Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Travemunde - Helsinki of Rostock - Helsinki - Forum Wereldfietser

Travemunde - Helsinki of Rostock - Helsinki

Hoi

Enige tijd geleden liet ik hier een ballonnetje op over van Gent naar Noordkaap fietsen via Tallinn, in de winter. Om diverse redenen heb ik dit plan laten varen voor een meer realistisch alternatief, dat tevens meer op vakantie lijkt en minder op een barre expeditie.
Ik zal nu in N-Duitsland de ferry nemen en de Baltische Zee op mijn gemakje doorkruisen. Eerst breng ik nog een bezoekje aan een vriend in Rotterdam en aan m-gineering in Kiel Windeweer, waar ik deelneem aan de de fietsherstelcursus voor beginners (als ik ketting of kabels moet vervangen bij minus 20 graden dan zal een beetje meer handigheid goed van pas komen). Tussen Rotterdam en Groningen wil ik mijn winter-kampeervaardigheden al eens testen op de paalkampeercamping Campanula.
Ik dacht dus naar Rostock te fietsen, maar zie dat de veerverbinding hier niet zo goed is als vanuit Travemunde (Lubeck). Althans niet met Finnlines, vanuit Rostock ben je een kleine 40 uur onderweg naar Helsinki, vanuit Travemunde een kleine 30 uur. Dus boet ik nog een beetje fietskilometers in. Of bestaat er een vlottere verbinding Rostock-Helsinki die ik over het hoofd zie?
lamaes schreef:Ik dacht dus naar Rostock te fietsen, maar zie dat de veerverbinding hier niet zo goed is als vanuit Travemunde (Lubeck). Althans niet met Finnlines, vanuit Rostock ben je een kleine 40 uur onderweg naar Helsinki, vanuit Travemunde een kleine 30 uur. Dus boet ik nog een beetje fietskilometers in. Of bestaat er een vlottere verbinding Rostock-Helsinki die ik over het hoofd zie?
De veerboot vanuit Rostock is zeker 2 dagen verder fietsen dan Lübeck en omdat hij een tussenstop maakt in Polen is hij 10 uur trager. Het is maar net wat je wil, 2,5 dag eerder of later aankomen in Helsinki :wink:
Het wordt Lubeck hoor, hoewel Rostock natuurlijk maar één dagje langer fietsen is vanuit Kiel Windeweer :wink:
lamaes schreef:... hoewel Rostock natuurlijk maar één dagje langer fietsen is vanuit Kiel Windeweer :wink:
Tuurlijk, maar 120 km over die gezellige drukke doorgaande weg 8)
Het is zo gezellig als je het zelf maakt hé :wink: