Additionally, paste this code immediately after the opening tag: R1 route - Camping Wolfstein buiten bedijf (Bad Harzburg) - Forum Wereldfietser

R1 route - Camping Wolfstein buiten bedijf (Bad Harzburg)

Ik stond vanmiddag voor een verlaten camping met een briefje op de deur dat de camping op dit moment buiten bedrijf is. Dus hou daar rekening mee als je van plan bent de R1 te fietsen!
En, heb je maar wildgekampeerd op het terein, of hoe heb je het opgelost? Vervelend!
Na een dag fietsen in de hitte was ik wel toe aan een beetje luxe. Gelukkig mobiel internet bij me waarmee ik via de booking.com app mooi even een last minute aanbieding kon boeken in het Altstadthotel in Ilsenburg. Goed hotel en vriendelijk personeel.
Bedankt voor het melden!

Wij vertrekken half augustus richting Polen via de R1 en ik had camping Wolfstein ingepland....
Maar ik zie dat in Göttingrode ook een camping is dus dat kan ik nog aanpassen.
Hallo,
Wij zij net een paar weken terug van onze R1 vakantie naar berlijn en zijn ook op deze camping geweest, inderdaad staat bij ingang dat deze gesloten is maar als je iets naar achteren door fietst hebben de vaste camping gasten daar een gedeelte van de caming behouden.
Je kunt daar dus nog heerlijk camperen en de beheerder is een vriendelijke beer :D .
Zie onze fotoś die met de drogende was en lekkere aardbeien zijn op deze camping genomen.

Groetjes Eric en Astrid
assie schreef:Hallo,
Wij zij net een paar weken terug van onze R1 vakantie naar berlijn en zijn ook op deze camping geweest, inderdaad staat bij ingang dat deze gesloten is maar als je iets naar achteren door fietst hebben de vaste camping gasten daar een gedeelte van de caming behouden.
Je kunt daar dus nog heerlijk camperen en de beheerder is een vriendelijke beer :D .
Zie onze fotoś die met de drogende was en lekkere aardbeien zijn op deze camping genomen.

Groetjes Eric en Astrid
Geen probleem dus? En kun je gewoon gebruik maken van de faciliteiten (douche/toilet)?
Ja hoor,
douches gratis, zelf wc rol meenemen
en je krijgt een KURkarte in de maag gesplitst (3 euro) maar daar kun je wel mee met buslijn (vanaf camping halte rechtsaf) naar stadje (die verdien je daar weer mee terug)
Tip neem spijkerharingen mee de grond is keihard!
Nieuwe "baas" was ons erg behulpzaam met internet op zijn laptop/verbinding
doe hem de groeten
Nog een tip na Bad Harzburg is het lastig een camping te vinden. Wij hebben "gesmokkeld" door dagkaart trein te nemen 50 euro voor 2 personen 10 euro voor twee fietsen en dan kun je daarmee ook nog in metro (Berlijn)
Succes met je planning
Astrid en Eric
assie schreef: Nog een tip na Bad Harzburg is het lastig een camping te vinden. Wij hebben "gesmokkeld" door dagkaart trein te nemen 50 euro voor 2 personen 10 euro voor twee fietsen en dan kun je daarmee ook nog in metro (Berlijn)
Succes met je planning
Astrid en Eric
De dag na Bad Harzburg heb ik dan ook een jeugdhotel gepland, daarna heb ik weer campings gevonden alhoewel er daardoor wel twee langere dagafstanden tussen zitten.

Hebben jullie de trein van Bad Harzburg naar Berlijn genomen?
Gezien onze tijdsplanning moesten wij een stukje met de trein [eerste plan was de terugweg] maar toen sloeg het weer om en er zouden op dat traject R1 weinig tot geen campings zijn, daarbij vernamen wij ook dat een dagkaart in duitsland erg goedkoop is op station Bad Harzburg word je erg goed geholpen door deze tijdwinst hebben we de terugweg helemaal kunnen fietsen.
assie schreef: Nog een tip na Bad Harzburg is het lastig een camping te vinden.
Van wat ik me kan herinneren barst het van de campings in Duitsland (ook in de vroegere DDR) Je kan wel eens de pech hebben dat je een camping met alleen seizoensplaatsen treft, over het algemeen en met een goede kaart zoals die van de ADFC moet het volgens mij geen probleem zijn om op dagafstanden van elkaar een camping te vinden (de ene dag iets meer fietsen dan de volgende). Dat ze niet allemaal aan de R1 liggen is dan even jammer.
Er is ook nog een camping onder Cörmigk, Strandbad Gerlebogk. Daar ben ik naar toe gereden vanuit Thale. Was best zwaar omdat het bloedheet was. Afstand was iets van 105km. Het is geen mooie camping maar er is wel een lekker meertje om te zwemmen.

Vandaag kwam er een grote bui regen achter me aan met een beetje doortrappen kon ik nog net schuilen in het Junkers museum in Dessau.

Tante Ju
Afbeelding
Volgend jaar willen ook wij naar Berlijn fietsen via de R1 en hebben de zelfde problemen als iedereen, campings!!!!

Allerlei suggesties komen voorbij maar hoe zoeken/vinden jullie deze campings??

Bennie.
Camping Wolfstein (Bad Harzburg) is gewoon open!

Wij zijn hier in het voorjaar geweest voor een rondje in de Harz. Nadat de vorige eigenaar is gestorven, hebben de vaste campinggasten de camping gekocht als vereniging. Trekkers zijn nog steeds welkom. Even iets meer doorrijden en je vind de vaste kampeerders - aardige en gezellige mensen. Uiteraard moet je nog steeds betalen ;-) Wellicht kan je de titel even veranderen van je eerste bericht Antonie-C ? :wink:

Bennie schreef:Volgend jaar willen ook wij naar Berlijn fietsen via de R1 en hebben de zelfde problemen als iedereen, campings!!!!

Allerlei suggesties komen voorbij maar hoe zoeken/vinden jullie deze campings??

Bennie.

@bennie, als je de plaats waar je wilt stoppen, invoert in google met de zoekterm camping, kom je een heel end.