Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Routesuggestie Marokko - Forum Wereldfietser

Routesuggestie Marokko

Hallo vrienden van de Wereldfietser,
Heeft iemand suggesties voor een -niet te zware- fietsroute door Marokko? Beginnen in Melilla (veerboot vanuit Malaga) en eindigend in Tanger (voor oversteek Spanje).
Ik houd mij aanbevolen..
Jan de Boer/Amsterdam
jandeboer schreef:Hallo vrienden van de Wereldfietser,
Heeft iemand suggesties voor een -niet te zware- fietsroute door Marokko? Beginnen in Melilla (veerboot vanuit Malaga) en eindigend in Tanger (voor oversteek Spanje).
Ik houd mij aanbevolen..
Jan de Boer/Amsterdam

Meneer ik had een vraagje ik ben lang op zoek geweest
voor tickets vanuit Malaga naar Melillia alleen weet niemand waar ik ze kan kopen
graag wil ik zo spoedig mogelijk weten waar ik de tickets kan krijgen

Alvast bedankt

Hoi Jan,

Jammergnoeg geen ervaringen in dit deel van Marokko.
Wanneer ga je?

groeten, John.

Volgens informatie uit de "Footprint" gids van Morocco, blz. 36, verzorgt Transmediterranea veerdiensten vanuit Almeria en Malaga.
In Malaga is het adres: Estacion maritima Local E-1 tel. 2224391. De boot vertrekt vroeg in de middag en de overtocht duurt ca 7,5 uur.
Succes,
Jan de Boer

Hallo Jan,

Wat is niet al te zwaar? Ik ken iemand die in het noordoosten gefietst heeft (kan hem helaas niet bereiken). Hij vond het er nogal eenzaam en in die zin zou je het zwaar kunnen noemen. Het deel Meknes, Ouezzane, Chefchaouene, Tetouane heb ik wel gereden en kan ik je zeker aanbevelen. De Rif is prachtig en het klimwerk is op die route grotendeels niet al te zwaar mits je de hasj die overal vrijelijk aangeboden wordt, af weet te slaan. Waarom wil je terug naar Spanje de boot vanuit Tanger nemen? In Ceuta heb je geen gesjacher en de overtocht is korter en goedkoper.

En Esma, boottickets haal ik doorgaans ter plaatse gewoon aan de kassa, het is een gok die je neemt maar tot nogtoe is het altijd goed gegaan. Met Malaga - Melillia helaas geen ervaring.

Gr. Harry