Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De groene weg naar Baflo - Forum Wereldfietser

De groene weg naar Baflo

Afgelopen zomer fietsten we 'de groene weg naar de Middellandse zee'. Maar eigenlijk ook weer niet want we fietsten helemaal niet naar de Middellandse zee. We fietsen er vandaan. Daarom heb ik onze tocht maar 'de groene weg naar Baflo' genoemd. Met als subtitel 'van Middellandse zee tot Waddenzee'. Omdat dit een serieuze zaak is, zijn we dan ook begonnen met het dippen van de grote teen in de Middellandse zee. Ongeveer vier weken en bijna 1900 kilometer later ging diezelfde teen in de Waddenzee.

We hadden in het begin zand

Afbeelding

Daarna werd het erg warm

Afbeelding

We zagen vreemde bouwwerken

Afbeelding

Overal lagen de balen stro in het veld

Afbeelding

We genoten van Luxemburg

Afbeelding

Ontmoeten mensen die nog veel stoerder zijn dan wij

Afbeelding

En komen via de pontjes in Nederland weer thuis

Afbeelding

Tijdens de tocht hield ik een reisverslagje bij. Met soms wat foto's, als de bandbreedte het toeliet. Inmiddels is het alweer winter. Wat? De winter is al weer bijna voorbij. Maar de foto's en de verhalen blijven. Ik heb er eerst een boek voor mezelf van gemaakt. En omdat ik de informatie toch had, heb ik hem ook maar weer toegevoegd aan mijn fiets site. Op deze plek kun je het allemaal vinden. Wat we per dag gedaan hebben. Hoe ons tentje op de campings stond. Waar we allemaal koffie hebben gedronken. In woord en beeld. Met best wel wat foto's. Ook kun je er de GPS routes vinden. En wat misschien wel gemakkelijk is, in die route staan ook alle campings waar je langs komt. En ik heb een schema'tje gemaakt met de afstanden tussen die campings en de verschillende plaatsen.
Ik heb in elk geval veel plezier gehad tijdens de reis. Misschien dat een klein beetje daarvan doorgegeven kan worden met dit reisverslag.
Hans, ik heb jullie tot nu toe, lezend, gevolgd tot in Avignon. Ik lig regelmatig in een deuk om je schrijfstijl. Wat een heerlijke droge humor. :lol:
Ik ga weer verder lezen, alvast bedankt voor je vele informatie die je deelt.
Ik doe mee met Reinder! Als ik nog geen zin had om op fietsvakantie te gaan, kreeg ik het nu wel...
Hej Hans en mevrouw Vanderveeke,
Van foto's en achtergrondinfo tot het wordpdfje al genoten van jullie terugreis. 'k Kan het pdfje niet openen. Maandag op school lukt het vast wel en ga ik u i t g e b r e i d jullie verslag lezen. In de pauze uiteraard ;-)
Tot op de beurs, Loes
Beste Hans,

Zojuist genoten van je verslag van jullie tocht van de Groene Weg. Het was, voor een groot deel, een feest der herkenning.
In de zomer van 2011 fietste ik ook de Groene Weg. Alleen was mijn startpunt Valras Plage. Het is inderdaad een mooie en erg afwisselende route.
Wat het ''saaie'' van sommige delen in Noord-Frankrijk betreft, dat heb ik niet zo ervaren. Maar ja, over smaak valt zoals zo vaak te twisten :wink:

Jan
Mooi verslag, erg van genoten.
Beste mensen,

Bedankt voor de waardering. Als er maar één persoon is die ik er een plezier mee doe, dan is het het werk waard geweest. En nu is er al meer dan één. Mijn weekend kan niet meer stuk :-)

@Loes: Het is geen pdf, maar een Word (2007) bestand.
Ik zag nog geen opmerkingen over je kaartjes. Bij deze dan: erg fraai. Nog een speciale techniek gebruikt of eenvoudig handwerk?
Oh, ja je hebt gelijk.
arnob schreef:Ik zag nog geen opmerkingen over je kaartjes. Bij deze dan: erg fraai. Nog een speciale techniek gebruikt of eenvoudig handwerk?
Een beetje van beide. Een of meerdere print-screens vanuit MapSource. In fotosoep aan elkaar maken. Opschonen van onnodige informatie. Grotere steden invullen. Converteren naar z/w en dan de graphic-pen filter eroverheen. Zo ongeveer.
Je moet rekenen dat ik per kaartje gemiddeld een uurtje bezig ben. Maar dan heb je ook wat :wink: persoonlijk vind ik het mooier dan een gewone kleuren printscreen uit MapSource.
Mooi verslag hoor, en ik zie net dat er per kaartje een uur werk inzit? pff.
Enne, de gps-tracks staan in mijn "todo-list". :wink:
HansvanderVeeke schreef: We genoten van Luxemburg

Afbeelding
Die dubbele gebouwen net rechts van het midden, voor het spoorwegviaduct, herken ik onmiddelijk als Auberge de jeunesse "Mansfeld" (jeugdherberg). Daar ben ik twee keer geweest, ook op de fiets. Mooi verslag!

En de twee Friese molens (die met het pontje) herken ik als de Deelsmolen bij Vegelinsoord en de spinnenkop met achtkante ondertoren als de Mellemolen bij Akkrum. Zie hier:

http://www.molendatabase.nl/nederland/m ... nummer=142

http://www.molendatabase.nl/nederland/m ... ?nummer=39
55er schreef:Mooi verslag hoor, en ik zie net dat er per kaartje een uur werk inzit? pff.
Haha... dan zal ik maar niet verklappen hoeveel tijd ik er in totaal mee bezig ben geweest. Het doel was het fotoboek met verhalen die nu in de kast staat. De internet site is alleen maar een bijproduct daarvan. 8)
HansvanderVeeke schreef:Haha... dan zal ik maar niet verklappen hoeveel tijd ik er in totaal mee bezig ben geweest.
Ik dacht ook dat het 'ouderwetse pentekeningetjes' waren, dus uurtje per stuk valt mij reuze mee !! 8)