Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsvakantie langs grens thailand/Cambodja in juli - Forum Wereldfietser

Fietsvakantie langs grens thailand/Cambodja in juli

In juli zou ik met mijn vriend 4 weken gaan fietsen in Thailand.
We zouden vanuit bangkok de trein nemen naar Ubon Ratchathani om van daaruit naar het zuiden te fietsen langs het grensgebied met Cambodia tot de kust (trat- chantaburi, Ko Chang, Ko ., ...) en zo langs de kust terug naar Bangkok.
Is deze buurt op het vlak van regen te doen in juli?
We weten dat de buurt van 'Preah Vihear' vaak onrustig is, maar hoe ver moet je daar vanaf blijven?

Heeft iemand ervaring of tips voor deze streek?
zijn er 'vlak' langs gekomen maar daar merk je niet echt wat van. Zouden wel schermutselingen zijn, konden er alleen niet heen. Zijn dus doorgefietst naar Laos, afgezakt langs mekong naar cambodja.. Persoonlijk vond ik die kant niet het mooiste stuk. wel goede verhalen gehoord over de kuststrook.

Veel plezier
Afgelopen januari in Cambodja gefietst en de grens Cambodja-Thailand overgestoken bij O smach. De Cambodiaanse kant is niet bijster interessant. Nog platter dan onze ijsselmeer polders. Het zuiden van Cambodja is mooier, heuvelachtig met kleine stille wegen. Hou er rekening mee dat de meeste kleine wegen onverhard zijn en niet op kaarten staan gewoon beetje op de gok fietsen en proberen te vragen. Cambodjanen zijn bijzonder vriendelijk en behulpzaam.

Paul Snoeij
Paul Snoeij schreef:Afgelopen januari in Cambodja gefietst en de grens Cambodja-Thailand overgestoken bij O smach. De Cambodiaanse kant is niet bijster interessant. Nog platter dan onze ijsselmeer polders. Het zuiden van Cambodja is mooier, heuvelachtig met kleine stille wegen. Hou er rekening mee dat de meeste kleine wegen onverhard zijn en niet op kaarten staan gewoon beetje op de gok fietsen en proberen te vragen. Cambodjanen zijn bijzonder vriendelijk en behulpzaam.

Paul Snoeij
Ik heb in november nog langs de Cambodjaanse grens gefietst: van de Mekong bij het drielandenpunt met Laos en Cambodja ( de Smaragden Driehoek) naar de kust bij Chantaburi.
De grens tussen Thailand en Cambodja loopt grotendeels over een langgerekt relief. Aan de Cambodjaanse kant is het vrij kaal, droog en saai. De Thaise kant is groen en afwisselend. Met nationale parken, watervallen, spectaculaire grotten en bijzondere tempels, zoals de goed geconserveerde Khmer tempel Phanom Rung op de top van een uitgedoofde vulkaan. Van recentere datum is de tempel van de 1 miljoen bierflessen van Khun Han. Deze tempel is inderdaad opgebouwd uit bierflessen en flesjes van Thaise energiedrankjes. De daken zijn groen door de Heineken-flessen. De wanden zijn bruin door de Singha- en Chang-flessen Soms ook een fraaie compositie van groen en bruin. In de tempel zijn kunstwerken gemaakt van kroonkurken.
Hoewel de Lonely Planet deze streek bijna geheel lijkt over te slaan (wat hebben fietsers trouwens aan de LP in vele delen van Thailand?) , zijn er overal leuke overnachtingsmogelijkheden met vriendelijke en gastvrije mensen. Als je dat wenst is er ook meer comfort, zoals een heerlijk zwembad voor een afkoelende duik na een dagje fietsen. De prijzen vallen ontzettend mee.
Je komt veel militaire controleposten en schuilbunkers tegen, maar het gaat er allemaal ontspannen aan toe. Soms ligt er een soldaat in een hangmatje TV te kijken. Altijd vriendelijk groetend. Heerlijk fietsen buiten de meute van toeristen.
Super, dat is nu net wat we willen, rust/natuur/locale cultuur... :-)
Als je nog tips of adresjes hebt, graag...
Bedankt alvast !!
bert sitters schreef:
Ik heb in november nog langs de Cambodjaanse grens gefietst: van de Mekong bij het drielandenpunt met Laos en Cambodja ( de Smaragden Driehoek) naar de kust bij Chantaburi.
De grens tussen Thailand en Cambodja loopt grotendeels over een langgerekt relief. Aan de Cambodjaanse kant is het vrij kaal, droog en saai. De Thaise kant is groen en afwisselend. Met nationale parken, watervallen, spectaculaire grotten en bijzondere tempels, zoals de goed geconserveerde Khmer tempel Phanom Rung op de top van een uitgedoofde vulkaan. Van recentere datum is de tempel van de 1 miljoen bierflessen van Khun Han. Deze tempel is inderdaad opgebouwd uit bierflessen en flesjes van Thaise energiedrankjes. De daken zijn groen door de Heineken-flessen. De wanden zijn bruin door de Singha- en Chang-flessen Soms ook een fraaie compositie van groen en bruin. In de tempel zijn kunstwerken gemaakt van kroonkurken.
Hoewel de Lonely Planet deze streek bijna geheel lijkt over te slaan (wat hebben fietsers trouwens aan de LP in vele delen van Thailand?) , zijn er overal leuke overnachtingsmogelijkheden met vriendelijke en gastvrije mensen. Als je dat wenst is er ook meer comfort, zoals een heerlijk zwembad voor een afkoelende duik na een dagje fietsen. De prijzen vallen ontzettend mee.
Je komt veel militaire controleposten en schuilbunkers tegen, maar het gaat er allemaal ontspannen aan toe. Soms ligt er een soldaat in een hangmatje TV te kijken. Altijd vriendelijk groetend. Heerlijk fietsen buiten de meute van toeristen.
Ben 2 jaar geleden in "onze winterperiode" vanuit Laos de grens bij Khang Chiam in het uiterste ZO van Thailand overgegaan en vervolgens ong. 260 km langs de Cambodjaanse grens gefietst. Een rustige, landelijke en mooi golvende route. Preah Vieahr was toen ook al gesloten. Wel veel soldaten en bunkers van zandzakken gezien, maar totaal geen dreiging ! Vervolgens een kleine grensovergang genomen vanuit Khun Han (Thail) naar Anlongh Veng (geboorte streek van Pol Pot); je moet dan even fors klimmen. Vanuit die stad is het nog 125 km naar Siem Reap (Ankhor Wat ).
A/d Cambodjaans kant is het behoorlijk dor en droog en zelfs begin jan. al erg warm !
In juni/juli zal het w.s nog warmer en vochtiger zijn.
Hallo Bentien, let er wel op bij je planning dat je je fiets vanuit Bangkok niet in de meeste ochtend/spits treinen kunt meenemen.
Die treinen hebben vaak geen cargo wagon.
Ik heb alles geprobeerd maar zelfs de hoogste stationschef stond mij niet toe m'n fiets in de ochtend trein in het gangpad te proppen :)
Rocinante schreef:Hallo Bentien, let er wel op bij je planning dat je je fiets vanuit Bangkok niet in de meeste ochtend/spits treinen kunt meenemen.
Die treinen hebben vaak geen cargo wagon.
Ik heb alles geprobeerd maar zelfs de hoogste stationschef stond mij niet toe m'n fiets in de ochtend trein in het gangpad te proppen :)
Er gaan van Bangkok naar Ubon Ratchathani comfortabele nachttreinen met een bagagerijtuig, waarin fietsen meekunnen.
Je slaapplaats moet je vooraf reserveren. Het kaartje voor je fiets moet je op het station voor vertrek regelen. Zorg dat je op tijd bent met je fiets.
Bedankt Bert, het was ook ons plan om met zo'n nachttrein te gaan.
Hoeveel op voorhand moeten deze gereserveerd worden? (enkele weken of dag voordien?)
Je kan kiezen tussen wel of geen airco, aan de ene kant slaap je misschien beter , maar we zijn beetje bang dat airco niet zal te regelen zijn en veel te koud... iemand ervaring met slaaptrein?
bentien schreef:Bedankt Bert, het was ook ons plan om met zo'n nachttrein te gaan.
Hoeveel op voorhand moeten deze gereserveerd worden? (enkele weken of dag voordien?)
Je kan kiezen tussen wel of geen airco, aan de ene kant slaap je misschien beter , maar we zijn beetje bang dat airco niet zal te regelen zijn en veel te koud... iemand ervaring met slaaptrein?
Airco kan koud zijn, maar je kunt je warm kleden. Jullie gaan in de regentijd. Dan kan het zijn dat in de slaaprijtuigen zonder airco de ramen gesloten worden vanwege een heftige regenbui. Dan wordt het echt warm om te slapen.
Je kunt geluk hebben dat een dag vooraf er nog twee bedden vrij zijn, maar reken er dan niet op dat die bij elkaar zijn. Je kunt beter vooraf reserveren.