Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Boekjes zoals benjaminse voor azie? - Forum Wereldfietser

Boekjes zoals benjaminse voor azie?

Vanaf november willen we enkele maanden door china, laos, cambodia, vietnam, maleisie fietsen. Momenteel fietsen we in europa met de boekjes van benjaminse wat super handig is. Bestaan er zulke boekjes voor de streken die we willen bezoeken? Geen van ons drien is al eens in deze landen geweest. Gewoon een kaart kopen en een route uitstippelen lijkt ons gokwerk.

- AWOL heeft blijkbaar fietsrouteboekjes maar spijtig genoeg niet los verkrijgbaar, of wel? :roll:
kijk eens op crazyguyonabike.com . Als je een plaatsnaam in het zoekvak intikt, vind je vaak een aantal goede van-dag-tot-dag verslagen van fietsers in die regio. Aan de hand van de verslagen op deze website konden wij onze reis door China bijvoorbeeld uitstekend plannen.
Misschien dat de Cycling Lonely Planet van Vietnam-Cambodja-Laos bruikbaar is.
Wellicht kan je routeboekjes kopen van Asian Way of Life. Heb in het verleden een reis via hun gedaan; hadden goede routeboekjes.
Een goede tocht!
Ik ga fietsen in Azie en ga niet op zoek naar zo'n boekje. ik heb een retourtje Hanoi, 5 weken tijd en wil meer dan de helft van de tijd in Laos doorbrengen. Mijn aanpak: kaarten kopen en blogs en fora lezen. Af en toe en route en/of hoogteprofiel bekijken op sites met GPS-routes (ik heb zelf geen GPS).

Die routeboekjes van Asian Way of Life en andere bedrijven krijg je alleen als je een hele reis bij hen boekt. Dat is een paar honderd euro duurder dan mijn aanpak. En niet per se beter. Ook zonder boekje vermaak ik me. En voel ik me zelfstandiger en vrijer :)
Voor Laos en Cambodja wel:
Kippen en Kleefrijst, fietsreisgids Laos
en
Stof en Stuiterasfalt, fietsreisgids Cambodja

Beide gidsen aangepast in 2012

Te bestellen via mijn website www.escapertravels.nl

groet,
Bernadette