Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hong kong - Kunming - Yunnan - Laos - Forum Wereldfietser

Hong kong - Kunming - Yunnan - Laos

Mijn vrouw en ik (54-63j oud) vliegen 1 dec naar Hong Kong en zouden dan op de vlotste niet fietsende manier naar Kunming trekken om dan naar Laos, Cambodja, Thailand te fietsen gedurende 4 maanden. Noord Laos en Thailand hebben we verleden jaar gefietst. Nu onze vraagjes :

- goedkoop logement in HongKong en hoe geraak je daar?
- goedkoop logement in Guangzhou?
- mag de fiets op de trein Guangzhou-Kunming? Indien niet zullen we met de bus moeten.
- is de route naar Xishuangbanna moeilijk (klimwerk) rekening houdend met onze leeftijd?

Veel dank alvast indien iemand een paar tips zou kunnen geven.

Michel en Karin
In Hongkong is de YWCA in Kowloon betaalbaar en goed (zeker de superior rooms) en je kunt er je fiets stallen. We hebben er in 2010 vijf nachten gelogeerd. Van het vliegveld naar het hotel zul je een taxi moeten nemen, wat nog niet meevalt omdat je eerst de taxichauffeur ervan moet overtuigen de fietsen in de open achterklep mee te nemen. Na enig aanhouden lukte het ons. Fietsen vanaf het vliegveld is uitgesloten (zie ons reisverslag).
Tussen Hongkong en Guangzhou rijdt een comfortabele intercity-trein waarin ook fietsen mee kunnen, geen probleem. Hoe je vanuit Guangzhou in Kunming komt weet ik niet, er zijn ongetwijfeld treinen en vast ook bussen, maar het is een hele afstand met de bus (1500 km?). Met de meeste bussen kunnen fietsen mee, onderhandel met de chauffeur op het busstation.
Is vliegen vanuit Hongkong naar Kunming niet een veel gemakkelijker optie?
Hi Peter, erg bedankt voor je snel antwoord. Ik heb ondertussen je reisverslag gelezen. Ook super goed. Het probleem van de taxi hebben we al eens beleefd in Bangkok toen we op de skytrain geweigerd werden en we een taxi chauffeur hebben kunnen overtuigen om de fietsen in zijn koffer te wroeten, ondanks de ingebouwde LPG tank. Bedankt voor de tip YMCA. Het lezen van je reisverslag heeft me ook aan het denken gezet, en misschien is het in december toch niet te koud om jullie route tot in Guilin te rijden en van daaruit een vlucht naar Kunming te nemen. Dat lijkt me minder bergachtig dan Yunnan en zou ons in staat stellen om onze spieren klimklaar te maken.

bedankt,

Michel
In Hongkong is het mogelijk om met de trein/metro direct naar het centrum te gaan vanaf het vliegveld.. ook vanaf het centrum is het mogelijk om dit te doen.. Je kunt dan al inchecken en je bagage inleveren. Heb dit ook gedaan met mijn fiets (in fietsdoos). erg handig! In hongkong ook n stuk met een taxi gedaan. In eerste instantie zelf geprobeerd om een taxi te regelen maar de portier van het hotel regelde dat n stuk vlotter.. zou het dan toch aan mijn chinees liggen... ;-?