Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietscomputer vs PDA - Forum Wereldfietser

Fietscomputer vs PDA

Als aspirant-wereldfietser ben ik mezelf op het ogenblik aan het oriënteren op de inkoop van een fietscomputer.

Nu is er van alles en nogwat te koop, maar de hamvraag is natuurlijk: wat past de Wereldfiester het best?

Onlangs een nieuwe oplossing voor een fietscomputer ontdekt op het Internet en wel een tweetal computerprogramma's voor een PDA/handcomputer die de je PDA omtoveren tot een fietscomputer:

http://bikebrain.com/
http://home5.swipnet.se/~w-51358/pilot/default.htm

Mijn vragen:
1. Welke fietscomputer-ervaringen bestaan er onder de Wereldfietsers?
2. Is er iemand met ervaring in het gebruik van bovenstaande produkten?
Sinds enige tijd bestaan er PDA's waarmee je kunt bellen, muziek kunt spelen, radiofunctie, GPS-functie, memorecorder, etc.
3. Maakt dit, tezamen met bovenstaande functionaliteit, de PDA tot de Wereldfietser-gimmick van de toekomst?

Hälsningar från Sverige!
Sebastian

Als je een fietscomputer neemt, kies er dan 1 die in ieder geval een tweede sensor heeft die je aantal beenomwentelingen meet.
Zo een PeDo meter is echt goud. Zo kan je altijd binnen verantwoorde marges blijven rijden als je klimt, vlak rijdt of daalt.
Hoi Tim,

Bedankt voor je input. Kun je mij een homepage aanbevelen waar ik zo'n PeDo kan bekijken? (Rare naam trouwens!)

Cheers,
Sebastian

tip: kijk uit voor die draadloze modellen, ik heb er enkele geprobeerd die problemen hadden in de regen. de sensoren zijn niet waterdicht

Hoi Sefan,

Dankjewel voor je tip! Heb je uiteindelijk een draadloos model gevonden met een waterdichte sensor? Welke was dat in zo'n geval?

Cheers,
Sebastian

nee, ik ga weer voor een bedraad model. hoef je ook niet verschillende soorten batterijen mee te zeulen.

Tim schreef:Als je een fietscomputer neemt, kies er dan 1 die in ieder geval een tweede sensor heeft die je aantal beenomwentelingen meet.
Zo een PeDo meter is echt goud. Zo kan je altijd binnen verantwoorde marges blijven rijden als je klimt, vlak rijdt of daalt.
Is een hartslagmeter dan geen betere oplossing?


Trouwens een Pedo in Belgie is iets anders :oops: