Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Campings tijdens de Hemelvaarttocht - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Campings tijdens de Hemelvaarttocht

de eerste foto`s van het Hemelvaartsweekend.

groetjes

Anneke en Peter



https://picasaweb.google.com/1127564295 ... directlink
Rob de Waal schreef:Helaas moesten wij al op de eerste ochtend op de eerste meters buiten De Bosrand afhaken door een valpartij van Sien.
Rob en Sien
Sien beterschap!
Hopelijk weer snel 100%.
Van Johnny Wolfs gehoord wat een fantastische tocht jullie tegemoet gaan!
Even een kort filmpje, de afdaling van de hoge venen was letterlijk een hoogtepunt!!!

Je bent een BikkelBert.Ondanks dat je half ziek was toch een heerlijk lang weekend georganiseerd.
Iedereen ook bedankt. Ik kan er weer even tegen.
En Sien beterschap. Jammer dat het gelijk mis ging en hopelijk op tijd weer goed.

Gr.
Betty
Camping Oos Heem aan de vennbahn wil alle wereldfietsers bedanken voor een leuke en gezellige avond en ochtend. En volgens ons viel het snurken van de meeste wel mee hoor.
De poort staat voor julie open.
Voor mij was het de premièretocht met de wereldfietser. Het was de eerste maar zeker niet de laatste keer. In tijden heb ik niet zo genoten als van deze dagen! Bert bedankt voor de organisatie, en alle anderen die gezorgd hebben dat nieuwkomers zich direct thuis voelden!

Later deze week mijn foto's.
Jeetje wat een mooi weekend was dat! Vier dagen fietsen door Belgie, Duitsland en Nederland met een club heel leuke fietsers!

Bedankt iedereen!!!! 8)
Ik weet niet of iemand ons nog gemist heeft, maar helaas ons beviel het niet en na een paniekaanval van mij op de vennbahn voorbij Roetgen zijn we daarna onze eigen weg gegaan. In een groep fietsen is niks voor mij. Waarschijnlijk een deel te wijten aan mijn handicap (aan een oor doof) waardoor alles wat achter me gebeurd keihard in 1 oor binnenkomt en het lijkt of er een hele horde wilde fietsers in mijn oor zit te hijgen en praten en ik daardoor een opgesloten gevoel krijg.
Helaas hadden we geen telefoonnnummer om iemand te bereiken anders hadden we zeker gebeld. Nu hebben we ons weekend op een andere manier afgemaakt en met zijn tweeen ook heel veel plezier gehad en toch ook nog een km of 300 gedaan.
Voor ons dus helaas niet voor herhaling vatbaar.

Groetjes Judith en John
judiromi schreef:... maar helaas ons beviel het niet en na een paniekaanval van mij op de vennbahn voorbij Roetgen zijn we daarna onze eigen weg gegaan. In een groep fietsen is niks voor mij. Waarschijnlijk een deel te wijten aan mijn handicap (aan een oor doof) waardoor alles wat achter me gebeurd keihard in 1 oor binnenkomt en het lijkt of er een hele horde wilde fietsers in mijn oor zit te hijgen en praten en ik daardoor een opgesloten gevoel krijg.
Hallo Judith en John,
Wat jammer dat het niet is uitgekomen zoals jullie gehoopt hadden. Het klopt wel van de wilde horde, want wereldfietsers zijn bijna per definitie erg zelfstandige eenheden die allemaal een heel stijl en mening hebben en die soms graag verkondigen :D
Het fietsen in de groep vind ik zelf erg chaotisch, wat ik dan ook overweeg is om eenvolgende keer tijdens het fietsen een eigen weg te vervolgen en elkaar 's avonds weer op de camping te ontmoeten. Misschien is dat een idee voor jullie?
Leon
Leon schreef:Het fietsen in de groep vind ik zelf erg chaotisch, wat ik dan ook overweeg is om eenvolgende keer tijdens het fietsen een eigen weg te vervolgen en elkaar 's avonds weer op de camping te ontmoeten. Misschien is dat een idee voor jullie?
Leon
Mee eens. Ik heb nu ook een groep begeleid maar die was mij met zo'n 14 mensen veel te groot. Zonder GPS en buiten Nederland zo'n sliert fietsers op sleeptouw nemen is niks voor mij. Misschien doe ik het nog wel eens maar dan met een groep van maximaal 8 mensen en met GPS. De eerstvolgende keer sluit ik me dus weer gewoon aan of rijd in mijn eigen tempo en ritme. En als je het geen probleem vindt om af en toe de weg kwijt te raken en 15 km, inclusief klim, extra te fietsen dan zijn mederijders wat mij betreft van harte welkom want het is wel leuker samen te pauzeren dan alleen. Met een kleinere groep kun je ook veel makkelijker op een terras neerstrijken dan met zo'n invasiemacht. Toestanden met tafels die zo nodig aan elkaar geschoven moeten worden, laat maar.
@Judiromi Fijn dat jullie het alsnog leuk hebben gehad, maar jullie hadden ook kunnen kiezen voor andere variaties....

Een kleine groep van 4-6 personen (max 8 ) is al sinds een dik jaar mijn ding.
En soms dan rij ik alleen (in een groepje en buiten een groepje) en zoek s'avonds pas de gezellige drukte op.

Zo zie je maar weer ook bij De Wereldfietsers zijn alle combi's mogelijk; niets hoeft alles mag! :wink:
Op dat moment was dat de beste keuze voor ons. Monschau gingen we niet meer halen aangezien ik er geheel doorheen zat en die laatste 15 km te veel was (toch nog 85km gedaan met verdwalen) :( We hebben uiteindelijk een heerlijk hotelletje een paar dorpjes van Monschau af gevonden. In een 1-persoonskamer, maar groot genoeg voor een matrasje op de grond. Ik zag er zo geradbaakt uit dat de hoteleigenaar acuut ging meedenken. Pas na een heel zout soepje en wat salade begon ik weer een beetje mens te worden. 's morgens ook nog een extra groot ontbijt gehad en hij heeft ook nog even gekeken hoe het weer onderweg zou zijn op vrijdag.
Ik vindt het idee van Leon erg goed, want met zijn tweeen kunnen we zo'n klimdag als donderdag heel goed aan. Je voelt elkaar als partners nog steeds het beste aan tijdens het fietsen en kun je meer je eigen tempo aanhouden. En zoals wij altijd doen: Lekker vroeg vertrekken (ergens tussen 8 en 8.30) en 's-morgens de meeste km's al gemaakt hebben. Met een gemiddelde van 18-20 km/uur. En nog 2 tot 4 mensen erbij mag best mits iedereen voldoende afstand neemt. En lunchen toch proberen op een lekker terrasje en ontmoetingen/gesprekjes met lokale mensen omdat je verdwaalt bent, even staat uit te puffen of een andere reden.
Ik ga nu weer met vol vertrouwen vrijdag aan onze lange fietstocht beginnen naar Cannes in Frankrijk. 2/3 van de klimmeters van de Simplonpas hebben we donderdag al gedaan, dus dan lukt de laatste 1/3 ook nog wel :D
Toch nog een paar foto's van camping De Bosrand: http://bit.ly/K5j7l4
Leon schreef:Het fietsen in de groep vind ik zelf erg chaotisch, wat ik dan ook overweeg is om eenvolgende keer tijdens het fietsen een eigen weg te vervolgen en elkaar 's avonds weer op de camping te ontmoeten. Misschien is dat een idee voor jullie?
Leon
Persoonlijk vond ik het vertrek bij de Bosrand vrij eng. Was helemaal niet gewend om in zo'n groep te rijden. Ik was dan ook blij toen de groepjes een beetje uitwaaierden en kleiner werden. Volgende keer misschien toch wat meer spreiding aanbrengen bij vertrek?
Zaterdags ben ik als een van de eersten vertrokken met het idee vanzelf fietsers te vinden die mijn snelheid en ritme hadden. Op die wijze vormde zich vanzelf op natuurlijke wijze een groepje die prima samen kon fietsen.
Ruud
ruudvp schreef: Persoonlijk vond ik het vertrek bij de Bosrand vrij eng. Was helemaal niet gewend om in zo'n groep te rijden. Ik was dan ook blij toen de groepjes een beetje uitwaaierden en kleiner werden. Volgende keer misschien toch wat meer spreiding aanbrengen bij vertrek?

Zaterdags ben ik als een van de eersten vertrokken met het idee vanzelf fietsers te vinden die mijn snelheid en ritme hadden. Op die wijze vormde zich vanzelf op natuurlijke wijze een groepje die prima samen kon fietsen.
Ruud

Volgens mij kan iedereen heel goed zelf ervoor zorgen dat hij/zij de beste methode heeft. Laten we vooral een beetje zelfstandig blijven. Het weekend zelf was al geheel georganiseerd door vrijwilligers. Ikzelf zorg er altijd voor dat ik maar met max 8 mensen rijd en zelf geef je ook een oplossing. :wink:
Voor mij was het een eerste kennismaking met fietsen in het buitenland. Erg leuk, mooi en gezellig. Jammer genoeg heb ik onderweg geen foto's gemaakt. Mocht er iemand een foto hebben van het uitzicht wat we hadden op het dal, een aantal kilometers voor de camping Perlenau (Monschau) dan hoor ik het graag. Wat een super uitzicht.

En tja, in een groep fietsen blijft altijd wat lastig omdat je dan rekening moet houden met elkaar en niet altijd je eigen gang kan gaan. Als je alleen fiets, kan en mag je zelf alles bepalen (maar moet je ook jezelf oppeppen als het iets minder gaat). Beiden heeft z'n charmes. Persoonlijk vond ik het erg gezellig om met allerlei verschillende mensen kennis te maken en verschillende verhalen te horen over de belevenissen rondom het fietsen. In mijn omgeving zijn er nauwelijks mensen die uberhaupt kunnen begrijpen dat het leuk is om een hele dag te fietsen.

Bert, bedankt voor de organisatie! En natuurlijk iedereen bedankt voor de gezelligheid!
Coby
Wouter en ik (Ineke) hebben enorm genoten van dit Hemelvaartweekend bij de Wereldfietser! Het was voor ons de eerste keer dat we met een groep gingen fietsen...We vonden het erg leuk en zullen zeker nog een keer aansluiten bij een vd volgende tochten!
Bert bedankt voor de organisatie, en alle anderen bedankt voor alle nuttige tips en gezelligheid:))
De foto's volgen nog..
groeten Ineke
Hierbij een aantal van mijn foto's van het weekend.
https://picasaweb.google.com/1175752519 ... directlink
Hier ook nog een paar foto's van deze enerverende tocht.
De spoorbrug waar camping Hammerbrücke naar genoemd is, heeft een interessante geschiedenis (zie hier. Tussen 1843 en 1940 leek het wel een soort Pont du Gard.

Afbeelding