Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Met de fiets naar Ankara 2013. - Forum Wereldfietser

Met de fiets naar Ankara 2013.

Eind februari 2013 vertrek ik met de fiets naar Ankara, daar wil ik maximaal 6,5 week over doen. Gemiddeld fiets ik dan 100 km per dag, er kunnen ook dagen bij zitten waar ik ruim 140 of zelfs 170 km fiets. Dit is vooral in de vlakke etappes, in de berg etappes kan het eventueel iets minder kilometers gereden worden. 21-04-2013 Begint de rondreis oost Turkije van Djoser die ik heb geboekt, dit is geheel georganiseerd zonder de fiets. Mijn fiets laat ik dan in Ankara achter bij een hotel, erna fiets ik in ongeveer een week terug nar Istanbul. Dit is waarschijnlijk ruim 500 km, nog even Istanbul bekijken. 22-05-2013 heb ik 's avonds een vlucht van Istanbul naar Eindhoven met transavia. Ik volg de limes route tot aan Boedapest, erna kan ik de limes route verder volgen of eventueel de Donau route. De laatste is wat vlakker. Als er mensen zijn die mee willen fietsen of een gedeelte zou dat mooi zijn, ik overnacht in mijn tentje of in een eenvoudig hotel of jeugdherberg. Goedkope overnachting, of eventueel wild kamperen.
Neem je sneeuwkettingen mee? :wink:

Wij zijn eens begin april vertrokken voor een reis naar Rome (en verder) en hadden in de Ardennen nog sneeuw. Dat herhaalde zich in de Alpen en Apennijnen. Ik wil maar zeggen dat je het heel koud kan krijgen, en met sneeuw is het lastig kilometers maken.
alop schreef:Eind februari 2013 vertrek ik met de fiets naar Ankara, daar wil ik maximaal 6,5 week over doen. Gemiddeld fiets ik dan 100 km per dag, er kunnen ook dagen bij zitten waar ik ruim 140 of zelfs 170 km fiets. Dit is vooral in de vlakke etappes, in de berg etappes kan het eventueel iets minder kilometers gereden worden.
Ik hoop dat je ruime ervaring hebt (en een zeer goede conditie). Want er zijn zeker mensen die die afstanden aan kunnen, maar dat is toch eerder een minderheid.

Renaat
Want er zijn zeker mensen die die afstanden aan kunnen, maar dat is toch eerder een minderheid.
:?:
Volgens mij heeft het eerder met hoeveelheid tijd te maken..
Een kleine 3000 km, waar heb je het over of doel je meer op de landen
die er onderweg gepasseert mogen worden..?

grundig
Ik denk meer dat het over de afstand per dag gaat.

Meer dan 100 is voor de meesten wel een pittige afstand :)
Is een goed idee sneeuwkettingen, ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik heb ervaring met fietsen in Nederland, België, Luxemburg, Spanje, zuid China, noord Vietnam plus een stukje van het noorden van Laos. O ja ook een klein stukje van Duitsland. Wat betreft de conditie zit het wel goed, ik fiets ongeveer 10.000 km per jaar.
Na Boedapest gaat de limes route door Hongarije verder door naar buurland Roemenië. De Donau route gaat na Boedapest verder naar het zuiden via Servië, als ik me niet vergis verder door Bulgarije. Bulgarije moet ik altijd door om ongeveer de kortste route te fietsen naar Turkije. Het is uiteraard niet helemaal de kortste route, maar hopelijk wel een mooie fietsroute.
Vergis je niet over het Donau-deel door Servië, omdat deze rivier aardig kronkelt ben je hier langer onderweg dan je misschien berekend had. Van Villach (Drau) tot aan de Bulgaarse grens deed ik er 3 weken over. Ook wil de wind hier nog wel eens roet in het eten gooien.

/peter
Goed dat ik weet dat de Donau route na Boedapest langere tijd in beslag neemt, kan ik beter zelf opzoek gaan naar een kortere fietsroute.
Ik heb in april 2011 de "kortere" route gefietst en toen kwam ik nog sneeuw tegen in Bulgarije (Shipka pas) de meeste "binnendoor" stukjes gaan over flinke bergpassen, ook in Roemenië. http://bicycletracks.blogspot.nl/
Grtz Gerrit