Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Georgië - Forum Wereldfietser

Georgië

Hallo,

we zijn concreet aan het kijken welke route we zullen volgen in Georgië.

Is het mogelijk om te fietsen van Mestia naar Ushguli door het gebergte. Dat zou volgens maps.google een 40-tal kilometer zijn. Is die weg te fietsen?

Of moet je van Zugdidi naar Mestia en dan dezelfde weg terug?

Vriendelijke groeten,
Sabien
Hoi Sabien,

Ja dat is zeker mogelijk, ik ga daar dit jaar ook fietsen.

Ik trek er ongeveer 7 dagen voor uit om van Zugdidi naar Samtredia te komen.

Dus ik fiets ook via Mestia en Ushguli.

Ik vertrek 17 Aug en heb 2 maanden de tijd.

Wanneer zitten jullie daar?


Groet,
Henk

kunst en fietswerk
Hallo,

Wij vertrekken op 2 juli in Istanbul.

We zullen fietsen naar Cappadocië, daar een viertal dagen blijven en dan via Nemrut Dagi (bij Malataya) fietsen naar Trabzon, om dan via het Pontisch gebergte (o.a. Yusufeli) naar Posof te fietsen. Dit is zo'n 2400 km.
Misschien gaan we tussen Istanbul en Cappadocië een stukje met de trein doen.

We vermoeden om rond 8 augustus in Georgië aan te komen. Dan fietsen we naar Kutaisi, Zugdidi, Mestia, Ushguli en dan naar Tbilisi waar we op 23 augustus een vliegtuig op ons wacht. Zo'n 800 km.

Dit is onze voorlopige planning. Als we het hele traject fietsen, dan komt dit aan ongeveer 65 km per dag. Dat moet haalbaar zijn, denken we.

Vele groeten,
Sabien
Dat is zeker haalbaar !
Ik denk iets meer km. per dag te maken, maar dat is heel persoonlijk.

Ik vlieg rechtsreeks op Elzarig, vandaar wil ik via VAN, om het Gölü meer naar Georgië en dan een lus door Armenië, Yerevan en dan naar Tblisi van daar en stuk met de trein naar Kutaisi. Om vervogens nog een lus door de hoge Kaukasus te fietsen.
Ik fiets terug naar Elzarig via Artvin, Bayburt [zelfde weg als jullie] mocht ik in tijd nood komen dan rijden er overal wel busjes etc.


Henk

kunst en fietswerk
Jeetje na Marokko wordt nu Georgië populair! 8)

Hoe fietsen jullie naar Tbilisi?
Ik zou de hoofdweg mijden - te druk dus te gevaarlijk.
Wij hebben in Zestafoni de trein naar Borjomi genomen. En van daaruit via Varzia met een omweg naar Tbilisi. Was erg mooi -lekker wildkamperen bij grote meren, vis eten en heerlijk rustig! Kijk maar naar de video....http://vimeo.com/channels/traveltheworl ... e#30601991
Ik fiets vanuit Armenië naar Tbilisi.

Hoe zit dat trouwens met de grens tussen Turkije - Armenië, nog steeds gesloten?

Henk

kunst en fietswerk
ja
Na nog eens een paar uur op de kaarten gestudeerd te hebben zie ik dat ik mijn hele ronde kan fietsen zonder trein/pickup oid. te nemen, ik kan het dan ook nog eens rustig aan doen en vollop genieten. :D
Ik zal zo op 3400 km uitkomen, meer dan genoeg in de bergen dacht ik zo. :wink:

Henk

kunst en fietswerk
Hallo,


we zouden van Ushguli naar Zogishi fietsen, dan naar 'rechts' via Zhashkva naar Gori. Dan moeten we daar pas de grote baan op voor een 80-tal kilometer. We zien dan wel of het er te druk is of niet.

Sabien
Heel interessant,zeg, deze topic. Ik was ook van plan die kant op te gaan (van Turkije naar Baku, Azarbaijdjan).

Henk, met welke maatschappij vlieg jij rechtstreeks naar Elzarig?

Is de grens tussen Turkije en Georgie wel open?

Thx.
Hoi Peter,

Ik vlieg vanuit Dusseldorf rechtstreeks naar Elazig.
Met SunExpress.
Geen gedoe met overstappen en doorlabelen, is me al te vaak overkomen dat ik maar de helft van mijn bagage had bij aankomst.

De grens met Georië is open, helaas met Armenië niet. Maar dan maakt het dat ik een extra mooie lus mag fietsen. Alles wat ik wil zien kan ik befietsen.
Dus geen OV onderweg.
Ik heb er veel zin in.

Henk

kunst en fietswerk
Ik zou Armenie ook erbij nemen. De grens tussen Turkije en Armenie is dicht, maar er kan via Georgie gefietst worden. Armenie is een prachtig land die ook belangrijk is in de Causasus.
Hoi Henk en Sabien
WIj (Wieger en An) Hebben net vorige week het traject Bayburt Artvin gefietst. En Henk het is echt Kunst en Vliegwerk. Ik zal het jullie niet aanraden. Er zitten prachtige stukken in maar ook heel veel stukken met kilometers bouwput. Ze zijn namelijk in de Coruh valei meerdere gigansische stuwmeren en dammen aan het bouwen. Tenzij je ingeieur op gebied van Hydropower bent is het niet heel erg boeiend en is het stof happen geblazen. BOvendien zitten er nu tussen Yusufeli en Artvin ongeveer 15 ONVERLICHTE tunnels met razende vrachtwagens. WIj hebben daar noodgedwongen een lift moeten scorten. De oude weg niet pakken want die staat half onder water. Er is zelfs een wikipedia site : http://en.wikipedia.org/wiki/Yusufeli_Dam Wel avonturrlijk. We zijn nu trouwens in Zugdidi en gaan morgen richting Mesia, Uzguli Kutaisi Bojomi . en dan Tblisi. We kunnen nog wel even verslag doen van deze weg die ook wel avontuurlijk schijnt te zijn. De locals hier twijvelen of de weg tussen Uzgul en Kutaisi nog geopend is namelijk.
Groetjes Wieger en An
bikepunks.blogspot.com
Bedankt voor de informatie, ik ga hier wel rekening mee houden.
Heb geen zin om door een bouwput te rijden. :|

Ik hoor graag van jullie verdere ervaringen.

Komen jullie ook nog in Armenië?

Waar zijn jullie gestart en van waar weer naar huis?


Groet,

Henk

kunst en fietswerk
Ja in Turkije blijven ze dammen biuwen maar nu ook bij Yusufelli...wat intens zonde dit is zo,n mooie streek. We waren er 21 jaar en5 jaar geleden. Het maakt wel de hele natuur kapot tja. Iedereen veel plezier in Georgie, zou zo weer willen maar dit jaar stat de Oekraiene op de rol ;-)
Hallo, het stukje Artvin - Yusufeli is ondertussen geschrapt uit ons traject. We zullen van Cappadocie naar Nemrut Dagi bij Malatya fietsen, dan naar Tatvan (met de krater Nemrut Dagi en dan via Agri en Kars naar de Georgische grens.
Ik zal zeker nog eens jullie ervaringen van Georgië lezen want wij doen hetzelfde traject als jullie.

Nog veel succes,
Sabien
Hoi allemaal,

Lijkt me een verstandige keuze om de vallei bij Ysusfeli te schrappen. Helaas, want zonder dammen en vrachtverkeer is het idd een super mooi gebied.
Wij zitten inmiddels in Borjomi, Georgie.
Mestia-Ushguli-Lentheki waas PRACHTIG!!! De weg van Ushguli naat Mele is wel echt heel erg slecht. Het is een pittige route, vooral met veel bepakking (wat wij hebben..) en voor de fietsen is het niet erg goed geweest. Maar zeer zeker de moeite waard!

Een tegenvaller voor ons was dat veel andere wegen in Georgie in zeer slecht staat zijn. Hier valt ook geen touw aan vast te knopen. Sommige N-wegen op de kaart zijn perfect geasfalteerd, andere zijn zeer slecht en zeker bij stijle stukken omhoog bijna niet te doen in de warmte. Hou hier dus rekening mee (het is ook een kwestie van mentale instelling natuurlijk!)
Wij hebben vanaf Lentheki de weg via Orbeli enZeda-Gvardia Tvishi genomen. Deze weg is in zeer slechte staat en we zijn ondanks alle symbooltjes op de kaart niet veel interessants tegengekomen.

We zitten nu dus in Borjomi, we reizen vanuit hier naar het zuiden, de Armeense grens over.
Onze reis is 17 maart gestart in Nederland, we zijn via delen van the Iron Curtain Trail en Donau route en eigen routes via Turkije naar Georgie gefietst. We zijn in totaal bijna 3 weken in Georgie en hebben 2 weken voor Armenie. Dan Iran, Turkmenistan,Oezbekistan,Tadikistan,Kirgistan,China, en verder( nog niet gepland...)

We houden jullie op de hoogte wat Georgie en Armenie betreft. Als onze laptop een beetje meewerkt hebben we zometeen nieuwe foto's en verhaal online. Onze website is bikepunks.blogspot.com

groetjes Anna en Wieger
Tjop schreef: Een tegenvaller voor ons was dat veel andere wegen in Georgie in zeer slecht staat zijn. Hier valt ook geen touw aan vast te knopen. Sommige N-wegen op de kaart zijn perfect geasfalteerd, andere zijn zeer slecht en zeker bij stijle stukken omhoog bijna niet te doen in de warmte. Hou hier dus rekening mee (het is ook een kwestie van mentale instelling natuurlijk!).............
Onze reis is 17 maart gestart in Nederland, we zijn via delen van the Iron Curtain Trail en Donau route en eigen routes via Turkije naar Georgie gefietst. We zijn in totaal bijna 3 weken in Georgie en hebben 2 weken voor Armenie. Dan Iran, Turkmenistan,Oezbekistan,Tadikistan,Kirgistan,China, en verder( nog niet gepland...)


groetjes Anna en Wieger

Wij vonden de wegen absoluut niet slecht daar, op die bij Mestia na dan. Ik vrees dat jullie gezien jullie reis nog heel wat te wachten staat, als je deze wegen slecht vond. Nou ja zie het dan maar als inrijden..... :wink: Nog heel veel plezier!
Nou ik moet Anna en Wieger toch een beetje gelijk geven. Maar wat is slecht? Altijd relatief natuurlijk. De weg van Mestia naar Ushguli is niet geweldig maar de weg van Ushguli naar Melle (of zelfs Lentheki) is in ieder geval zéér slecht. Zeker als het wat geregend heeft. Ik heb het zelf ook gefietst in juni maar dan van Lentheki naar Mestia. Op bartlinssen.nl staat een reisverslag met foto's.

gr.

Bart