Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Re: Op de fiets naar Australië? tweede poging.... - Forum Wereldfietser

Re: Op de fiets naar Australië? tweede poging....

Hoi

Het lijkt me een geweldige uitdaging en ik zou met jou wel van gedachten willen wisselen ontrent deze tocht .
Mijn email adres is flmschut@hotmail.com


Frank.
Hallo

Klinkt als een geweldig avontuur maar ook een hele grote uitdaging om met zo'n groep mensen zolang op pad te gaan. Ik heb veel fietservaring en een tocht naar Australie lijkt me zeker de moeite waard. Hou me op de hoogte aub.

Mvg, Klaas
Beste Jean-Paul,

Ik droom ook al een tijdje van een dergelijke tocht en de mogelijkheid om er één te maken, wordt steeds realistischer. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit of ik ook een dergelijke grote groep zie zitten, maar ik blijf graag op de hoogte van de verdere ontwikkelingen!

Groeten,

Paul (paulus1971@hotmail.com)
Jean-Paul,
Ik ga dan wel niet mee maar omdat je schreef dat je nog niets hebt uitgezocht, wil je nog even wijzen op de volgende site van:
www.herbertborn.de dan klikken op Radtouren en dan op Köln-Singapur - auf den spuren der Seidenstrasse.
Dit is ongeveer ook de route die jij wilt afleggen.
Misschien heb je er wat aan.
Groet,
Frits
Beste Jean-Paul,

Het lijkt me een mooie en tevens een goede ervaring om dit in je leven met een groep mensen te doen. Ik zou heel graag mee willen maar weet nog niet of dit ooit realiteit word. Hou me op de hoogte.

Met vriendelijke groet,
leentjevandenberg@casema.nl
Hallo Jean-Paul,

dit is al wat ik een tijdje zocht. Dit lijkt me echt een geweldige ervaring. Het komt ook goed uit met mijn studie, waar ik als het goed is in februari klaar mee ben. Hou me op de hoogte.

blansjaarpeter@hotmail.com

Gegroet Peter
Dag Jean-Paul,

Ik ben deze route momenteel aan het fietsen.
De oversteek naar Australië is me nog niet helemaal duidelijk.
Als je meer info hierover hebt ... dan zou dat leuk zijn.

Groeten,

Ben Verborgen
http://www.benfietst.be
Heren,

Ik heb misschien wat nuttige info voor jullie.
Welliswaar uit 2007 maarja ...

Destijds ben ik ook naar Australie gefietst en onderweg heb ik de volgende info gekregen : er is dus geen ferry vanaf Indonesie naar Australie.
Wat ik wel te weten ben gekomen is dat er in Kupang, op Timor, een bar is die Avalon heet waar schippers komen die op Australie ( Darwin geloof ik ) varen. Verder heb ik nog een emailadres gekregen van iemand die wellicht meer info heeft. alexkaeslin@gmail.com

Succes met het voorbereiden van deze fantastische reis !

Lars
Ook in heb aspiraties om deze reis te maken..
En ook ik twijfel over het fietsen met een (grote) groep.
Tot nu toe altijd alleen gefietst.
Maar ik ben me ook bewust dat ik (zeker als 26jarige vrouw) moet uitkijken met wildkamperen en alleen reizen e.d. in een groot aantal landen.

Dus ook ik zou graag op de hoogte worden gehouden van de ontwikkelingen van dit plan!!!
Ik heb momenteel de mogelijkheid om er een jaar tussenuit te gaan.

heravanwillick@gmail.com
Ik zou het fijn vinden als je me op de hoogte kan houden van de ontwikkelingen en met name de uiteindelijke route en waar jullie ongeveer zullen zijn. Ikzelf vlieg begin februari naar Istanbul om vanuit daar door Turkije, Iran en de Stan-landen te fietsen en wellicht daarna nog verder naar Nepal (via China-Tibet of via China-Pakistan-India), afhankelijk van de financiën en vervolgen van mijn studie.

Ik kan en wil niet de gehele reis de route met een groep afleggen, maar zou het mooi vinden als er de mogelijkheid is om een paar weekjes met een groep te kunnen fietsen.

emailadres: k a y v a l c k x @ g m a i l . c o m (zonder spaties)
Ik was nog niet van plan zo'n lange tocht te gaan maken, maar dit vind ik wel heel interessant! En ik heb de mogelijkheid om een jaar weg te gaan. Mijn ideeen gingen nog niet verder dan Nepal, maar dat kan veranderen.
Wil je mij ook als potentiele deelnemer noteren en me op de hoogte houden. Graag zal ik m'n steentje bijdragen in het uitzoek werk, want dat zal niet weinig zijn.
Ga nu eerst een tocht binnenen Europa doen, ca 2000km.

Jaap
Ook zoek ik SPONSERS die ons eventueel voor een goed doel willen sponsoren. Het idee is dat we onderweg zo veel mogelijk onze tentjes opzetten, geen tot bijna geen kosten maken, middels reclame onze eigen reis bekostigen en het liefst daarnaast geld inzamelen voor een goed doel of meerdere goede doelen.
Leuke reis, veel plezier! Maar dat verhaal over het goede doel :roll: ...sterkte met de zoektocht naar sponsoren! Stort toch gewoon geld in een pot van een goed doel en ga daarna lekker gewoon op reis met je eigen centen.
Hoi Jean-Paul,

Ik ben erg enthousiast over je idee. De landen die je wilt doorfietsen spreken mij ook aan. Ik ben van plan om vanaf juli 2013 voor ong. een jaar te fietsen. Tot nu toe heb ik alleen binnen Europa gefietst. Het lijkt mij niet verstandig om als 24 jarige vrouw alleen richting Azie te fietsen. Maar een hele grote groep lijkt mij wel weer lastig om tot compromissen te komen (zowel onderweg als bij de voorbereiding). Wil jij mij in ieder geval ook op de hoogte houden van de ontwikkelingen? Alvast bedankt!

Groetjes Mieke (miekevdewal88@gmail.com)
Ik las net een verhaal van een Nederlander die via een georganiseerde reis ging fietsen dwars door America. Het gezelschap bestond uit Amerikanen en Europeanen. Hij schreef dat er binnen een week al problemen waren tussen mensen en dat uiteindelijk in kleine groepjes verder gefietst werd, zodat zij elkaar weer ontmoeten op de camping.

Ik denk ook dat dit het uitgangs punt moet zijn van groeps fietsen. Elkaar de juiste route informatie geven en als je alleen wilt fietsen of je wilt naar het museum dan kan je elkaar later weer zien op de camping.

Ik denk dat dit sociale groeps experiment op die manier het beste werkt.

Je bent dan toch nog vrij, zelfs in een groep.

Mario
Hi Jean-Paul,

Het is een reis die ik al sinds ik 16 ben zou willen maken en volgend jaar mei/juni graag zou willen doen. Ik ben 29, doe promotieonderzoek in Utrecht en heb al veel fietsreizen door Europa gemaakt.
Je hebt het berichtje een tijdje geleden gepost, wat zijn jullie vorderingen? Hoe groot is de groep? Ik beschik over alle materialen en heb ook al enige fietservaring en ik zou volgend jaar mei/juni weg kunnen. Graag hoor ik meer van je,

Maartje (mluteijn @ hotmail.com)
Ook ik ben benieuwd naar de vorderingen aangaande deze reis. Klinkt heel interessant en bij meer informatie zou ik me met veel enthousiasme aan kunnen sluiten. Zowel qua voorbereiding als uitvoering.
Ook ik wil in april volgend jaar vertrekken op de fiets naar Australië, maar het liefst met een fietsmaatje, niet in een groep. Ik ga ook niet op zoek naar sponsoren, want dat neemt het hele gevoel van vrijheid weg. Dan heb je alsnog verplichtingen. Het gaat mij ook niet om de snelste route, maar de mooiste route en daarom wil ik graag via Griekenland, Turkije en Iran, deels de zijderoute nemen. Is er iemand in dit forum die daarin geïnteresseerd is. Ik heb mijn reis inmiddels ook opgedeeld in 7 blokken van een maand of 2, zodat het ook mogelijk is een deel mee te fietsen. Ik ben 43 en fiets het liefst met een reisgenoot man/vrouw van ongeveer dezelfde leeftijd.

Met vriendelijke groet,

Marica
maricavdmeer@yahoo.com
Ik las op een ander forum dat er een kennismakingsbijeenkomst geweest zou zijn, dus misschien is er geen behoefte meer.
Leon
Volgens zijn profiel was topicstarter hier voor het laatst op 17 mei 2012...