Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ontstekingen polsen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Ontstekingen polsen

Een opmerking over de Ergon GC3:

Ik heb ze nu een 3 maanden deze handvaten op mijn fiets en kreeg 1 maand na montage heel erg last van mijn heup/rug

.Ik dacht dat het van mijn werk kwam maar na wat gepuzzel ( meer last na fietsen viel op een gegeven moment op.) bleek dat verkeerd afgestelde handvaten het probleem was.

Ik had de handvaten aan de kant van het zadel te hoog staan ( ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel).
Het is ( voor mij ) millimeters verschil tussen goed en fout.
Palmaire flexie in de pols?
Robertjan schreef:Palmaire flexie in de pols?
Ik heb dit even gegoogled maar kom er niet helmaal uit.

Kun je je vraag toelichten?
Moest je, door de stand van de handvatten, je polsen teveel naar "beneden" buigen? Zeg maar "bol" maken?
Herkenbaar, ook bij de Ergon C3 handvatten. Bij mij vooral links, want rechts zit de schakelaar van de rohloff en daardoor w.s. geen last. Een actievere handvatting, bij voorbeeld bij lang klimmen verminderde het tintelen van wijsvinger en middelvingertopje. Na 3 weken fietsen ben ik dus blij dat ik weer even achter een toetsenbord mag zitten. (ahumm) :roll: Ik ga nog eens experimenteren met de hoek van de C3's, want verder zit de fiets prima.
Mijn armen "zaten " te hoog ,ze moesten wat zakken en nu is het goed..

Ik had niet verwacht dat dit ZO veel invloed kon hebben.
Han963 schreef:Ik had de handvaten aan de kant van het zadel te hoog staan.
Het is (voor mij) millimeters verschil tussen goed en fout.
(..)
Mijn armen "zaten" te hoog, ze moesten wat zakken en nu is het goed..
Ik had niet verwacht dat dit ZO veel invloed kon hebben.
Ik ga binnenkort zelf een aantal weken fietsen met Ergon GC3 handgrepen/barends dus ik ben één en al oor. Op de korte stukjes die ik er nu mee gefietst heb, voelt het heel comfortabel aan.

Ik begrijp alleen nog steeds niet helemaal goed wat nu het probleem is met je afstelling.
Stonden je polsen soms in een hoek van 90 graden?
Is de bovenkant van je hand nu in één lijn met je onderarm?
De hand boog naar beneden waardoor de rug zich continue moest aanspannen om de schouders omhoog te krijgen zodat de rest van de arm ook omhoog kon. Dat is les 1 bij mountainbiken hoe je je handvat niet moet vasthouden.
Het zo afstellen van het handvat is dus niet erg gunstig, maar wel weer een nieuw item om op te letten bij "ergonomische" handvatten.
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik heb Ergon grips (GC3) gemonteerd en een langere stuurpen waardoor ik meer rechtop zat en er dus minder gewicht op mijn armen rustte.

Hierdoor heb ik mijn tocht (4 200 km) zonder lichamelijke ongemakken overleefd!
Da's mooi!
Waar ben je geweest?

Gee
Via Praag naar Sint-Petersburg! In Zuid-Polen hebben we nog een extra weekje in de bergen gereden.
ik had ook last maar heb alleen de grepen van mn stuur veranderd. ze zijn plat waardoor mn pols erop 'rust' als het ware en aan de zijkant zitten horentjes. je kan dus op verschillende manieren je stuur vasthouden, en zelfs, dat doe ik ook vaak, mn ellebogen erop leggen, en mn handen op de stuurtas, werkt ook heel goed.
Topicstarter, doe je veel beeldscherm/typewerk? Als It'erbalanceer ik voortdurend op het randje van Capal tunnel, en een verkeerd/ander stuur, dat je maar twee maanden in het jaar gebruikt, klinkt als een garantie voor problemen. je zou juist op een fiets waar je zo intensief op wil gaan rijden, een stuuropstelling moeten hebben waar je helemaal fertrouwd mee zit, en je polsen maximaal ontlast!
captain_fabulous schreef:Topicstarter, doe je veel beeldscherm/typewerk? Als It'erbalanceer ik voortdurend op het randje van Capal tunnel,
Misschien zijn de Traxbals muizen van Logix iets voor je. Met de standaard muis schuuren die pezen over elkaar en met die balmuis doen je vingers het werk. Zegmaar dezelfde beweging als geld tellen en daar heeft nog nooit iemand iets van gekregen. :lol:
Voor de computer ben ik nu overgestapt op spraakherkenning. Zie http://speechrecsolutions.com/ Mits je een goede microfoon gebruikt werkt dat heel accuraat, en met best veel programma's.
Wim
captain_fabulous schreef:Topicstarter, doe je veel beeldscherm/typewerk?
Inmiddels niet meer denk ik, als ruim twee jaar na zijn/haar post het probleem nog niet is opgelost...

Carl