Additionally, paste this code immediately after the opening tag: MSR butaan/propaan tankjes in Andalusië - Forum Wereldfietser

MSR butaan/propaan tankjes in Andalusië

Hallo lui,

Na jarenlang met veel plezier gebruik te hebben gemaakt van de MSR PocketRocket en de lichtgewicht rooie tankjes, zit ik met het volgende probleem. Ik reis voor het eerst met de fiets in het vliegtuig (naar Malaga)en moet de tankjes dus achterlaten.
Weet iemand een plek dichtbij het vliegveld van Malaga of de camping van Torremolinos waar ik deze tankjes kan kopen ? Het liefst zou ik Malaga niet in hoeven te gaan maar gelijk richting Ronda wegfietsen....Weet iemand misschien of ik deze tankjes evt ook in Ronda kan kopen ?

Met vriendelijke groeten, Peter

Het vinden van gas is in Spanje erg moeilijk. Je moet dan naar een ferreteria (ijzerwarenzaak). Gas wordt daar alleen gebruikt om te lassen. Voor MSR zijn er adaptors verkrijgbaar. Weet niet of die geschikt zijn voor doorprikblikjes. Schroefdoppen heb ik nergens kunnen ontdekken.
Camping el Sur in Ronda verkoopt Campinggaz.

Het beste in Spanje is om gewoon de klassieke doorpriktankjes van Campingaz te gebruiken. Deze kun je in praktisch iedere ijzerhandel (ferreteria) kopen. Niet altijd van het merk Campingaz, maar de tankjes zijn precies hetzelfde. Zie verder mijn gids Fietsen in Spanje: www.fietswegen.nl

Vraagje aan Bert:
Er bestaan ook van die gastankjes met ventiel, oa van Campinggaz.
Middels een adapter kun je daar branders zoals de Pocketrocket op aansluiten.
Weet jij hoe het met de beschikbaarheid van dit soort tankjes zit in Spanje?

mvg
Kunno

In Spanje moet je er vanuit gaan dat alleen de klassieke doorpriktankjes te koop zijn in iedere wat grote plaats met een ijzerwinkel. Alle andere maten en tankjes met een ventiel kom je niet tegen. Voorkom teleuurstelling onderweg en doe gewoon lekker ouderwets.

Heb dezelfde tankjes al een paar keer (leeg) in het vliegtuig meegenomen. Nooit problemen mee gehad.

Pieter

Tankjes in vliegtuigen meenemen mag niet, vooral sinds de aanslagen is de controle zeer scherp. Ga er niet vanuit dat het wel lukt. Let ook op bij bezine- en andere vloeistof-branders: de brander en de voorraadfles moeten geheel leeg zijn en mogen absoluut niet naar bezine of andere brandstof ruiken!!!!
Er raken door controles op de luchthavens nog altijd fietsers hun peperdure brander kwijt!

De controle zal vast wel verscherpt zijn op de verschillende vliegvelden, maar ben gisteren met het vliegtuig terug gekomen uit Canada met een brander en tankje in de bagage en die zaten er thuis nog gewoon in. De dag voor vertrek heb ik ze nog gebruikt en heb de tankjes met gewoon water omgespoeld. De benzinelucht was er nog niet helemaal vanaf. Misschien heb ik gewoon geluk gehad tot nu toe, maar om eerlijk te zijn heb ik nog nooit van iemand uit de eerste hand gehoord dat ie problemen heeft gehad met (lege) tank of brander.

Pieter