Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tent - Forum Wereldfietser

Tent

Zoals sommigen misschien al weten, ben ik een beginnende fietser.

Binnenkort wil ik een tent aan gaan schaffen om te kijken hoe het me afgaat om 1 of 2 nachtjes onderweg te zijn. Nu ben ik dus op zoek naar een kleine, lichtgewicht tent die niet al te duur is. Want stel je voor dat het me helemaal niet bevalt... Ik zal er alleen in slapen.

Ik heb al zitten kijken en een aantal tentjes van Coleman zie ik voor een redelijke prijs.

Bedrock 2: http://www.obelink.nl/tenten/koepeltent ... ock-2.html
Maar de reviews zijn niet erg enthousiast.
Cobra 2: http://www.obelink.nl/tenten/tunneltent ... bra-2.html

Nu een vraag voor de kenners: welke merken of tenten zijn nog meer goed om naar te kijken met de eisen die ik stel?
Als je iets van ripstop nylon kunt vinden is dat altijd een pré. Daarnaast kun je overwegen een kleine 2-persoons tent te vinden, waar je dan ook makkelijker je fietstassen in kwijt kunt.
Dit is geen beide veel bijzonders. Ik heb wel wat beters dat je gratis en voor niks een aantal dagen mag lenen. Maar ik woon in Groningen...
Wim
Wat is je budget en hoeveel ruimte heb je nodig? Ik zou persoonlijk geen smerige tassen in mijn tent willen, voortent is prima. Ik ben zeer tevreden met mijn vaude power tokee ul: nog geen kilo incl 4 extra sterke haringen en een polycrio grondzeil, wel duur..
ChristianL schreef:tent ... om te kijken hoe het me afgaat om 1 of 2 nachtjes onderweg te zijn.
Voor dat doel ga je geen 100 euro uitgeven en dat hoeft ook niet. Wat je wilt kan met elke tent. Voor een paar keer maakt het ook echt niet uit wat hij weegt.
Leon
ChristianL schreef: Binnenkort wil ik een tent aan gaan schaffen om te kijken hoe het me afgaat om 1 of 2 nachtjes onderweg te zijn.
Dan kan je beter een tentje lenen of - als dat niet lukt - huren. (In België zijn er in ieder geval buitensportwinkels die deze mogelijkheid bieden.) Anders ga je geld geven aan een 'wegwerptentje' dat als je pech hebt met het weer toch niet goed genoeg blijkt of te veel geld voor iets dat je misschien niet meer dan twee dagen gebruikt.

Renaat
Bij de enschedese wandel organisatie verkopen zij iedere keer vaude tenten die slechts een par weken zijn gebruikt. zie link

http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/nosu ... materiaal/

Mario
heb de lighttent1 van decathlon aangeschaft vorige week gebruikt bevalt prima € 99,95 morgen weer :D
Wat een mooie tip Supermario. Zijn er meer reisorganisaties bekend die hun tenten (of andere zaken) na 1 seizoen verkopen?
Het grote voordeel van de vaude taurus is dat je de binnentent gelijk kan op zetten met de buitentent, makkelijk in de regen.

mario
supermario schreef:Bij de enschedese wandel organisatie verkopen zij iedere keer vaude tenten die slechts een par weken zijn gebruikt. zie link

http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/nosu ... materiaal/
Ik heb goede ervaringen met hen. Ik kocht mijn tent en kwam er achter dat er een productiefout in zat die de gebruiker op hun reis niet had gezien. Ze regelden het super netjes (en op tijd voor mijn reis) toen ik de foto's stuurde. Ik had dan wel de zo goed als nieuwe power lizard (10 dagen gebruikt) en niet de tenten met losse bandjes voor 50 euro, daar valt waarschijnlijk wel minder klantenservice aan te verlenen. Ik verwacht dat er na de zomer ook weer lichtgewicht spul op komt, ze hadden vlak voor de zomer wat nieuwe tenten liggen die nog op reis gingen.
Ik heb zelf de Cobra 2. Ben daar echt bijzonder over te spreken. Ik leg 2 vieze/overbodige fietstassen (met reparatie meuk en de tas waar de slaapzak/matje/kussen in zit) tussen de binnen en buitentent. En binnen is er genoeg ruimte voor de rest van je spullen. Opzetten kan ruim binnen de 10 (misschien eerder 5 minuten) Afbouwen binnen 10 doordat je binnen en buitentent in 1 keer opzet.

Ik heb er een maand mee door Ierland gefietst, en onlangs 2 weken richting Bazel.
My home away from home... nouja, dat gaat misschien wat ver, maar het is gewoon een heel fijne tent.
Ik fiets al een paar jaar met een tweedehands Vaude Mark II Light.
Dan heb je 2,7 kilo tent met genoeg ruimte voor je spullen.
De binnentent blijft aan de buitentent hangen en De kwaliteit en waterdichtheid is prima.
Op mijn fiets na koop ik niets nieuw....... Scheelt enorm veel geld.
Coleman is prima voor dat doel. Ik heb al een paar jaar een Vangoo bij me, niet veel duurder en ook prima. Na twee fietsvakanties nog geen centje pijn. Een dure tent is voor een paar weken echt niet nodig, voor een paar dagen al helemaal niet.
Ik ben al vijf jaar en vele reizen super tevreden met mijn goedkoop Quechua Ultralight T2 tentje van decathlon. Lichtgewicht, ruim en tot nu toe perfekt waterdicht, dat alles voor een euro of 80 als ik me goed herinner. Hoeft dus niet altijd duur te zijn.
Dit geldt ook voor mijn Quechua trekkingschoenen, slaapzak en rugzak. Vroeger veel duurder materiaal gehad dat niet voldeed.
Ik reis ook met de T2, alleen bij harde wind vind ik hem soms wat veel wapperen, maar misschien zet ik hem ook wel chronisch verkeerd op. waterdichtheid ook geen klachten, de geringe hoogte is wel iets, wat ik volgende keer anders wil, aankleden in de tent is nu best een uitdaging. Maar verder, voor wat hij gekost heeft, puik tentje!