Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Andalusie in december - Forum Wereldfietser

Andalusie in december

Hoi,

Met wat vrienden vieren we nieuwjaar in Malaga. Ik zou graag een weekje eerder (rond 20ste) vertekken om een toertoch te doen. Tentje zal wat fris zijn maar is het te doen om daar dan nog met de fiets rond te trekken? Iemand ervaring?

Bedankt,
Peter
Nou ik kom er net vandaan; deze keer met de auto gegaan. ( In 2006 heb ik er gefietst.)

de stand: 4 verschillende dagen met zware regen dat er een weeralarm voor werd gegeven. Ook nog eens 2 wolkbreuken gehad; incl overstromingen.
Buiten dat bewolkte; regenachtige en zonnige dagen.
Fietstemperatuur is aangenaam. Als je van zgn Hostals gebruik wilt maken die hebben vaak geen verwarming

In mei 2006 hadden we ook vrij veel regen trouwens.
Wij hebben er een aantal jaren terug ook in december gefietst en gewoon in ons tentje geslapen. Op een paar koude nachten in de bergen na, was dat gewoon goed te doen.

Leuke, kleine dorpjes onderweg. Heerlijke koffie in de plaatselijke cafeetjes en mooie natuurgebieden.

We waren er maar twee weken, maar naar ons zin gehad. Inderdaad ook wel wat regen gehad onderweg, maar ook hele mooie dagen.

Hier een verhaaltje met een paar foto's van lang geleden.. ;) http://www.fietsjunks.nl/bestemmingen/e ... panje.html

Veel plezier!
In het westen van Andalusie kan veel regen vallen. Bij Ronda ligt de natste streek van Spanje. In het oosten van Andalusie is het veel droger. Als er een enkele keer wel regen valt, dan is het wel goed raak.
Zoek op de forum naar de route van Blanche.
2 keer gedaan rond de jaarwisseling. Het ging prima met de tent. veel plezier
Bedankt voor de reacties, ga vlucht vastleggen.
Merci
Peter
Ook wij waren er een aantal jaren terug, rond oud en nieuw.
Toen wellicht enorm veel geluk gehad, maar alle dagen was het stralend weer.

Zie ook hier

Nu ook net terug daar vandaan, maar niet gefietst. 't Was ook veel te nat nu om lekker te fietsen, maar wel prachtig.
Ik zou zelf vanuit Malaga richting het westen gaan, vond ik denk ik mooier dan richting het oosten.

Veel plezier!