Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Op naar Barcelona: nog aan te raden (kleine) campings? - Forum Wereldfietser

Op naar Barcelona: nog aan te raden (kleine) campings?

Nog een paar weken en ik vertrek richting Barcelona. Met de tent! In de boekjes staan wel wat adressen van campings genoemd, maar ik vermoed dat er in de omgeving van de route vast wel meer campings zijn. Zoals campings bij de boer en mini-mini campings en grote vakantieparken.
Ik fiets de westelijke route variant.

Vandaar mijn vraag:
* zijn er nog echt aan te raden, 'must see', (kleine) campings, vlak naast of ergens bij de route?
* zijn er nog aan te raden plekjes waar je nog goed in het wild kan kamperen?

Aangezien er meer WF-leden naar Barcelona gaan vertrekken zijn de tips dus denk ik echt welkom.

Alvast bedankt, groet,
Arno
Kan ik de route ergens online bekijken? Ik heb de boekjes niet, dus mijn tips zouden wel eens 200 km naast je route kunnen liggen.

Sowieso, ik ga al een tijd mee in dit forum, maar ik heb nooit de routes waar iedereen het altijd over heeft een beetje gedetailleerd gezien, behalve dikke strepen op een A4-kaartje van europa. (zou eens wat moeten googelen)

Leon
Dag Leon,

Hier alvast de overzichtskaart
http://www.cyclingeurope.nl/barcelona/overzichtskaart
Ik zal later op de dag proberen een verfijning te geven door een aantal plaatsen langs de route op te sommen.

Groet,
Arno
Als je deel 1 resp. deel 2 aanklikt kan je een meer gedetailleerd kaartje zien. Daar staan al heel wat tent-icoontjes. De enige die ik ken vlak aan de route is le monastier sur gazeille. Ik meen dat deze ook aangeduid staat. Het is het type gezellige, betaalbare, in het seizoen mogelijks drukke municipal. Wel pittig fietsen daar in de omtrek, en 's nachts was het er toch maar frisjes.

In de wijde omtrek van de route heb ik nog wel aangenaam gecampeerd, tegenwoordig meer en meer 'wild'. Bij mij gaat het nu zo: tegen 18u inkopen doen, tegen 19u wassen in een aanvaardbaar watertje, tegen 20u tentje zetten,...

Ik heb nog maar één keer met een routeboekje gefietst (Jutlandroute) maar ik doe het meteen terug als de kans zich voordoet, want ik had het gevoel over een schat aan informatie te beschikken.

Veel plezier gewenst!
Inderdaad, de deelkaarten had ik nog niet opgemerkt. Blijft natuurlijk mijn vraag staan welke campings in de buurt van de route een echte aanrader (of echte afrader) zijn of waar je echt een mooie wildkampeerplek kan vinden.

http://www.cyclingeurope.nl/barcelona/r ... art/deel/1
http://www.cyclingeurope.nl/barcelona/r ... art/deel/2

Groet,
Arno
Ik schat dat er toch een behoorlijk deel van de campings op de route is aangegeven.
Als je meer campings wilt vinden koop de de ffcc waar alle campings in staan, met goede kaartjes, inclucief boerderijcampings.
Uiteindelijk zul je toch van dag tot dag bepalen hoe ver je gaat en waar je uitkomt. Ik heb in zo'n geval zelden zin om bij een teleurstellende camping nog 15 heuvelachtige km verder te gaan. Water en een vlak stukje grond hebben ze meestal wel.
Als je echt rust wilt ga dan westelijk van al deze routes.
Leon
Wij hebben deze tocht in 2006 gedaan en vertrokken op 10 augustus. Wij volgden het alternatief door de bergen.
De campings die wij hebben genomen waren over het algemeen rustig, ook in augustus. Echt afraders kan ik mij niet herinneren al waren sommige campings langs doorgaande autoroutes, zoals b.v. in Verdun en Figueras wel druk en ongezellig.
Ik weet niet of al de campings die wij toen bezochten nog bestaan maar aanraders vonden wij.

Montmedy (vlak naast de citadel)
Lac de Madine (wildkamperen)
Beaune (stadscamping, heel mooi stadje, topper Hotel Dieu, zorg wel dat je vroeg bent anders is de camping vol)
Le Puy (mooie stadscamping waar de wandelaars en fietsers tuinstoelen krijgen bij hun tent en een uitgebreid informatiepakket van de mooie stad)
Tuchan (mooie plekken in het bos)

Ronald van der Perk
Glika schreef:Nog een paar weken en ik vertrek richting Barcelona. Met de tent! In de boekjes staan wel wat adressen van campings genoemd, maar ik vermoed dat er in de omgeving van de route vast wel meer campings zijn.
Geen ervaring met Benjaminse, maar ik ben zelf vorig jaar met de boekjes van Sweerman (Europafietsers) naar Santiago de Compostela gereden en terug, en de enige plek waar ik meer campings gezien heb dan in de routeboekjes aangegeven was de Franse kust (en dat stond dan ook in het boekje vermeld). Ik dacht tevoren ook optimistisch dat er wel meer campings zouden zijn dan in zo'n routeboek passen, maar gaandeweg bleek dat je eerder moet rekenen op minder campings; opgeheven, nog niet open... Zeker in Spanje bestaat het seizoen voor veel campings uit de maanden juli en augustus.

In ieder geval veel plezier gewenst op je tocht!

Carl
Ik heb, onderweg naar Barcelona in 2005, goede herinneringen aan camping El Comu nabij Llauro, net vóór de spaanse grens. Kleinschalig en mooi gelegen. Toendertijd met een nederlandse beheerder en zijn, goed nederlands sprekende, franse vrouw. Mooie route, veel plezier!
Arno,

Wij vertrokken op 26 juni 2011 vanaf Nederland naar Barcelona. We volgenden de route via Nancy en Le Puy.

Nergens hebben we volle of lawaaierige campings aangetroffen.
Enkele campings die opvallend klein, leuk of mooi gelegen waren zijn:

Neerpelt (B), Neerlinter (B), Montmédy (B) zoals Ronald schrijft: mooi naast de citadel, Villers-sur-Meuse (F) soort kamperen bij de boer, Pouilly-sous-Charlieu (F) veel bloemen, St. Just-en-Chevalet (F) beneden in het dorp, pizza's te koop op de camping, Marsac-en-Livradois (F) heel rustige municipal aan een weggetje iets van de route af, Le Puy en Velay (F) prima stadscamping geniet 's avonds van het uitzicht!, Pied-de-Borne (F).

Deze staan allemaal in de boekjes, dit waren van de campings waar wij verbleven de leukste.

Llauro ligt inderdaad mooi, maar het was voor ons nog veel te vroeg om te stoppen.

Annita
Camping in Llauro is inderdaad een aanrader. De beheerder heet Gijs en ontvangt vakantiefietsers inmiddels traditioneel met een koud biertje... Ook een goed vertrekpunt voor de pas naar de Spaanse grens.
hey,
wij hebben vorig jaar de Benjaminse route naar Barcelona gedaan, zie topic:
http://wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic ... na#p132447

daar had ik al een lijstje opgesteld van goede en slechte campings onderweg:

campings die geen aanrader zijn:
- Anseremme: vuile douches en toiletten
- Lac de Madine: extreem vuile douches (blijf daar weg!)
- Florells de la Selva (Girona): koude douches, duur, raar volk die daar 's nachts "rondhangt"
- Condrieu: vuil sanitair, rommelige camping

camping aanraders:
- Llauro: goedkoop, rustig en zeer vriendelijke Nederlandstalige uitbaters, een fles wijn van 1 liter kost maar 2,20euro, mooie uitzichten op Middellandse Zee, restaurantje kortbij is wel de berg terug naar beneden rijden (en niet goedkoop maar wel super lekker), vers brood 's morgens
- Andelot: rustig, proper sanitair, vriendelijke Nederlandstalige uitbaters, op 1km van centrum en naast een waterloop
- Villegusien-le-Lac: goedkoop eten, vriendelijke hulpzame uitbater, naast meer, vers brood 's morgens
- Montmédy: klein en rustig, proper sanitair (wel geen verdere voorzieningen als resto, bar, enz), bovenop berg en naast citadel, goedkope pizzeria beneden in centrum
- Meursault: mooie camping tussen de wijngaarden, proper sanitair, zwembad, resto, vers brood 's morgens
- Fleurie: mooie camping tussen de wijngaarden, proper sanitair, polyvalente zaal met mini keuken beschikbaar, wijn proeven mogelijk, geen resto/bar (in dorp is er een goedkope meeneempizza), vers brood 's morgens
- Bizanet: klein en rustig, vriendelijke uitbaters met veel streekkennis, geen nederlandse uitbaters zoals in boekje vermeld staat

mijn top 3 was: Meursault, Llauro, Fleurie
Allen nu al bedankt voor de 'aanraders' en de 'afraders'. Bij elkaar wordt het al een aardig lijstje, mooi verdeeld over de route.

Ik zoek nog wel een redelijke camping in de buurt van Girona vanwege mijn terugvlucht vanaf daar. Camping Florells de la Selva is volgens mij de enige camping bij Girona. Deze camping valt in de categorie 'afraders' naar ik begreep. Andere campings zijn richting kust en behoorlijk ver weg.

Is iemand bekend met Camping Parc el Pont?
Pont de Malafogassa
08519 Vilanova de Sau

Dat is ten westen van Girona, maar ik krijg niet echt duidelijk op welke fietsafstand de camping van Girona is gelegen.

Mocht iemand nog iets weten, dan graag.
Ook wildkampeerplekjes zijn welkom.

Groet,
Arno
Die camping bij Girona ligt in Fornells de la Selva (niet Florells), en dat negatieve oordeel is afkomstig van één fietser (zie Benjaminse). Op Zoover vind je nog een paar beoordelingen. Deze camping ligt inderdaad vlak bij het vliegveld.
Glika schreef: Is iemand bekend met Camping Parc el Pont?
Pont de Malafogassa
08519 Vilanova de Sau

Dat is ten westen van Girona, maar ik krijg niet echt duidelijk op welke fietsafstand de camping van Girona is gelegen.
Ik denk dat dat tegenvalt 8)
peter de rijk schreef:Die camping bij Girona ligt in Fornells de la Selva (niet Florells), en dat negatieve oordeel is afkomstig van één fietser (zie Benjaminse). Op Zoover vind je nog een paar beoordelingen. Deze camping ligt inderdaad vlak bij het vliegveld.
die beoordeling op Benjaminse zijn website komt van mij, die streek onder Girona is zoiezo geen toeristische streek maar ook wij vonden nergens anders een camping als je de route volgt die eerst ten oosten van Girona ronddraait
vanaf die camping kan je binnendoor op minder dan 10km op de luchthaven geraken

is idd uitsluitend een beoordeling van mezelf maar de camping zelf bied zoiezo weinig aan:
- eetgelegenheid hebben we na lang zoeken gevonden in het dorpje verder in de cafetaria van het plaatselijk zwembad (wel goedkoop eten)
- douches waren koud en vuil
- als ik mij goed herinner was het ook geen goedkope camping
- 's nachts was ik er eerlijk gezegd niet op mijn gemak aangezien er raar volk over de camping kwam die duidelijk niet op de camping verbleven; ik heb toen de ganse nacht met de tent open geslapen en eigenlijk geen oog dicht gedaan uit schrik dat ze mijn fiets zouden stelen
Ik heb al veschillende malen op camping Can Toni in Fornells de la Selva gestaan en heb alleen maar positieve berichten. Verleden jaar nog heb ik daar met een groep Wereldfietsers gestaan omdat onze buitenlandtocht daar startte. Zelf kwam ik daar aan op dinsdag, de camping was officieel nog niet open maar ik mocht al op het terrein. Men was druk doende met grasmaaien en schoonmaken toiletten. Wij betaalden 11 euro p.p.

Erg vriendelijke mensen, mooi zwembad en mooi terrein met gras en veel bomen. De camping wordt regelmatig bezocht door fietsers. Winkels en restaurant zijn inderdaad niet in de buurt en kun je vinden in het dorp op 3km. Het vliegveld is gemakkelijk aan te fietsen over een rustige weg. Girona is overigens zeker een bezoek waard en met de trein vanuit Fornells de la Selva kan je ook heel gemakkelijk Barcelona bezoeken.

Ronald van der Perk
Nog even wat extra info over de camping in Fornells de la Selva. Ik zie dat je deze maand al vertrekt. Ik weet niet hoe snel je gaat maar die camping gaat half juni pas open. In het centrum van Girona kan je ok heel goedkoop in een hostal overnachten. Bij de Tourist info kan je stencils krijgen met overnachtingsplekken en prijzen.

Ronald van der Perk
zo zie je maar dat een beoordeling altijd iets persoonlijks is en je je eigen oordeel moet vellen hé

veel plezier!
Ik ben er nooit geweest daar, maar ik vermoed dat het hier niet iets persoonlijks is, maar een momentopname. Ronald geeft aan dat de camping officieel nog niet open was. Een prachtige camping in het voorjaar kan echter tot een ware hel worden in augustus.
Leon