Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Najaarsweekend 2012 - Forum Wereldfietser

Najaarsweekend 2012

Ook dit jaar organiseren we een najaarsweekend in ons geliefde Brabant.

We verzamelen vrijdagmiddag/avond 28 september op:

Landgoed de Wildert
Pagnevaartdreef 3
4744 RE Bosschenhoofd
http://www.landgoeddewildert.nl/site.html

Dit is heel goed aan te fietsen vanaf station Oudenbosch(3KM), Roosendaal(10KM) en Etten-Leur(8KM).

Routebeschrijving:

Vanaf station Oudenbosch:
Ga met het stationsgebouw in je rug links af.
Eerste weg links het spoor over, alsmaar rechtdoor tot in Bosschenhoofd.
In Bosschenhoofd meteen na de kerk links. Na ca. 500 meter ligt aan de linkerkant "Landgoed de Wildert".

Vanuit het Westen
Rijksweg A16 richting Breda. Na Moerdijkbrug A17 richting Roosendaal. Afslag 22 richting Oudenbosch. In Oudenbosch rechtsaf bij Pico Bello benzinestation (richting Bosschenhoofd). In Bosschenhoofd meteen na de kerk links. Na ca. 500 meter ligt aan de linkerkant "Landgoed de Wildert".

Vanuit het Zuiden, Noorden en Oosten
Rijksweg A16 richting Breda. Afslag 16 richting Etten-Leur A58. Afslag 21 Bosschenhoofd. In Bosschenhoofd voor de kerk rechts. Na ca. 500 meter ligt aan de linkerkant "Landgoed de Wildert".

We staan op het veld: "De Zwaluw"
Dat staat goed aangegeven bij de ingang van de camping, er is daar ook een apart parkeerterrein.
Kosten: 10 euro per persoon per nacht, inclusief douche en toiletpapier. Auto 1 euro per nacht.

We blijven twee nachten op deze camping.
Zaterdag 29 september hebben we een 3 road-routes en 1 off-road-route.
Zondag is er een 10 kleine negertjes route waarbij we 2 verschillende stations aandoen en zo onderweg een aantal mede-fietsers uitzwaaien.

De routes zijn nog niet klaar dus die kunnen we nog niet bekend maken, maar stuur een mailtje naar: willemsen@bikefeeling.nl
Over een paar weken zijn de routes gereed en sturen we iedereen die zich aanmeld een mailtje met de routes als track en als knooppuntenlijst.

Wanneer het vrijdag en zaterdag donker en koud wordt steken we het kampvuur aan, zoals we dat al een aantal jaren achter elkaar hebben gedaan
Afbeelding

Huishoudelijk regelement:
:arrow: Hout uit de aanhanger pakken en in het kampvuur gooien
:arrow: Afval in zakken en samen met de lege flessen in de aanhanger plaatsen

We zien jullie graag weer,

Lauran en Hetty

Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering.
Na het mooie, gezellige en lekkere weekend in Harskamp kijgen ik nu al zin in het komende wereldfietser-weekend.
Nu nog even duimen voor het mooie weer dat we al jaren gehad hebben en alles komt goed.
Hopen op mooi weer, herfstkleuren en een prachtige omgeving. Wat willen we nog meer?
Omdat ik vrijdags vrij ben is het plan om dan al een tocht te maken richting camping. Start vanaf Vucht of Tilburg. Een route via Goirle, Alphen, Zundert, lijkt mij het mooist. Iemand bekend in die buurt? Tips?

Groet,
Ruud
Ook deze keer ben ik er weer, weer of geen weer.

Jaap
Hopelijk kunnen we weer een vuurtje maken dan neem ik een grote zak marshmellows mee en broodjes die we er boven kunnen roosteren. Ik heb van een feestje nog een hele grote pot met knakworsten over daar kunnen we de eigen gebakken broodjes lekker mee vullen. Wel met veel geduld je stokje deeg op tijd draaien. Ik krijg van mijn huisgenoten een hoop gedaan maar 30 knakworsten wegwerken is ook van hen veel gevraagd, dus wie maakt me los :-) dat wel even wegwerken met een flinke fietstocht. Lauran, zijn er al voldoende tochten of heb je er nog eentje nodig? Lekker doorfietsen, km of 90, zeer sociaal maar geen getut. Zo niet dan fiets ik lekker met jou mee.

Laten we met zijn alle duimen voor mooi weer!

Inge
Iedereen die dat wil moet dus een bolletje deeg meenemen. Mijn lichtgewicht reismixer laat ik dit keer thuis :lol:
Volgens mij moet het ook prima met afbakbroodjes lukken. Ik vind het een leuk idee!
Voorlopig wordt er rond die tijd stabiel herfstweer verwacht. Dus ik duim met je mee.

Ruud
ik neem voor de geduldigen wel een pak broodmix mee en voor de minder geduldigen wel wat afbakbroodjes een appelboor en alu folie. Een bakje chocolade fondue is ook makkelijk en lekker. Een pannetje met pure chocolade en room op de kooltjes zetten en wat aardbeien erin dopen als dit gesmolten is kan ook lekker zijn, likeurtje erbij hmmmm
Uhhhh...heb jij 2 BOB`s achter je fiets hangen :?:
Nee een winkel op de hoek.... De rest bind ik er wel op
Beloofd allemaal weer leuk te worden op deze camping waarop fietsers van harte welkom zijn. Wordt na de Harskamperdennen onderhand een niet te missen klassieker.
Ik moet even kijken of ik kan. Ik kom net terug uit Bretagne en moet al vrij snel weer naar Spanje.
Ik heb zojuist iedereen die zich opgegeven heeft een mailtje gestuurd met de verschillende routes.
Als iemand die op dit forum kan zetten zou dat leuk zijn....
Hetty Willemsen schreef:Ik heb zojuist iedereen die zich opgegeven heeft een mailtje gestuurd met de verschillende routes.
Als iemand die op dit forum kan zetten zou dat leuk zijn....
Bij deze:

update: Routes van Anita nu ook in pdf en gpx. Route Breda 97km ook kaartje toegevoegd.

29-09 MTB route gpx

29-09 Rondje 50km gpx
29-09 Rondje 50km pdf

Kaartje Rondje Breda
29-09 Rondje Breda gpx
29-09 Rondje Breda pdf

29-09 Route Anita doc
29-09 Route Anita pdf
29-09 Route Anita gpx

30-09 Stations en Willemstad gpx
30-09 Stations en Willemstad pdf
30-09 Stations en Willemstad overzicht

Groet,
Ruud
We hebben voor zaterdag dus keuze uit een 4-tal routes.

De MTB route is best pittig, vooral vanwege de afstand. Achtereenvolgens worden: het Pagnevaartbos, de Rucphense heide, het landgoed Lievensberg, Kalmthout en nog een keer de Rucphense heide aangedaan. Aan het eind kun je boodschappen doen in het dorpje Rucphen. Voor deze route zoeken we nog een vrijwilliger met een gps. Martijn heeft helaas laten weten niet beschikbaar te zijn.

Hetty rijdt een "appeltaart-tocht" van 50 km.

Anita rijdt een tocht die vanwege de afstand en de variatie die zij altijd inbouwt traditioneel erg populair is.

Ik rijdt een "rondje Breda". Een tocht van 97 km waarbij we natuurlijk bij goed weer ook de grote markt wel even aan kunnen doen. Bij onverhoopt minder weer kan dat trouwens ook wel een goed plan zijn. Dat kan iets voor jou zijn Inge, geen getut maar lekker doorfietsen.

Zondag hebben we een mooie gezamelijke rit in petto waarbij we eerst station Etten leur aandoen en daarna station Zevenbergen. We gaan een pintje pakken in Willemstad en zetten 's middags nog wat mensen op de trein in Oudenbosch. Dat wordt een soort 10-kleine-negertjes-tocht. We komen uiteraard terug op de camping.

Voor elke wereldfietser wat wils dus.
We gaan er weer een leuk weekend van maken.

Lauran
Ik kom ook (wel pas vrijdagavong om een uur of 19-20uur)

groeten en duimen voor droog weer :D

Peter
Alphen a/d Rijn
Imeere schreef:Hopelijk kunnen we weer een vuurtje maken dan neem ik een grote zak marshmellows mee en broodjes die we er boven kunnen roosteren. Ik heb van een feestje nog een hele grote pot met knakworsten over daar kunnen we de eigen gebakken broodjes lekker mee vullen. Wel met veel geduld je stokje deeg op tijd draaien.
KNIP!

Inge
Inge, had je deze activiteit op vrijdagavond of zaterdagavond gepland? Dit ivm het foerageren :lol:

Groet,
Ruud
Let op :!:

Op zondag 30 september is het niet mogelijk om via Den Bosch naar Utrecht te rijden met de trein wegens werkzaamheden .

De rit moet over Rotterdam.

Alle werkzaamheden op een rijtje.

Voor wie moet overstappen in Rotterdam:
NS schreef:Vanaf 7 mei tot medio november 2012 wordt er gewerkt aan de liften op dit station

Maakt u op dit station een overstap en maakt u hierbij gebruik van de liften, houdt u dan rekening met extra overstaptijd van ongeveer 15 minuten. De huidige liften worden in fases vervangen door nieuwe. Volg de bewegwijzering of vraag indien gewenst onze medewerkers ter plekke om u te helpen
.
Oorspronkelijk had ik het plan om wel in Zevenbergen uit te zwaaien, maar dan bv naar Breda of verder te fietsen en daar de trein -> Utrecht. Nu dit niet gaat veranderen de plannen.
Zelf vind ik afscheid nemen in Zevenbergen na een uur wat aan de vroege kant. Wil die dag eigenlijk nog wel een stuk fietsen. @Lauran, kan de tocht 's zondags niet rechtsom gemaakt worden, zodat we na ca 50 km bij Zevenbergen aankomen?

Groet,
Ruud

PS. De tocht van Anita heb ik ook nog in pdf en gpx toegevoegd hierboven.
Ruud,
Op het moment ben ik snipverkouden. Van het weekend even kijken naar het weer. Mijn blik met knakworsten en marshmallows zie dat niet als maaltijd maar als extra.

Inge
ruudvp schreef:Let op :!:


Oorspronkelijk had ik het plan om wel in Zevenbergen uit te zwaaien, maar dan bv naar Breda of verder te fietsen en daar de trein -> Utrecht. Nu dit niet gaat veranderen de plannen.
Zelf vind ik afscheid nemen in Zevenbergen na een uur wat aan de vroege kant. Wil die dag eigenlijk nog wel een stuk fietsen. @Lauran, kan de tocht 's zondags niet rechtsom gemaakt worden, zodat we na ca 50 km bij Zevenbergen aankomen?

Groet,
Ruud

PS. De tocht van Anita heb ik ook nog in pdf en gpx toegevoegd hierboven.
Ruud,
De route van zondag kan net zo goed andersom gereden worden. Laten we dat bij het kampvuur bespreken
Voor diegene die moeten overstappen in Rotterdam:
Volgens een foldertje die ik op Internet vond zouden de liften al klaar zijn en is overstappen geen probleem meer.
Bron: Folder bouwwerkzaamheden
Iemand uit Rotterdam eo die dit kan bevestigen?

Groet,
Ruud
Vandaag al even op de camping geweest. Het terrein ligt er maagdelijk bij.
Afbeelding

Ook de bruitssuites zijn gemaaid en klaar voor gebruik. (Reserveren is helaas niet mogelijk, wie het eerst komt wie het eerst kampeert)
Afbeelding