Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietskleding voor de volle fietsvrouw - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

fietskleding voor de volle fietsvrouw

Nou Henk, je hebt de verkeerde kleur uitgekozen. dat hadden vrouwen moeten zijn in het roze!!! :-) ;-)

Vandaag, en dit is geen smoes, heb ik op het gemakje m'n solo-bruggen-wielerronde gereden. Daarna heb ik op mijn voorbalkonnetje genoten van een goed boek, welke ik al 3 of 4x heb gelezen :D Ofwel.. een dagje onthaasten is af en toe zeker niet slecht.
Morgen ga ik gezellig snuffelen voor de fietskleding :-)
ook voor grote mannen:
http://www.rasportief.nl
Hoi Applemeisje, met mijn maat 44 ben ik ook niet bepaald een slank fotomodel.

Ik heb maat XL voor wat betreft fietsbroeken en XXL voor mn T-shirts, maar ik kan er altijd uitstekend in slagen.

Ik kan je geen winkeltips geven, want ik koop overal en nergens. Geen speciale merken en ook geen speciale winkels. Gewoon een goed uitgeruste sportkleding zaak, kom je prima mee weg, let natuurlijk vooral op de koopjes.
Ik ben trouwens heel goed geholpen door rasportief.nl gewoon op rekening kopen en zelfs langs geweest om te passen. Ze verkopen vermarc kleding erg mooi spul en tot 8xl 8)
Persoonlijk vind ik fietshandschoenen wel heel fijn. Maar het ligt er wel aan hoe je op je fiets zit. Als je vrij rechtop zit, steun je niet heel veel op je handen. Dan zijn handschoenen niet echt nodig, denk ik. Maar op een racefiets of mountainbike zit je ver voorover en steun je dus veel op je handen. Ik vind een paar handschoentjes dan wel fijn...

Hardloopshirts heb ik ook wel eens aangehad bij het fietsen, maar dat vind ik persoonlijk niet zo'n succes. Hardloopshirts zijn achteraan niet veel langer dan vooraan. En als je dan op de fiets gaat zitten (zeker als je een sportieve houding voorover hebt) heb je al snel dat het shirt achteraan niet lang genoeg is (al is dat met een fietsbroek niet zo'n probleem) en vooraan juist te lang, waardoor daar alles 'op een hoop' zit, rond je middel...

Duur hoeft het niet te zijn. Ik heb ooit een Agu-shirt en -broek gekocht. Het shirt vind ik niks en gebruik ik nooit meer (geen zakken achterop, slechte pasvorm), maar de broek is eigenlijk prima. Kostte iets van €40 of zo. Het shirt was maar €30 geloof ik. Ik heb ook een setje van Craft. Die vind ik wel fijner (vooral het shirt), maar die is ook veel duurder. Zo'n setje kost al snel €150-180, om het over winterkleding nog maar niet te hebben (ik heb een fietsbroek en -jas met windstopper en dat setje kostte ruim €300)... Kleding van craft vind ik over het algemeen wel heel fijn spul. Ik heb er ook een aantal hardloopshirts van. Het is niet goedkoop, maar wel heel goed spul, waar je lang mee kunt doen (en dan is het ineens niet eens zo heel duur meer)...

Als sokken heb ik meestal hardloopsokjes aan. Ik heb 2 paar die ik met hardlopen toch nooit aandoe (die heb ik gekregen bij een hardloopwedstrijd) en ik heb 3 paar sokken van X-Socks. Die laatsten zijn wel erg duur (€16 per paar), maar die heb ik dan ook vooral voor het hardlopen (met andere sokken krijg ik snel last van blaren). Helaas verkleuren ze bij mij wel altijd in de was. Kennelijk doe ik iets fout, maar ik zou niet weten wat. X-Socks heeft trouwens ook een kledinglijn, onder de naam X-Bionic, die ook fietskleding maakt. Kun je er net zo bijlopen/fietsen als Laurine van Riessen en Diane Valkenburg... :D
Nadat ik afgelopen zaterdag m'n "nieuwe" hybride fiets heb opgehaald, wilde ik bij thuiskomst even een luchtje scheppen. Uiteraard was ik vergeten dat het zomercarnaval in Rotterdam was losgebarsten.....aangezien ik vlakbij het centrum woon was het vechten om een parkeerplekje :-( Jongens, wat was het druk zeg.

Ik ben naar 2 sportzaken geweest (Perry en Daka) om wat fietskleding te passen. Nou, het passen van een fietsbroek ging nog wel. De broekmaat xl was nét te doen!! Maar het fietsshirt.....oooo hopeloos!!! Ik zal het zachtjes uitdrukken, maar met de maat xl waren er behoorlijk wat rolletjes te zien!!! Aaaargh.... Bij beide zaken hadden ze geen grotere maat shirt, viel me best wel tegen.
Nu heb ik via internet een shirt en broek besteld, beide maat XXL. Nu hoop ik van harte dat het mij past. Anders moet ik iets anders gaan verzinnen :-)
assortiment van winkels kenmerkt zich tot de grote gemene deler waar het meest valt te verdienen. via online webshops scoor ik tegenwoordig beter!
Eigenlijk is het een beetje krom. Je gaat fietsen om wat overtollige kilo's kwijt te raken, je vindt het hartstikke gaaf om mooie dagtochten te fietsen, maar er zijn in de winkels waar ik ben geweest geen kledingmaten te vinden die passend zijn. Nou ja... er blijven nog genoeg mogelijkheden over :-)

Ik hoop dat fietskleding.com mij kan helpen :-)
Vergeet niet dat fietskleding vaak bedoeld is om redelijk strak te zitten. Kijk maar hoe strak die kleding zit bij wielrenners. In het begin moet je daar aan wennen. Ik vond zo'n strakke broek in het begin niet fijn aanvoelen, maar dat went. Voor shirts zal hetzelfde gelden. Dus vetrolletjes wilt verhullen zal helaas niet meevallen met de meeste kleding...
Zie je goed waar het je om te doen is en trap je misschien nog wat langer door? :wink:
vacuüm verpakt fietst je het beste 8)
Zodra ik de fietskleding binnen heb, dat duurt 3-5 dagen, trek ik het aan en fiets me de komende tijd helemaal suf :-) Toen ik de fietskleding paste was het een vreemde gewaarwording. Strak in het pak... letterlijk!!! Dus, lieve fietsdames en heren.... dit fietsgroentje gaat er tegen aan in strakke fietskleding :-)
Maar kijk uit voor te zwaar trappen... vooral voor de (zwaardere) beginneling erg belangrijk (ben ik net achter gekomen) dusss...rustig aan en genieten maar!
Bedankt voor de tip Yopie..... rustig aan beginnen is zeker goed, vooral om blessures te voorkomen. Eigenlijk kan ik niet wachten tot ik m'n fietskleding in huis heb. Ga voor mijzelf maar eens een leuke fietstocht uitzetten :-)

Bedankt allemaal voor de goede en zeer bruikbare adviezen!! Toppie... :D
Ik heb zelfs geen maatje 44, maar zit rond de 46-52. Dit verschilt weer heel erg per merk van de gewone kleding. Qua fietskleding heb ik eindelijk shirts gevonden die mij lekker zitten en die zijn van Gonso. Ze vallen goed en je ziet die vetrolletjes ook niet. Qua broeken heb ik Ultima en die bevallen uitstekend, wel de grootste maat van de vrouwenmaten. Maar ik heb ook 1 gonso fietsonderbroek met daarbij een gonso afritsbroek en die bevallen beiden heel erg goed. Zeker aangezien de zeem bij die broek weer op andere plekken wat dikker is dan bij andere broeken en mijn vrouwelijke delen vinden dat na 4 of 5 dagen fietsen weleens lekker. Ik heb ook een ultima met een dikkere zeek en dat is ook erg lekker. Als je zitbotjes je een dag minder lief vinden, vinden ze je na een dag een dikkere zeem weer wel lief.

En ik heb het gemist, maar je hebt toch zeker wel een rose fiets. Hier staat hij in de schuur en langzaamaan komen er ook roze accessoires bij (handschoentjes, helm, petje). De rose schoenen laat ik voor wat ze zijn, want ik ben wel tot shimano veroordeelt dat zijn de enigste schoenen die voor mij lekker zitten. Ondanks mijn niet slanke maatje wel hele smalle voeten, enkels en handen/vingers. Kortom een beetje mismaakt.
@Carl: ik nodig je van harte uit mijn hardloopshirts te komen bekijken. Achter langer dan voor, met achterop een zakje (met rits) waar sleutels of een telefoon in passen. Van Nike.
judiromi schreef:En ik heb het gemist, maar je hebt toch zeker wel een rose fiets. Hier staat hij in de schuur en langzaamaan komen er ook roze accessoires bij (handschoentjes, helm, petje). De rose schoenen laat ik voor wat ze zijn, want ik ben wel tot shimano veroordeelt dat zijn de enigste schoenen die voor mij lekker zitten.
Deze fiets moet jullie volgens mij wel aanspreken:
Afbeelding

Nou is roze mijn kleur niet, maar zelfs ik vind deze gaaf :D Hier in de buurt rijdt iemand op zo'n ding. Vandaag toevallig nog gezien...
Dat is zeker wel een plaatje.
Zooooooo, dat is een mooie roze fiets!!!!!! Wauw, gaaf zeg!!!! Mijn fiets is donkerrood van kleur. Echter heb ik nu een roze fietsshirt, nu wil ik roze/zwarte fietsschoenen van het merk Diadora :-) Onderweg krijg ik een hoop verschillende "stille" reacties. Sommige gunnen mij geen blik waardig en andere moeten lachen of steken hum duim omhoog, ook de mannelijke fietser.

Ach, ik ga door met fietsen. Laat de rest maar zeuren :-)
Een plaatje invoegen wil even niet, maar hier kun je "sweety" zien als je naar beneden scrollthttp://judithonroad.blogspot.nl/search/ ... date=false.
Is ze geen schatje?

Groetjes Judith

Afbeelding