Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pijnlijke en stijve achillespees - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Pijnlijke en stijve achillespees

Misoprostol is een maagbeschermer dus prima icm diclofenac. Waarschijnlijk prima te krijgen ( in NL, :oops: )
Wimmert schreef:gebruik ik zelf bij slijmbeurs ontsteking in mijn schouders.
Leuk om te weten hoor, maar of Ingrid nou last heeft van een ontsteking of gewoon wat irritatie is nog niet eens vastgesteld 8)
Weet niet wat je bedoet met een beetje irritatie maar alles wijst op een steriele ontsteking.

Maar vooral: behandeling van de malaria lijkt me iets meer prioriteit te hebben.
@ Michael W. Leuk om te weten hoor, maar of Ingrid nou last heeft van een ontsteking of gewoon wat irritatie is nog niet eens vastgesteld
Als het echt een ontsteking is dan piep je wel anders, dan is het rood, verheven en zeer pijnlijk.
Een behoorlijke irritatie lijkt het op.

Gewoon de koe bij de hoorns vatten, eerst die malaria uit het lijf [tevens rust] en dan langzaam het ritme weer oppakken, geen zweverig gedoe :wink:

Henk

kunst en fietswerk
Revanho schreef:
LHTJoost schreef:O ja das waar, je kan ook meteen naar Jomanda gaan :?
Zo iets dacht ik ook direct. Als mensen over energetische stromen beginnen haak ik af.
Ach soms kan het best nuttig zijn om energetische stroom door een lichaam te jagen :D
Volgens mij heb je het:
Typische symptomen van achillespees ontsteking zijn de volgende:

Aanvankelijk treden er alleen direct na het sporten of de overbelasting lichte pijnklachten op die na een paar uur weer verdwijnen. De pijn in de achillespees concentreert zich meestal enkele cm's boven de hiel. Als deze klachten genegeerd worden kan de pijn aan de achillespees verergeren, en aanhouden. Bij een warming-up kunnen de pijnklachten soms weer tijdelijk verdwijnen, om na de training weer terug te komen.

Vooral na rust of 's ochtends kan het gebied rond de pees en de pees zelf stijf aanvoelen. Tenslotte kan de pees wat gezwollen zijn.

In het geval van een achillespees ruptuur (scheuring) treedt een hevige pijn in de achillespees op en is lopen eigenlijk direct onmogelijk. Ook kan de plek van de ruptuur met het oog waargenomen worden.

Met röntgen-foto's of soms zelfs een MRI-scan kan de diagnose eventueel bevestigs worden.

Dus ik zou wat aan de malaria doen. Verder weet ik dat diclo.enz weinig kwaad kan om te slikken. Echter omdat het een ontsteking remmer is kan je er ook makkelijk mee over je grenzen gaan. Ook weetbik niet wat de wisselwerking is met de anti malaria. Consult van een medicijnman geneesheer is zeker gewenst!
Michael W schreef:
Matthie9000 schreef:Neem je lichaam serieus en ga langs een dokter.
Noemen ze zoiets niet een open deur intrappen? 8)
Naarmate de discussie vordert (ontstekingsremmers! maagbeschermers!), ga ik geloven dat veel mensen deze deur stevig dicht hebben. :shock: Het lijkt mij wel het beste advies en ik zou het zelf gegeven hebben, ware het niet dat een arts vinden die hier verstand van heeft, misschien niet zo makkelijk is voor Ingrid. (Ook in Nederland ben je voor klachten aan het bewegingsapparaat soms beter af met een fysiotherapeut dan met een huisarts, overigens.)

Ingrid en Marcel, heel veel beterschap gewenst wat betreft de malaria. Hopelijk zijn jullie gauw weer op de been. Overigens wil ik de uh... 'pret' niet drukken, maar houd er rekening mee dat de rust die Ingrids blessure nu krijgt, waarschijnlijk (hopelijk!) niet lang genoeg is om de - al 3 maanden bestaande - klachten te laten verdwijnen.

Sterkte,

Carl
Door de grote hoeveelheid reacties niet alles gelezen maar ik heb dit op mijn fietstocht ook gehad. Vooral aan het einde van de dag begon het erg te trekken en veel pijn te doen en ik kon er niet meer op lopen.

Wat bij mij geholpen heeft is het zadel ietsjes lager te zetten. Hierdoor rek je je pees niet op. In mijn geval was het ook maar aan één kant.

Succes!
Weet iemand hoe het nu 2 maanden later met hun gaat? De website is nl ook niet meer in de lucht.

Hopelijk is alles goed.

Groet,
ruudvp schreef:Weet iemand hoe het nu 2 maanden later met hun gaat? De website is nl ook niet meer in de lucht.

Hopelijk is alles goed.

Groet,
24-1
" Op dit moment zijn wij even terug in Nederland voor het nodige onderhoud. "