Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets laten spuiten - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

fiets laten spuiten

Sorry, futurumshop.nl

mario

Als ik google op "forunshop" krijg ik helemaal niks. Wat is het juiste adres?

Haike,

Als je goed kijkt dan zie je dat jij het ook verkeert hebt geschreven.

mario

ikke? ik heb alleen maar gekopieert uit jouw eerste posting waar je voor de eerste keer de desbetreffende firma noemt. Maar in de tijd dat jij je verbetering hebt gepost vroeg ik om het juiste adres. Dat heeft elkaar blijkbaar gekruist. Geeft niet gaat allemaal goedkomen. Ga nu nog een keer aan de gang met het nieuwe adres. :wink:

Van de week een frame en vork laten poedercoaten bij PCW in De Lier.

PCW, Poeder Coat Westland,
De Hondert Margen 2a,
2678 AC De Lier (ZH)

Tel.: (0174) 510291


Frame is gestraald en gepoedercoat. Kosten 75 euro. (of 90 euro als je een bonnetje wilt). Ze coaten alle RAL kleuren en duurt ongeveer anderhalve week. Zelf hoef je niks af te plakken.
Resultaat ziet er prima uit.

Groeten,

Marco

Heb je ook je transfers terug?

Niet terug, nooit geweest.
Het was een nieuw "raw" frame.
Geen transfers op mijn fiets. :D Geen reclame maken voor een ander!
En mijn gedachte is: Een fiets moet mooi zijn van zichzelf, en niet door de transfers.

Marco

Dar is zeker wat voor te zeggen. Ik rij ook niet in shirtjes rond van een of andere bank. Als ze gaan betalen (dik :D) dan wil ik er wel eens over gaan nadenken......
Ik heb een fiets die gepoedercoat is, al snel liet de coating op de kabelnokjes [bovenbuis] los en vertoonde roest. Na een paar jaar ook de bracketbus totaal afgebladderd en roest, als mede de voor en achter padden.

Is het zo dat poedercoat alléén sterk is op vlakke opervlakten en waar een scherp randje zit zoals nokjes, gaatjes [bracketbus] en padden dat het daar zeer kwetsbaar is?

Wat is het meest duurzame op een stalen frame?


Henk

kunst en fietswerk
Ik zou helemaal niet weten of poedercoaten beter blijft zitten op allu dan op staal of andersom. Bij mij zit het er allemaal nog op, afgezien van een kras hier en daar door gebruik veroorzaakt. Misschien heeft het eerder te maken met de zorgvuldigheid, tijd en aandacht, waarmee het proces word uitgevoerd...
henkfietst52 schreef:Ik heb een fiets die gepoedercoat is, al snel liet de coating op de kabelnokjes [bovenbuis] los en vertoonde roest. Na een paar jaar ook de bracketbus totaal afgebladderd en roest, als mede de voor en achter padden.
Is het zo dat poedercoat alléén sterk is op vlakke opervlakten en waar een scherp randje zit zoals nokjes, gaatjes [bracketbus] en padden dat het daar zeer kwetsbaar is?
Als je de wielen er regelmatig uithaalt gaat de coating van elke fiets op de aangrijpopppervlakken van de patjes eraan, maar bij mijn fietsen heeft dat nooit problemen opgeleverd. Voor de rest hoort de coating er niet 'zomaar' af te gaan. We hebben hetzelfde merk fiets nietwaar? Bij die van mij heb ik er eens coating moeten afhalen omdat bepaalde plekken niet afgedekt waren geweest. Dit kostte flinke moeite, met schuurpapier lukte niet. Nodig waren een waterpomptang, een scherpe schroevendraaier als beitel, een hamer, een vijl en veel precisiewerk.
Leon
@ Leon Als je de wielen er regelmatig uithaalt gaat de coating van elke fiets op de aangrijpopppervlakken van de patjes eraan, maar bij mijn fietsen heeft dat nooit problemen opgeleverd. Voor de rest hoort de coating er niet 'zomaar' af te gaan. We hebben hetzelfde merk fiets nietwaar? Bij die van mij heb ik er eens coating moeten afhalen omdat bepaalde plekken niet afgedekt waren geweest. Dit kostte flinke moeite, met schuurpapier lukte niet. Nodig waren een waterpomptang, een scherpe schroevendraaier als beitel, een hamer, een vijl en veel precisiewerk.
Leon
Dat klopt Leon, we hebben het zelfde merk, bij de padden kan ik me voorstellen, maar nokjes op de bovenbuis waar de lak afbladderd, ook het bracket waar dat gaatje zit, bladderde tot rondom de hele bracketbus af door ondergekropen roest.
Als ik nu kijk op de balhoofd buis dan verwacht ik ook daar problemen bij de lugs, op de scherpe randjes.

Ik zit er aan te denken het frame te laten overspuiten maar geen poedercoat meer. Dit bedrijf lijkt me wel geschikt daarvoor.
http://www.specialpaintwork.nl


Henk

kunst en fietswerk
henkfietst52 schreef:Ik heb een fiets die gepoedercoat is, al snel liet de coating op de kabelnokjes [bovenbuis] los en vertoonde roest. Na een paar jaar ook de bracketbus totaal afgebladderd en roest, als mede de voor en achter padden.

Is het zo dat poedercoat alléén sterk is op vlakke opervlakten en waar een scherp randje zit zoals nokjes, gaatjes [bracketbus] en padden dat het daar zeer kwetsbaar is?

Wat is het meest duurzame op een stalen frame?


Henk

kunst en fietswerk
Ik denk dat je een slechte coater hebt gehad.
Ik heb diverse vespa frames laten stralen en poedercoaten en met clear coat laten spuiten. Dat spul zit er voor de "eeuwigheid" op.
henkfietst52 schreef:[

Dat klopt Leon, we hebben het zelfde merk, bij de padden kan ik me voorstellen, maar nokjes op de bovenbuis waar de lak afbladderd, ook het bracket waar dat gaatje zit, bladderde tot rondom de hele bracketbus af door ondergekropen roest.
Als ik nu kijk op de balhoofd buis dan verwacht ik ook daar problemen bij de lugs, op de scherpe randjes.
er is heel veel variatie in poedercoaters en poedercoat. Bij de voorbehandeling, de keuze van het poedercoat systeem, het opbrengen en het uitharden kan er veel mis gaan. Zeker omdat een frame nogal afwijkt van de doorsnee kantoorkast. In het algemeen kloddert men er hier een veel te dikke laag op. maar Spectrum is helaas heel ver weg:
http://www.spectrumpowderworks.com/
Wimmert schreef:Ik denk dat je een slechte coater hebt gehad.
Henk heeft vrijwel zeker dezelde gehad als ik: Anibel. Omdat mijn fietsen de gebreken niet vertonen is Henk's fiets kennelijk op maandagmorgen gedaan. Kwestie van jammer. Dat er iets misgaat bij Anibel is helaas niet zo zeldzaam. (eigen ervaring)
Leon