Additionally, paste this code immediately after the opening tag: help ik zie door de bomen het bos niet meer(GPS) - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

help ik zie door de bomen het bos niet meer(GPS)

Mattheus schreef:
mapel63 schreef:Verder heb ik me laten verleiden om de Onroute fietskaart NL aan te schaffen.
Ik snap niet dat ze die kaart nog durven te verkopen. De laatste echte update is van 31 juli 2009, dus bijna drie jaar geleden.
Dat durven ze dus wel. Ik wilde in principe gewoon de 62s met een fietshouder aanschaffen bij hun ondanks dat ik wist de de 62s gewoon 30,- te hoog geprijst is bij hun. Ik dacht hier zul je wel extra service/uitleg of een welgemeend advies bij krijgen...maar niet dus.Het argument vd verkoper was dat de kaart los bij hun 89,- kost maar in pakketbundel goedkoper wordt(maw zei hij:de fietshouder a 12,50 is dan gratis).Blijkt bovendien dat ze de Onroute kaart deze maand op hun site voor 69,- aanbieden. Verder probeerde ik de verkoper nog uit de tent te lokken met de vraag: is de Mio Cyclo mss iets voor mij? Verkoper: ik heb hem dit weekend getest en het is 3x niks want het scherm is niet aftelezen in de zon en het touchscreen verbruikt te veel stroom etc.

Zoals gezegd: 17 minuten later stond ik weer buiten, overigens zonder een kop koffie aangeboden te hebben gekregen ondanks mijn 1,5 uur lange (auto-)rit...

Volgende keer in ieder geval mijn spullen weer lekker online bestellen!
@mapel63 Ik heb al sinds de komst van het internet het geloof in vele winkels verloren of het moet gaan over hele specialitische zaken. Maar main stream electronics maar ook lego(mijn andere hobby) is goedkoper op het net. En met discussies als deze weet je heel precies wat je gaat kopen en wat je mag verwachten. Dat gaat je in een gemiddelde winkel niet lukken. Helaas maar waar terwijl ik de omzet wel gun aan winkels.
mapel63 schreef:Verder probeerde ik de verkoper nog uit de tent te lokken met de vraag: is de Mio Cyclo mss iets voor mij? Verkoper: ik heb hem dit weekend getest en het is 3x niks want het scherm is niet aftelezen in de zon en het touchscreen verbruikt te veel stroom etc.
Toch is dit hele waarde volle informatie, welke je vermoedelijk niet wist.
mapel63 schreef: Volgende keer in ieder geval mijn spullen weer lekker online bestellen!
Als je goed adveis krijgt, betaal je een meerprijs. Die meerprijs haal je er meestal dubbel en dwars weer uit, als het goed is.

Zelf heb ik drie jaar geleden een navigatiesysteem voor de auto gekocht en kort daarop een GPS voor op de fiets. Ik liet mij voorlichten in een winkel (Halfords), maar helaas was het advies gebaseerd op verkooppraatjes. Hij begon erover dat je een fietskaart kon kopen bij het navigatiesysteem voor de auto. Ik dacht slim te zijn door een navigatiesysteem bij de Aldi te kopen (Medion). Op zich is het een prima apparaat, maar duur door de updates van het kaartmateriaal. Een update voor drie jaar kost 99 euro en je krijgt slechts 1 update per jaar. Mijn update abonnement was afgelopen en ik stond voor de keus om of een nieuwe update te kopen of een nieuw apparaat. Het is het laatste geworden, een Garmin met een lifetime kaartupdate.
Ik wil even melden dat ik heel gelukkig wordt van die openfiets map.
Ik zit nu te spelen met basecamp en mapsource routering. Zojuist goeie profielen aangemaakt en er komen mooie routes uit van mijn huis naar mij Pa en Moe(46km).
Nu even wachten tot dinsdag dan komt mijn 62S binnen met 16gb kaart.
Dan eens kijken hoe die er mee omgaat.
evt het broodkruimelspoor er bij opzetten?
enfin dinsdag dus verder spelen.
Ben zeer zeker ook erg in mijn nopjes met mijn nieuwe 62s. Afgelopen week ook mijn nieuwe fiets in ontvangst mogen nemen en de 62s gelijk gemonteerd. Werkt echt geweldig goed. Morgen een dagje vrij genomen en ga dan fietsen vanuit Bonn naar Bacharach ofwel een stukje vd Rheinfernradweg. Kijken hoe de Garmin zich hier gedraagt. Niet dat navigatie echt nodig is als je langs de Rijn fiets...maar het gaat om het idee. :wink: