Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Sverigeleden - Forum Wereldfietser

Sverigeleden

Ik wil graag weten of de Sverigeleden (veel) meer info geven dan de Open Fiets map kaarten die je online kunt downloaden.

Daarom hier mijn vraag:
Is er iemand die voor mij een van de drie Sverigeleden boeken ter inzage heeft?
Ik woon in Huizen (in de buurt van Hilversum).

Alvast bedankt,

Ernst-Jan
Afgelopen weken delen van het Sverigeleden gefiets in Smaland en Varmland. Op basis van Open Fiets Map zelf dagroutes uitgezet. Moet zeggen dat de regionale routes leuker fietsen is, kleinere wegen, soms wat onverharde wegen zoals die er zo veel zijn in Zweden, soms een stukje bospad. Allemaal prima te fietsen. Sverigeleden volgt toch meer de doorgaande wegen. Zijn toch wat breder, drukker. Anderzijds kom je ook wat meer voorzieningen tegen. Winkels etc.
Het aanwijzingen systeem zit zo in elkaar; groene bordjes: landelijke routes, rode bordjes, regionale routes, zwarte bordjes: plaatselijke routes. Er zijn, merkte ik, veel meer routes dan in Open Fiets Map zijn opgenomen. Info sites van Zweedse gemeentes geven vaak veel info over doorgaande en plaatselijke routes. Kan een leuke aanvulling zijn van Open Fiets Map. Succes en laat nog eens wat horen over je ervaringen met fietsen in Zweden, ik vond het geweldig.
Ik heb net bij Openfietsmap gekeken en 't zijn inderdaad de Sverigeleden die je ziet maar ook veel regionale en plaatselijke routes (maar niet alle).
In de zes Sverigeleden kaarten/boekwerken kun je afstanden en hoogtes zien en hiernaast ook info over bezienswaardigheden/slaapplaatsen etc maar wel in het Zweeds. De routes zelf zijn alleen de Sverigeleden.
Niet op kaart en Openmap te zien zijn de routes met witte bordjes met een fietsertje (vaak vergezelt door een sneeuwscooterbordje). Dit zijn de mooiste routes maar dan moet je alleen niet zeuren over zand in je ketting en vele mijlen omrijden.
Hier een fotootje van lekker fietsen in de winter, als je goed kijkt zie je het bewuste witte bordje met daarboven (heel goed kijken) 't sneeuwscootertje. Rechts staat een houten pijl met ingebeitelde tekst en een boom met een rood geschilderd kruis die rechts een pad aangeven. Die kruizen zijn wandel/sneeuwscooterpaden en de Zweden zijn soms gek genoeg om dit ook fietsroutes te noemen. Maar als het heeft geregend verdwijn je hier of tot aan je nek in de blubber of je wordt meegesleurd door wild stromend water dus niet echt geschikt voor leuk vakantiefietsen, maar wel prachtig mooi!

Afbeelding

Hier kun je de Sverigeleden op kaart zien:
http://www.svenska-cykelsallskapet.se/i ... edbild.pdf

En je bent welkom om de kaarten in te kijken maar dan moet je wel even doortrappen!

Groeten,
Yopie
Kijk ook nog even hier: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Wiki ... erigeleden
Nog niet volledig dus. De gemaakte routes (zeker die van 100%) zijn als gpx te downloaden en dan te gebruiken in Mapsource/Basecamp. Het zijn wel gpx-bestanden met (heel veel) routepunten. Zet ze eventueel direct om in een track (via WinGDB) of Basecamp. Na bewerking op je gps te zetten.
(Wellicht fiets je nog onvolledige trajecten: opnemen op je gps en daarna mappen op osm !, Yopie: iets voor jou ?)
Gr.
Kees