Additionally, paste this code immediately after the opening tag: hulp bij keuze blog op tablet - Forum Wereldfietser

hulp bij keuze blog op tablet

Op onze Asus transformer wil ik een blog installeren maar ik loop tegen een aantal problemen aan. Op mijn desktop heb ik blogger van Google staan. Op zich kan ik daar alles mee doen wat ik wil. Teksten invoeren en foto's en/of filmpjes, die ik kan selecteren op mijn harde schijf, tussen de tekst zetten.

Op mijn Asus zou ik zoiets ook willen doen. Google heeft een app voor android. Bij installeren blijkt dat de mogelijkheden van deze app zeer beperkt zijn. Tekst alleen in één formaat en foto's alleen heel klein onderaan de pagina.
Als ik met de Asus via de google browser naar mijn eigen blog ga die ik ook gebruik op mijn desktop kan ik die openen en tekst invoeren, plaatjes tussen de tekst zetten lukt echter niet. Ik kan ze selecteren vanuit de fotogalerij, maar ik kan de button toevoegen niet activeren.

Heeft iemand een advies voor mij. Het mag ook een andere blog zijn en het hoeft ook niet persé een blog te zijn. Het enige wat we willen is reisverslagen maken met tekst en foto's die voor een geselecte groep thuislezers te lezen zijn.

Ronald van der Perk
Ronald,

Op de IPad heeft WordPress wel een aardige blog tool. Ik weet zo niet of die ook Android ondersteund, maar je zou eens kunnen kijken. Op de IPad heeft deze app voldoende mogelijkheden.
Deze app is ook voor Android beschikbaar in de Google Play store. Heb hem toevallig net gedownload. Moet er nog mee gaan experimenteren.
Ronald van der Perk schreef: Als ik met de Asus via de google browser naar mijn eigen blog ga die ik ook gebruik op mijn desktop kan ik die openen en tekst invoeren, plaatjes tussen de tekst zetten lukt echter niet. Ik kan ze selecteren vanuit de fotogalerij, maar ik kan de button toevoegen niet activeren.
Ik heb op mijn Android smartphone al gemerkt dat Firefox voor Android vaak beter overweg kan met bepaalde websites dan de normale browser. Misschien kan je het daar ook eens mee proberen.

Marc
Ronald, als je toch aan een nieuwe blog begint zou je kunnen overwegen om er een te starten waarbij je kunt posten per email. Erg handig onderweg: niet meer langdurig inloggen op je blog, niet meer online typen, niet meer vooraf foto's uploaden.

In plaats daarvan gewoon een mailtje offline voorbereiden, foto's direct vanaf je camera of sd kaart als attachment bijvoegen en heb je eens verbinding dan druk je op de knop "verzend".
Android, Windows, Mac, I-ding, Linux, het maakt niet uit, als je kunt mailen werkt 't.

Het onderwerp wordt het kopje, het email bericht de blog post en de bijgesloten foto's en video's komen als thumbnails onder, of boven, het bericht.

Bij Posterous kan het al lang. Mooi maar volgers moeten nogal veel doen om te reageren.
Ook in Wordpress kan het, en sinds kort zelfs zonder aparte plug-in.
Er zijn er ongetwijfeld meer.

Frank