Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaringen externe accu Powerbank - Forum Wereldfietser

Ervaringen externe accu Powerbank

Ik neem mijn IPAD mee op een lange fietstocht. Omdat ik veel zal kamperen overweeg ik om een externe accu mee te nemen. Ik kan dan wat veiliger mijn accu opladen in b.v. Het toiletgebouw.
Wie heeft ervaringen met het merk Powerbank 5000 mAh?
Zijn er eventueel alternatieven?
Ik heb een identieke van DealExtreme http://dx.com/p/external-5000mah-emerge ... ack-140232. Door het gebrek aan een handleiding is het wat zoeken naar het juiste gebruik. Ik heb bijv. nog niet voldoende kunnen testen of het ook als een bufferaccu werkt. De meegeleverde kabel is niet veel soeps, daar kun je beter meteen een goede kabel voor meebestellen als je die nog niet hebt.
De huidige iPAD heeft een capaciteit van tegen de 12000 mAh. Met alle verliezen meegerekend zul je de accu wel ongeveer een kwart vol krijgen.
Dan hoef je maar 4 x naar het toiletgebouw om je externe powerbank vol te laden en vervolgens je iPAD te laden. Alternatieven? Wat heeft de hoogste prioriteit? Als dat schermpje niet thuis kan blijven: Opladen bij een buurman met stroom in de caravan of tent, bij het toiletgebouw bivakkeren als je oplaad, een karretje met een redelijk zonnepaneel mee.
Ik neem altijd een driepolige CEE-stekker met snoertje en contra-stekker mee. Tent naast een stekkerpaal en dan maar opladen...
Peter,

Wat is een CEE stekker?
precies, en ze zijn in elke kampeerwinkel verkrijgbaar. Koop een losse stekker en knutsel er zelf een snoer aan met een contrastekker. Scheelt vele euro's in vergelijking met kant-en-klaar-oplossingen met veel te lang snoer..