Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Midge radar forecast Scotland en middel ertegen - Forum Wereldfietser

Midge radar forecast Scotland en middel ertegen

http://2010.midgeforecast.co.uk/

Over 3 weken vertrekken wij naar Scotland voor een fietstrip. Ik zocht nog wat over midges en vond de Scottish Midge Forecast radar.

In stappen van 1 t/m 5 ( niveau 1 :D is verwaarloosbaar en 5 ... U raadt het al :cry: :shock: :x wordt aangegeven waar de onverlaten zitten :evil:
Dit wordt dmv een satelietkaart aangegeven en je kunt op locatie zoeken of deze op je route voorkomen.

Met je mobiel kun je dus in de gaten houden waar de ergenis :twisted: zit.

Ook wordt een middel aanbevolen Smidge. Die volgens hun testen zeer goed voldoet :!: Volgens hun beter als DEET welke helemaal geen effect heeft.

Wij gaan het middel dus maar aanschaffen ben benieuwd 8)

John & Agnes
Zo bang van midgets? :lol:

Voordat je naar Schotland afzakt zou ik u wel aanraden de betekenis van sommige Engelse woorden nog eens te controleren ;)
Vikingar schreef:Ook wordt een middel aanbevolen Smidge. Die volgens hun testen zeer goed voldoet :!: Volgens hun beter als DEET welke helemaal geen effect heeft.
Volgens Smidge werkt het evengoed als DEET, dus als DEET geen effect heeft ;-)

Renaat
Revanho schreef:
Vikingar schreef:Ook wordt een middel aanbevolen Smidge. Die volgens hun testen zeer goed voldoet :!: Volgens hun beter als DEET welke helemaal geen effect heeft.
Volgens Smidge werkt het evengoed als DEET, dus als DEET geen effect heeft ;-)

Renaat
Hoi Renaat,

Zij hebben een pdf document waarin een vergelijking is opgesteld tussen enerzijds hun samenstelling Saltidin en anderzijds DEET. Saltidin geeft ongeveer 8 uur bescherming tegen Midgets en DEET geen enkele bescherming oftewel - nul , nul :)
Het pdf doc is te downloaden op hun eerste Home pagina. Daarin worden hun testen in beschreven.
Heb je deze informatie ook uit een onafhankelijke bron? Zo te zien lijkt die Midget radar forecast site opgezet om Smidge te promoten, of ben ik nou te argwanend?
@ Vikingar,

dan spreken ze zichzelf tegen, want ze schrijven ook:
It won’t melt your plastic watch or nail varnish and is proven to be as effective as DEET
Dat maakt de vraag van Frank alleen maar relevanter.

Renaat
Revanho schreef:@ Vikingar,

dan spreken ze zichzelf tegen, want ze schrijven ook:
It won’t melt your plastic watch or nail varnish and is proven to be as effective as DEET
Dat maakt de vraag van Frank alleen maar relevanter.

Renaat

Dat maakt de zinsnede: "Vertrouw op God... maar zet wel je fiets op slot", nog steeds relevant.

Uiteraard probeer ik het uit. En laat weten of dit product idd zo geweldig is als zij claimen.
Dat geldt toch voor elk ander product, advies of suggestie dat door de leden op dit forum wordt gegeven? Persoonlijk heb ik geen aandelen, hoef er geen geld aan te verdienen nog enig ander belangenverstrengeling in dit specifieke product.

Slechts een midge vrije vakantie dat is mijn enige doelstelling en wellicht dat ik daar een andere wf'er mee kan helpen.

Einde verhaal.
Lasse schreef:Zo bang van midgets? :lol:

Voordat je naar Schotland afzakt zou ik u wel aanraden de betekenis van sommige Engelse woorden nog eens te controleren ;)
Het lijkt van wel. Ik hoop maar dat de Schotse midgets een beetje Deet-resistent zijn.
Rare beesten die midges. We gingen kamperen in East Balthangie en werden aangevallen tijdens het opzetten van de tent. Snel naar binnen gevlucht, maar daar konden we niet eeuwig blijven zitten: er zaten nog tassen op de fietsen. Dus na een tijdje wachten gingen we toch maar weer naar buiten. Mijn vrouw werd meteen weer te grazen genomen en hield het geen minuut uit. Ik had nergens meer last van. Op wie ze afkomen is blijkbaar nogal variabel, wat het het testen van middeltjes moeilijk maakt.

Doorfietsen is de beste remedie, op een winderige plek kamperen een goede tweede. Het is in Schotland ook zelden te warm voor lange mouwen, zeker als je bezweet van de fiets stapt.
ja ze komen vaak als je net je tent hebt opgezet en vreselijke honger hebt...

Afbeelding
edith vermeulen schreef:ja ze komen vaak als je net je tent hebt opgezet en vreselijke honger hebt...

Afbeelding

those midgets / midges :D

zag t niet en ja nu wel :lol:


Leuke tekening Edith !

John
Lijkt sprekend op de camping in Once Brewed, Northumberland. Hmmmmm... :)
Kom net terug van eerste twee weken van het WF Rondje Schotland. De laatste week namen het aantal midges exponentieel in aantal toe. Huidlotion van Avon hielp enigszins. Beter is het om je huid te bedekken en de oplossing van Ronald (zie foto).

Afbeelding

Groet
Patrick