Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Denemarken - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Rondje Denemarken

Kustroute tussen Esjerg en Limfjord is erg saai, zeker met tegenwind. Er zijn veel kraak-nog-smaak-vakantieverblijven. Je kan hier een route meer landinwaarts overwegen.
Op een locatie is het strand zo stevig dat je erover heen kan fietsen en dat is een heel aparte sensatie. Tot voor kort reed daar ook de lijnbus over het strand.
Leuke plaatsen: Tonder (en Mogeltonder), Ribe en Skagen.
Succes T
tjpr schreef:Kustroute tussen Esjerg en Limfjord is erg saai, zeker met tegenwind. Er zijn veel kraak-nog-smaak-vakantieverblijven. Je kan hier een route meer landinwaarts overwegen.
Je hoeft niet zo ver landinwaarts te gaan daarvoor. Gewoon aan de oostkant van het Ringkøbingfjord fietsen en je hebt een prachtige route. Ringkøbing zelf is ook een mooi stadje. Richting Thyboron wordt het aan de kust al weer een stuk beter.

grtjs,
Walter
Eén van de hoogtepunten van mijn rondje Denemarken was dat je boven Skagen aan het strand twee zeestromen (of hoe noem je zoiets) in de zee ziet én voelt wanneer je de zee inloopt. Er zijn ansichtkaarten van dit fenomeen en dan denk je Ja ja.... . Maar het is echt zo.
Loes
Zoals het er nu uitziet, wordt het de oostkustroute omhoog, met een pauze bij Aarhus voor het openluchtmuseum en der museum voor moderne kunst.
Afhankelijk van tempo emn tijd gaan we door tot het Noodelijkste punt, of we steken eerder bij de Limfjord naar het westen. Een klein stukje maar, we willen door het binnenland (De Heerwegroute) terug, met een omweg om Ribe en dat waddeneilandje te bezoeken. Ik hoop dat er tijd genoeg is om ook daar een paar dagen door te brengen (twee nachten).

Nogmaals dank, en laat de informatie maar komen, plannen zijn er om aan wensen te worden aangepast. ;-)
bert sitters schreef:
captain_fabulous schreef:Dank je Bert! Betaal je op deense campings als fietser redelijke trekkersveld prijzen, of voor een volledige caravan plek naar jouw ervaring?
Mijn ervaring is dat ik als fietser een redelijke prijs betaalde en géén tarif forfait voor een automobiel, caravan, twee volwasenen en twee kinderen en stroom.
Het gebruik van de keuken, met kooktoestellen, magnetron, pannen en ander kookgerei is inbegrepen.
Kun je een hele discussie gaan houden over wat redelijk is. Mijn ervaring is dat de meeste camping langs de Jutlandroute (Haervjen) en Limfjordute allemaal een website hebben en daar kun je gewoon naar de tarieven voor 2013 kijken.
Ik heb nog eens naar mijn bonnetjes van 2009 (Jutlandroute) en 2011 (Limfjordrute) gekeken en op internet naar actuele prijzen.
Reken gemiddeld op een Deense camping voor 2 personen op de fiets met een tentje: € 11,- p.p. en € 5,- standplaats. Dus € 26 - 27 per nacht. In Duitsland, Frankrijk ben/was ik gem. € 10,- gewend.
Natuurcampings is een ander verhaal.
De voorzieningen zijn echter gewoon goed. Op de meeste campings gewoon gebruik gemaakt van de (kook-)voorzieningen die er zijn. Zoals gezegd: lekker gezellig kokkerellen tussen de Denen.
Hou er wel rekening mee dat langs de (oost-)kust veel "spookdorpen" zijn (lijkt op de kaart een dorp met voorzieningen, maar blijkt in de praktijk allemaal vakantiehuizen te zijn, die -afhankelijk van de periode- nauwelijks bewoond zijn. Stonden er in 2011 ook veel te koop.

@Polling: succes met de verdere voorbereiding.
Gr.
Kees
keesm54 schreef: Reken gemiddeld op een Deense camping voor 2 personen op de fiets met een tentje: € 11,- p.p. en € 5,- standplaats.
16 € pp (als je alleen bent) vind ik ook duur. Die Det fri overnachtingsplekken, zijn dat dezelfde als die natuurcampings?

Ik heb hier een overzichtskaart met rode driehoekjes (natuurcampings) staan die Det fri plekken soms niet op deze fietskaart?

Is die scandinavische campingkaart ook van toepassing voor de natuurcampings? Ik rij liever wat verder voor een natuurcamping...

Ben nog erg aan het zoeken welke kaarten of boekjes ik wil. Is die vakantiefietswinkel te bezoeken? Staat mij iets van bij dat toen ze naar Nijmegen gingen dit niet meer kon. Wil iets graag in handen hebben gehad voor ik het koop...

Heeft iemand misschien nog iets tweedehands te koop? Iets met Jutland.
Die Det fri overnachtingsplekken, zijn dat dezelfde als die natuurcampings?
Zo ongeveer. Plekken zijn nogal verschillend, maar dat vindt je in het boekje wel terug
Ben nog erg aan het zoeken welke kaarten of boekjes ik wil.
Bij de plaatselijke VVV kun je gratis kaarten krijgen of op voorhand bij het Deens verkeersbureau.
http://www.visitdenmark.nl/nl/denemarke ... denemarken

Heeft iemand misschien nog iets tweedehands te koop? Iets met Jutland.
Ik zal voor je kijken als ik vanavond thuis ben.
waltertje schreef:
tjpr schreef:Kustroute tussen Esjerg en Limfjord is erg saai, zeker met tegenwind. Er zijn veel kraak-nog-smaak-vakantieverblijven. Je kan hier een route meer landinwaarts overwegen.
Je hoeft niet zo ver landinwaarts te gaan daarvoor. Gewoon aan de oostkant van het Ringkøbingfjord fietsen en je hebt een prachtige route. Ringkøbing zelf is ook een mooi stadje. Richting Thyboron wordt het aan de kust al weer een stuk beter.
O, route aangepast, dat was nl wat ik ook had gepland, zag er op overzichtskaart wel leuk uit.

Ik zorg dat ik met route nr 3 en 4 aan de oostkant van Ringkobing uit kom. Is het stuk route nr 1 daarna na het noorden wel mooi? (ik fiets hem andersom geloof ik dan ik nu beschrijf ivm wind).

Ik heb nu 2 rondjes:
Noordkust Limfjord, dan langs de westkust naar Skagen. Vandaar route nr 3 naar Aalborg.

En het tweede rondje:
Zuidkust Limfjord, route nr 3 naar zuiden, nr 4 naar Ringkobing, dan via westkust naar Limfjord.

Zijn ze mooi zo?

Ik kan ook alleen rondje Limfjord doen. En dan bijv nog rondje Djursland, als dat wat is.

Ik heb een training boven Arhus en wil er iets bij aan plakken. Maar dan wel graag mooi, aantal km of dagen vind ik niet zo belangrijk, liever minder en wel mooi.