Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Campings tijdens de Hemelvaarttocht - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Campings tijdens de Hemelvaarttocht

keesswart schreef:De spoorbrug waar camping Hammerbrücke naar genoemd is, heeft een interessante geschiedenis (zie hier.
Ook ná 1945 is er nog geschiedenis. De brug werd namelijk in 1999 vervangen door een nieuwe. (bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hammerbr%C ... %28brug%29)
Leon
alle wereld fietser die camping oos heem hebben bezocht bedankt, vandaag het gras gemaaid en geen haringen tegengekomen.
camping oos heem schreef:alle wereld fietser die camping oos heem hebben bezocht bedankt, vandaag het gras gemaaid en geen haringen tegengekomen.
Vorig jaar heb ik op een camping mijn haringen laten liggen. Dit was me nog nooit eerder overkomen. Nog bonter maakte ik het enkele dagen voor de hemelvaarttocht: 's avonds bij het opzetten van mijn tent kwam ik erachter dat ik de tentstokken niet had ingepakt! Ook dit was me in mijn hele 'kampeercarrière' nog niet overkomen :oops:. Een tuintafeltje van de buren, die er toch niet waren, bood uitkomst (zie foto). De volgende dag ben ik teruggekeerd naar de plek waar ik eerder had wildgekampeerd: daar lagen ze nog in het gras van een picknickveldje. Gelukkig geen plek waar vaak gemaaid wordt...

Afbeelding
Gister in de trein opweg naar huis werd ik aangesproken door een man met veel koffers, op weg naar Burundi. Waar ik geweest was, hoelang, hoe ver, en of ik vier voorbladen had. Vervolgens vertelde hij, dat hij een paar jaar geleden in Burkina had gewerkt en dat daar op zekere dag een man op een Batavus voorbij kwam. Een zekere Frank... O zei ik, Frank van Rijn? Ja die. Dat was een gezellige ontmoeting geworden.
Misschien moest hij er aan denken omdat hij in mij de gesoigneerde versie van Frank zag. Die opmerking hoorde ik dit weekend van verschillende kanten.
Ik vond het een erg gezellig weekend, en geen enkel probleem dat er zoveel mensen waren, juist leuk. De eerste dag reden we met z'n drieen. de andere met meer, maar staads wisselend. Het is natuurlijk wel van belang dat je de route kent. Het makkelijkst is natuurlijk de GPS. De tracks die Yvon gemaakt had, klopten perfect. Bv. in Aken had ik in het stikdonker nog de goede weg kunnen vinden. Bedankt Yvon. En ook Bert, nogmaals bedankt.
Jaap
Is bij al het koken je (was)benzine opgeraakt? Bij de trekpleister nu 2 liter voor 2.53.
JAAPDIJK schreef:Is bij al het koken je (was)benzine opgeraakt? Bij de trekpleister nu 2 liter voor 2.53.
Bijna aantrekkelijk om mijn auto er vol mee te gieten :wink:
Bij deze nog wat foto's van de tocht: klikkerdeklik
Als je een origineel formaat wilt, dan kan dit middels een pbtje!
Groetjes, Yvon
ruudvp schreef:
JAAPDIJK schreef:Is bij al het koken je (was)benzine opgeraakt? Bij de trekpleister nu 2 liter voor 2.53.
Bijna aantrekkelijk om mijn auto er vol mee te gieten :wink:
Hoezo bijna? Het scheelt bijna 50 ct per liter tus op een tank van 50 liter 25 euro. als je dat in een half uur lukt heb je een goed loon. Of het mag, of het goed is voor de auto en voor je gezondheid is twee.
Leon
Leon schreef:
ruudvp schreef: Bijna aantrekkelijk om mijn auto er vol mee te gieten :wink:
Hoezo bijna? Het scheelt bijna 50 ct per liter tus op een tank van 50 liter 25 euro. als je dat in een half uur lukt heb je een goed loon. Of het mag, of het goed is voor de auto en voor je gezondheid is twee.
Leon
Mhh je hebt gelijk. Heb zeker al een tijd niet meer getankt.

Ruud
Namens Bert Sitters:

Wat maken Wereldfietsers er toch altijd een heerlijk zooitje van het koken op de camping! Ik hoorde dat de Delhaize, de Carrefour en de Colruyt goede zaken hebben gedaan tijdens het Hemelvaartweekend.
Foto's Bert
ruudvp schreef:Namens Bert Sitters:

Wat maken Wereldfietsers er toch altijd een heerlijk zooitje van het koken op de camping! Ik hoorde dat de Delhaize, de Carrefour en de Colruyt goede zaken hebben gedaan tijdens het Hemelvaartweekend.
Foto's Bert
Bert het mag gezegd worden, alles was keurig opgeruimd, wij kijken dan ook terug op een geslaagd weekend en zeker wat ons betreft voor herhaling vatbaar.
Voor een ieder die nu balend naar zijn computer zit te staren..
Een impressie van de Hemelvaartrektocht:

[wfvimeo]http://www.vimeo.com/groups/wereldfiets ... s/42748632[/wfvimeo]
Fantastisch John hier is er een :wink:
Als je voortaan nog even www toevoegd voor .vimeo en de s achter https weghaalt, ziet je filmpje er zo uit >>>

[wfvimeo]http://www.vimeo.com/groups/wereldfiets ... s/42748632[/wfvimeo]
johntelleman schreef:Een impressie van de Hemelvaartrektocht:
{vimeo}
Leuke film. Details:
0.54 Die mensen die daar fietsen hebben NIET in de trein gezeten. Geheim van de filmer :wink:
1.03 Cursus afdalen bij Slenaken: ga NIET op het smalle strookje fietsen, want daar ligt misschien rommel, je bent vlakbij de kant en auto's kunnen besluiten je in te halen. Les 1 bij motorrijles: maak je breed.
1.42 Chips, lekke band!
2.32 Zo schuin gaat het dus.
2.55 Lekker snel, maar wel de foute weg in...
6.54 Gelukkig, de alfa staat er nog.
6.58 WTF is dat voor iets lelijks? (en voor de volgende film eerste de pantoffels wegzetten :wink: )
Groetjes
Blanche schreef:Fantastisch John hier is er een :wink:
Als je voortaan nog even www toevoegd voor .vimeo en de s achter https weghaalt, ziet je filmpje er zo uit:
Blanche bedankt!
Ik zat weer te knoeien, tijdje geen filmpjes gepost :)
En ik dacht dat er vanzelf wel iemand corrigeert...
Leon schreef:2.32 Zo schuin gaat het dus.
Ja dat is een heerlijke bocht :D :D :D
Leon schreef:2.55 Lekker snel, maar wel de foute weg in...
Nee, Harm en ik zijn door Monschau gereden.
Leon schreef:6.58 WTF is dat voor iets lelijks? (en voor de volgende film eerste de pantoffels wegzetten :wink: )
Dat lelijks is mijn boodschappenfiets! Veel stickers er op, resultaat is dat hij nooit wordt gestolen!
En de pantoffels haal ik de volgende keer weg :oops:
Voor wie tijdens de tocht het spoorbaanrijden helemaal het einde vond.
http://www.bahntrassenradeln.de/

Ruud