Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kan het WF-forum op Forumrunner? - Forum Wereldfietser

Kan het WF-forum op Forumrunner?

Met de Forumrunner app kun je heel gemakkelijk forum'en op een android-toestel (en iPhone).
Nu blijkt echter dat het WF-forum niet geregistreerd is bij Forumrunner. Zou dit kunnen? Dat zou heel handig zijn.
Er kan hier worden geregistreerd: http://www.forumrunner.net/?p=create
Hartelijk dank!

Frans
Tapatalk is ook een app die hiervoor handig is.
k_a_r_e_l schreef:Tapatalk is ook een app die hiervoor handig is.
Weet je of die wel werkt voor het WF-forum? (Voordat ik weer een betaalde app download die niet doet wat ik wil)
Dank! Frans
Ik denk het niet, want net als bij die andere app moet een forumbeheerder zich aanmelden en een plugin aan de forumsoftware toevoegen om het forum voor die app toegankelijk te maken. Maar waarom wil je een aparte app? Kan het niet met de browser die ook op je telefoon zit? M.a.w. wat is de toegevoegde waarde?
Frank schreef:Ik denk het niet, want net als bij die andere app moet een forumbeheerder zich aanmelden en een plugin aan de forumsoftware toevoegen om het forum voor die app toegankelijk te maken. Maar waarom wil je een aparte app? Kan het niet met de browser die ook op je telefoon zit? M.a.w. wat is de toegevoegde waarde?
Een app als Forumrunner is veel handiger in gebruik omdat het aangepast wordt aan het kleine scherm van je mobiel, en handige toegang tot je eigen gegevens.
Ging thuis alles lekker plug-and-play op een groot scherm, maakten ze de schermpjes weer zo klein dat je ze wel mee móet nemen en voor elke toepassing weer handmatig een soort plugin installeren ... :roll: :wink:
Leon
Ik vind die popups op fora die aangeven dat je nu toch echt beter Tapatalk of vergelijkbare apps moet installeren wanneer je ze bezoekt met je mobiel vooral erg irritant.
Precies.
Los het op in het forum zelf: Is there any mobile theme for phpbb ?
Punt is alleen dat het maar de vraag is hoe lang we phpBB nog aanhouden. Aanbesteding voor het omzetten staat voor de deur.
Waarom?

.tsooJ
Gebruikersgemak en mogelijkheden om relatief eenvoudig meer te kunnen bieden.
@Robertjan:
Kan in die aanbesteding dan de wens/eis komen om het forum ook geschikt te maken voor mobiel gebruik? We zijn per slot van rekening van die reizende types, toch?
Frans
Leon schreef:Ging thuis alles lekker plug-and-play op een groot scherm, maakten ze de schermpjes weer zo klein dat je ze wel mee móet nemen en voor elke toepassing weer handmatig een soort plugin installeren ... :roll: :wink:
Leon
Dat is een misverstand. Fora zijn zowel op de pc (groot) als mobiel (aangepast) met een app zoals Tapatalk te volgen. Het forum moet daar wel op zijn gebouwd. Het huidige forum kan niet worden gevolgd in Tapatalk en is, wat mij betreft, in z'n huidige vorm moeilijk te volgen op een 4 inch schermpje.

Frank
App, plugin, driver, tomato, tometo to me.
fsap schreef:@Robertjan:
Kan in die aanbesteding dan de wens/eis komen om het forum ook geschikt te maken voor mobiel gebruik? We zijn per slot van rekening van die reizende types, toch?
Frans
Waarom alleen het forum?
frank bueters schreef:Het huidige forum [...] is, wat mij betreft, in z'n huidige vorm moeilijk te volgen op een 4 inch schermpje.

Frank
Op m'n iPhone maak ik toch relatief makkelijk gebruik van de site. Heeft het met de browser te maken die je gebruikt? (Android?)
Cijfers tonen namelijk aan dat mobiel internetgebruik veel gangbaarder is onder iPhonegebruikers dan onder Androidgebruikers. En als het inderdaad de browser is, kan dan het overstappen op Android 4.x het vergemakkelijken? Of wellicht slechts al het overstappen op een andere (betere?) browser?
Robertjan schreef:
frank bueters schreef:Het huidige forum [...] is, wat mij betreft, in z'n huidige vorm moeilijk te volgen op een 4 inch schermpje.

Frank
Op m'n iPhone maak ik toch relatief makkelijk gebruik van de site. Heeft het met de browser te maken die je gebruikt? (Android?)
Cijfers tonen namelijk aan dat mobiel internetgebruik veel gangbaarder is onder iPhonegebruikers dan onder Androidgebruikers. En als het inderdaad de browser is, kan dan het overstappen op Android 4.x het vergemakkelijken? Of wellicht slechts al het overstappen op een andere (betere?) browser?
Ik volg verschillende fora in tapatalk en heb er geen enkele moeite mee. Het is gewoon niet makkelijk een forum op vol webformaat op een klein schermpje te volgen, daar was dat formaat ook nimmer voor bedoeld.
Het heeft in elk geval erg weinig te maken met het internet gebruik van iphone bezitters :wink:

Frank
Dat is mooi er omheen lullen, maar geeft desondanks toch gedeeltelijk antwoord op de vragen. Dank daarvoor. :wink: