Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zweden; welke kaart in Garmin gebruiken? - Forum Wereldfietser

Zweden; welke kaart in Garmin gebruiken?

Ik vraag mij af welke kaart het best te gebruiken is voor een fietstocht door Zweden (vanuit het zuiden tot aan het noorden).

Ik heb de Open Street map kaarten nu in gebruik maar zag dat er veel meer detail in de city Navigator kaart zit. Daar lijken veel meer wegen op te staan.

Is City Navigator de beste keus of zijn er nog andere (betere) kaarten voor in de Garmin?

Ernst-Jan
Ik gebruik 3 kaarten naast elkaar OSM VelomapSweden, Citynavigator en Friluftskartan Pro v2. Ik gebruik dan CN om een track uit te zetten die ik dan op mijn Garmain 60cx op de FLK laat zien. Geeft een mooi gedetailleerd beeld. VMS gebruik ik alleen als inspiratie om de fiets routes die in het kaartmateriaal zijn opgenomen te gebruiken bij het maken van de tracks. Ik vind het kaartmateriaal minder fraai en geeft veel minder info dan FLK. Helaas is de versie van FLK die ik heb niet routebel. Succes en houd ons op de hoogte van je ervaringen.
Ik vind het allemaal maar ingewikkeld. Zo wordt het nooit toegankelijk voor de leken. Waarom komt er geen kaart die alle info van alle kaarten samenvoegt tot één grote kaart met alle gegevens, zodat je weet dat je niets mist. Zou volgens mij veel mensen blij maken...
De kosten die het maken van zo'n kaart met zich meebrengt en de potentiële kopers ervan.

Citynavigator is een autokaart en kan verkocht worden aan een heleboel automobilisten, terwijl een fietskaart stukken minder verkocht wordt. Vooral gezien het feit dat er relatief weinig fietsers in Zweden zijn, vergeleken met Nederland en Duitsland. Bij gratis kaarten, zoals Openstreetmap, hangt het er vanaf hoeveel mensen er bereid zijn om informatie in te stoppen, dat zullen er in Zweden een stuk minder zijn dan bij ons.