Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsned - Forum Wereldfietser

Fietsned

Zijn er mensen die een abbonement(30€ p/j) hebben op http://www.fietsned.nl ?
Als je veel in Nederland fietst is wel handig omdat ze je ook thuis brengen.
Enfin ik ga het wel doen maar hoor graag wie er ervaring mee heeft.
Ik moet bekennen dat ik er nog over aan het denken ben. Ik rijd met name met mijn velomobiel toch best heftige afstanden, in voor mij onbekende gebieden waar ik dus geen fietsenmakers weet te zitten. Aan de andere kant heb ik in die velomobiel eigenlijk vrijwel altijd alles zitten wat ik nodig kan hebben om een (tijdelijke)reparatie uit te voeren.
Voor mijn gewone fiets, waarmee ik eigenlijk alleen huis -> station en station -> huis doe. En voor mijn open ligfiets waarmee ik vooral in de (omgeving van de) stad rond rijd, vind ik het wat overbodig.
ik heb de zelfde redenering in deze.
50km van huis met flinke schade is niet leuk naar huis lopen.
voor 30p/j thuisgebracht worden is niet duur dan :)
Wimmert schreef:voor 30p/j thuisgebracht worden is niet duur dan :)
Als je dat 1x 6jr gebeurt ben je toch Euro 180 kwijt voor deze service. Voor dat geld kan je als je wat gebeurt heel wat zelf regelen.
Voor dat bedrag kan je de fietsreparatiecursus voor beginners EN gevorderden bij Marten volgen :D
neen het is 30 per jaar verder geen andere kosten.
Klopt, maar ik reageerde op het bericht van Marianne :wink:
ow wacht ik las het verkeerd!

uhm ja ook waar!
Ik heb - gelukkig - nog geen ervaring met Fietsned, maar ben er ook sinds een klein jaar lid van. Natuurlijk kun je, na een jaar waarin er niets gebeurd is, zeggen dat die dertig euro 'weggegooid geld' is, maar wat voor mij ook telt is de 'peace of mind': het idee dat ik niet vast kom te zitten in de middle-of-nowhere maar onze eigen 'ANWB' kan bellen. Ik kan ze geloof ik per jaar maximaal zes of zeven keer inschakelen, en zo gek zal het toch niet worden. Officieel moet je je legitimatiebewijs bij je hebben, maar de mevrouw vertelde me desgevraagd dat, mocht dat niet zo zijn, ze met wat andere gegevens ook wel kunnen checken of jij het bent. Tot zover mijn 'ervaring'!
Zoals ik al aangaf ik zit nog te twijfelen. Als ik het zou willen dan zou het vooral voor mijn velomobiel zijn, waarmee ik toch eigenlijk altijd zelf al voldoende materiaal in meesleep om mee fietsenmaker te spelen :) Dus dan zou ik het pechhulp abbonement vooral gebruiken voor het bij grote ellende vervoeren naar huis/fabrikant.
En hoevaak gebeurt je dat nu eigenlijk echt? Ik heb het afgelopen jaar eenmaal gestaan met een gebroken achteras, die ik niet ter plaatse kon vervangen (had de achteras niet in reserve). Toen heb ik mijn vader gebeld die toevallig thuis was en wel even wilde rijden (aanhanger regelen en naar de fabrikant in Dronten gereden), maar als dat niet had gekund had ik de velomobiel vast wel bij een van de drie boerderijen aan die weg kunnen stalen en even naar een bushalte kunnen lopen.

Kosten voor een aanhanger zijn ongeveer 50euro plus een beetje extra voor de trekkende auto, voor het pechhulpabbonement zou ik 45euro per jaar betalen. Afgelopen jaar had ik dat er dus uitgehaald, maar ik hoop toch niet elk jaar dergelijke onzin akkefietjes te hebben waardoor ik "strand". Voorlopig heb ik dus zoiets van nog maar niet, maar wie weet in de toekomst dat ik er dan toch aan moet geloven. Wat ik wel heel erg goed vind is dat het pasje op de persoon staat en niet op de fiets, dus als je toevallig een dagje in een andere uithoek van het land bent met een huurfiets ze je dan ook zullen helpen.