting van de school de Avonturijn, dit staat aangegeven op een geel bord. Dat kun je niet misssen. Hier kun je op het parkeerterrein veilig en voor niets parkeren. Er vertrekt tot ver in de nacht 4 keer per uur een trein richting Utrecht. Het station heeft een lift. Veel plezier.
Bij een station lijkt me dus echt niet slim. Zoek een woonerf en ze de auto zo dat hij niet tot last is maar wel zichtbaar vanuit woningen. En in een parkeervak, want dat moet in een woonerf.
Leon
Het parkeerplaatsje zit aan een woonerf en is zichtbaar vanuit de tegenoverliggende woningen. Het wordt ook gebruikt door forenzen, schoolpersoneel en ouders. Je kunt ook rechtsaf slaan, het Kamgras op. Daar zijn voldoende plaatsen bij huizen, het is maar 200 meter naar het station. Houdt rekening met een Utrecht Centraal dat verbouwd wordt. Het vereist soms wat improvisatie om op het juiste perron te komen.
Intussen heb ik een bericht gekregen van een vriendelijke mede-wereldfietser uit een dorp in de buurt van Utrecht waar ik mijn auto kan achterlaten. Dit lijkt me dan toch wel de beste oplossing!

allemaal bedankt voor het meedenken!