Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 4de vraag: welke soort fiets moet ik kopen - Forum Wereldfietser

4de vraag: welke soort fiets moet ik kopen

hallo,

Ik ga toch een betere fiets kopen, want de vorige had een kostprijs van 200? en was eigelijk maar een "transportfiets". Hij heeft momenteel maar 3 versnellingen, maar ik zoek er een betere!
Het is gewoon voor naar school te fietsen en om mijn conditie te trainen
Budget is wel maximaal 1000 ?. Iemand die een goede merknaamfietsen heeft ofzo?

Dank bij voorbaat :P

Misschien kun je eerst even aan geven wat je precies van plan bent met deze fiets.
Gaat het om woon-werk verkeer, bodschappenritten, lange afstanden op asfalt, wil je wel of niet bagage mee kunnen nemen. Ga je wel of niet de grens over, de bergen in ,enz.
Het aanbod is heel groot en op deze manier is het onmogelijk om een zinnig antwoord te geven.

jep. Om even te illustreren: mijn MBT van 2500 Euro is maargeschikt op 1 ding te doen: MTB'ken.
Verleden jaar extra bepakt mee op reis vetrokken: 6 spaken gebroken.
Elke fiets heeft zijn eigen doel (i.e: hetgene waarvoor-ie ontwopen is)
Meer info graag;
Hallo deadmaster,
Als je een perfect fietske wilt voor jouw maat en bovendien volledig de blits wilt maken in deze vereniging (De Wereldfietser) dan laat je je natuurlijk een Vlerick bouwen. Kijk eens naar deze: http://www.vlerickfietsen.be/randonneur ... 00_big.jpg
Zie http://www.vlerickfietsen.be.
Maar voor gewonere en goedkopere fietsen kun je natuurlijk ook eens binnenlopen bij een goed gesorteerde zaak in de buurt. Hoeveel franken heb je klaarliggen?
Groeten,
Leon

Halo Deadmaster,
Als fietsende vogelaar heb ik vier kostelijke en kostbare zaken.
Allereerst mijn kijker, ten tweede mijn telescoop, dan mijn fiets en tenslotte mijn tent.
Daar ik altijd redelijk impulsief ben geweest kocht ik alles veel te snel gekocht om er dan later achter te komen dat ik niet echt het juiste had.
Dat resulteerde in drie !! kijkers Mijn tweede telescoop enz.
Alleen mijn tentje heb ik goed gedaan eerste een goede tweede hands gekocht ervaring opgedaan en om me heen gekeken wat anderen gebruikten en toen mijn ouwe trouwe Pnoenix in elkaar stoorte heb ik een Lowland gekocht, die me uitstekend bevalt.
Moraal van het verhaal: eerst met een goedkoop ding starten bevalt het dan heb je ook de ervaring opgedaan om de goede voor je kostelijke geld te kopen.

Veel fiets plezier

Leen Verkerk

ik heb dit bij mijn beginpost ge-edit
"Het is gewoon voor naar school te fietsen en om mijn conditie te trainen"

Maar ik vraag mij af wat het verschil is tussen 7 versnelling en 21 versnellingen. Hoeveel sneller zal ik gaan met een fiets met 21 versnellingen? Of maakt het aantal versnellingen niet uit?
Trouwens de goedkoopste fiets die ik heb gevonden is al 300€ waard. Dat is nogs teeds een bom geld :)

Groetjes, en bedankt voor al uw antwoorden

deadmaster schreef:ik heb dit bij mijn beginpost ge-edit
"Het is gewoon voor naar school te fietsen en om mijn conditie te trainen"

Maar ik vraag mij af wat het verschil is tussen 7 versnelling en 21 versnellingen. Hoeveel sneller zal ik gaan met een fiets met 21 versnellingen? Of maakt het aantal versnellingen niet uit?
Trouwens de goedkoopste fiets die ik heb gevonden is al 300€ waard. Dat is nogs teeds een bom geld :)

Groetjes, en bedankt voor al uw antwoorden
Heb je het nu over een tweedehandsfiets voor 300 euro? Mijn advies zou namelijk zijn om in elk geval naar 2e hand te kijken, gezien wat je er - zover ik kan afschatten - allemaal mee van plan ben.

Ik heb zelf ooit voor 200 gulden een oude racefiets gekocht en die doet het nog zo goed, daar zou ik rustig elke dag 30 km op fietsen. 't Ding loopt perfect, heeft nog wel een superouderwetse derailleur met hendeltjes aan het frame (indexering - qu'est que c'est?), maar dat hoeft toch ook allemaal niet? Ik ben er drie jaar terug mee rond het IJselmeer gefietst en vier jaar terug 1800 km mee gefiets met bepakking in Schotland.

Kortom... denk goed na wat je wilt, wat belangrijk is aan de fiets, hoeveel geld je wilt/kunt besteden etc etc. En dan gewoon doen en niet de toekomst leert dan wel of je de juiste beslissing genomen hebt.