Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 136 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34213 berichten
Canal du borgone?
Jeroen1 schreef:Afbeelding

Weet u misschien waar deze foto is gemaakt?
Sluis van het Canal de la Marne au Rhin.

In 2011 fietste ik hier ook.
Dit is sluis 12.
Afbeelding

En even ervoor fiets je met het kanaal boven het meer.

Afbeelding

Peter
zijn volgens mij niet dezelfde, huisje staat niet naast de sluis en schoorsteen.
Net als het electriciteitshuisje er zijn er zoveel die op elkaar lijken :wink:
Bob&Marguérite schreef:Laat ik het anders stellen, gemetseld inderdaad zijn er velen van, dit huisje zal je mogelijk meer in de streek (en andere plaatsen) zien, ligt aan de tekenaar/architect die de opdracht kreeg en van welk bedrijf. Natuurlijk zullen er dan op meerdere plaatsen hetzelfde huisje staan(...)
Vroeger, toen de elektriciteitsbedrijven nog regionaal georganiseerd waren, bouwde ieder bedrijf naar eigen inzicht. Dus het door jou getoonde huisje zal je inderdaad wel meer vinden in Limburg (voormalig PLEM-gebied). En nu zitten de grote netbeheerders dus met heel veel soorten en maten. Met onderstations/regelstations/schakelstations is dat net zo, waardoor ik nu dus met de gebakken peren zit (want ik werk bij een netbeheerder) ;) Want handig is anders, dat elk onderstation weer net iets anders is, ook al lijken ze op het eerste gezicht precies hetzelfde...

Dit huisje hier lijkt trouwens wel op het door jou getoonde huisje, ondanks dat hij niet in voormalig PLEM-gebied staat: Enschede, Patmossingel
Bob&Marguérite schreef:zijn volgens mij niet dezelfde, huisje staat niet naast de sluis en schoorsteen.
Net als het electriciteitshuisje er zijn er zoveel die op elkaar lijken :wink:
Is een totaal ander sluishuisje inderdaad. Kijk maar eens hoe het dak loopt. Bij de onderste loopt ie aan de achterkant veel verder door (asymmetrisch met de voorkant), terwijl de bovenste symmetrisch met de voorkant is...
Bob&Marguérite schreef:zijn volgens mij niet dezelfde, huisje staat niet naast de sluis en schoorsteen.
Ik schrijf ook niet dat hetzelfde sluishuis is :shock:

Peter
Bob&Marguérite schreef:
Henrie schreef:Nee, dit soort gemetselde elektriciteitshuisjes zijn bepaald niet uniek..................................... Ik kan het door jou getoonde huisje daar niet vinden trouwens...
Dus toch uniek! :wink:
Laat ik het anders stellen, gemetseld inderdaad zijn er velen van, dit huisje zal je mogelijk meer in de streek (en andere plaatsen) zien, ligt aan de tekenaar/architect die de opdracht kreeg en van welk bedrijf.

Ik ben een bewonderaar van de Amsterdamse School-stijlen. Zeg maar Art-Deco. Dit exemplaar staat in Spijk (Gr.), datum foto 25 april 2010. Er zijn nog meer van dit soort elektriciteithuisjes in Groningen.

Afbeelding
Peter M schreef:
Jeroen1 schreef:Afbeelding

Weet u misschien waar deze foto is gemaakt?
Sluis van het Canal de la Marne au Rhin.

In 2011 fietste ik hier ook.
Dit is sluis 12.
Afbeelding

En even ervoor fiets je met het kanaal boven het meer.

Afbeelding

Peter
Helemaal goed, Peter M. In 2008 vanaf Mittersheim relaxed toeren langs het Canal de la Marne au Rhin. Op mijn foto staat sluishuisje nr. 6.
Martin E. van Doornik schreef: Ik ben een bewonderaar van de Amsterdamse School-stijlen. Zeg maar Art-Deco. Dit exemplaar staat in Spijk (Gr.),
Mooi exemplaar Martin. Ik ben niet echt thuis in stijlen. Maar wel bewonderaar van dit soort gebouw(tjes)en. Zelf heb ik hobby in bouwwerken van ing. G.W. van Heukelom
http://nl.wikipedia.org/wiki/George_Willem_van_Heukelom
Nederlands ingenieur en architect in dienst van Staatsspoorwegen. Een aantal gebouwen, grote stations, uit de tijd van de 'Spoorpaleizen' hebben mijn aandacht.

Die, oude gemetselde, electriciteitshuisje vind ik een leuke verschijning in dorpen en landschappen. Vandaar ook in raadplaatje.

Oeps........................ik had er vorig jaar nog één gefotografeerd, zelfde streek echter meer in het zuiden. Op details na weer hetzelfde.
Vooral wielrenners kunnen deze herkennen, maar of ze daar aandacht voor hebben weet ik niet, want eerst is er een mooie afdaling en dan na dit huisje een staat behoorlijke beklimming te wachten. :shock:
Ongemerkt ook weer een raadplaatje. Het terras waar vanaf ik deze foto heb genomen, kun je van de beste appeltaart (naar mijn smaak) van Nl genieten.

Afbeelding
Bob&Marguérite schreef:
Martin E. van Doornik schreef: Ik ben een bewonderaar van de Amsterdamse School-stijlen. Zeg maar Art-Deco. Dit exemplaar staat in Spijk (Gr.),
Mooi exemplaar Martin. Ik ben niet echt thuis in stijlen.
Ook echt Amsterdamse School 8)
Ik heb in de jaren '70 een groot Amsterdams School project gedaan op foto's !!

Afbeelding
Michael W schreef:
Bob&Marguérite schreef:
Martin E. van Doornik schreef: Ik ben een bewonderaar van de Amsterdamse School-stijlen. Zeg maar Art-Deco. Dit exemplaar staat in Spijk (Gr.),
Mooi exemplaar Martin. Ik ben niet echt thuis in stijlen.
Ook echt Amsterdamse School 8)
Ik heb in de jaren '70 een groot Amsterdams School project gedaan op foto's !!
En die huisjes van mij, welke stijl is dat dan?
Het regent, leuk weer om de LF7 vitueel na te rijden op G-Earth :lol:
Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef: Ik ben een bewonderaar van de Amsterdamse School-stijlen. Zeg maar Art-Deco. Dit exemplaar staat in Spijk (Gr.)
Mooi exemplaar Martin. Ik ben niet echt thuis in stijlen.Ook echt Amsterdamse School 8)
Ik heb in de jaren '70 een groot Amsterdams School project gedaan op foto's !
Hieronder een zelf gemaakte theekastje, gezaagd uit een oude eiken balk van 6 meter lang die ik jaren geleden van een molenmaker heb gekregen. Het met de ster geslepen raampje in het midden kocht ik op een rommelmarkt. De overige ruiten zijn uit oud glas gesneden, met "bibberend" effect als je doorheen kijkt, bij grof vuil afgestruind....
En nog daaronder drie zelf gemaakte glas-in-lood raampjes. Ik heb nog meer glas-in-lood. Eigen werkplaats thuis. Art Deco is werkelijk prachtig!
Beide objecten kunnen jullie wel in ons tweede huis in Zweden bewonderen....

Afbeelding

Afbeelding
Martin E. van Doornik schreef: En nog daaronder drie zelf gemaakte glas-in-lood raampjes.
Als het dan toch over glas-in-lood gaat kun je ook hier terecht.
Emmie houdt niet zo van fietsen , maar wel van glas-in-lood.

Peter
Komop heren/dames er staan nog 2 electriciteitshuisjes open, een beetje wereldfietser is er langs gekomen. :lol:
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
In Lemmer, bij de Tapa Tapa?

Als ik het goed heb, ben ik dan aan de beurt?
Ja, kom maar op ;-)
Bob&Marguérite schreef:Komop heren/dames er staan nog 2 electriciteitshuisjes open, een beetje wereldfietser is er langs gekomen. :lol:
Ok, speciaal voor jullie: waar is dit fietspad? Een beetje wereldfietser is er wel eens voorbij gekomen. :D

Afbeelding

Deze is makkelijker: waar staat dit boompje? Tip: je hoeft niet groot te zijn om beroemd te worden.

Afbeelding
Yopie schreef:Ok, speciaal voor jullie: waar is dit fietspad? Een beetje wereldfietser is er wel eens voorbij gekomen. :D
Afbeelding
Ja sorry dat er een stukje ontbreekt. Ik was misschien wat zwaar beladen. :oops:
Leon
Bob&Marguérite schreef:Komop heren/dames er staan nog 2 electriciteitshuisjes open, een beetje wereldfietser is er langs gekomen. :lol:
Blijkbaar zijn ze toch niet opvallend genoeg die bakstenen huisjes 8)