Additionally, paste this code immediately after the opening tag: beste noordelijke route en bestemming uit Helsinki (winter) - Forum Wereldfietser

beste noordelijke route en bestemming uit Helsinki (winter)

Hallo

Stel dat je 10 maart noordwaarts begint te fietsen vanuit Helsinki en je wilt op zijn minst één nacht kamperen aan de barents zee...welke route prik je dan en welke bestemming kies je?

Het is me duidelijk dat er alleszins opties zullen zijn, dat is geen probleem. Ik heb het routeboekje Iron Curtain Trail deel 1 en deze lijkt me een zeer aantrekkelijk. Ik ben nu wel nog aan het proberen uitvissen of het ook een nuttig boekje is in de winter. Ik heb het de auteur gevraagd maar tot nu kreeg ik enkel twee antwoorden van zijn assistent, waarin deze mij aanraadt warme kleren mee te nemen, en eventueel ook winterbanden :lol: Toen ik hem bevestigde dat ik dit van plan was vond hij dat ik precies wel zeer goed voorbereid was :lol: :lol: :lol:

Dus:
1. Welke winterse route (in grote lijnen) kies je om N-waarts te fietsen?
2. Welke bestemming kies je? een punt waar je rustig rechtsomkeer kunt maken. Het hoeft voor mij geen Noordkaap te zijn maar dat mag wel hoor. Kirkenes zoals in ICT lijkt me ook wel wat...
en natuurlijk niet te vergeten en meest prangend
3. Neemt men het routeboekje ICT deel 1 mee (eventueel per post tot helsinki) of laat men dit thuis?
Weet niet hoe lang en hoe ver je wil fietsen maar de stukje langs de kust tussen Alta en Tromso is erg mooi.

Afbeelding
P1010479 by shanecycles.com, on Flickr
Hmmm Shane, dat moet ik wel geloven!

Als we rechtsomkeer maken gaan we richting Stromsund, Zweden, waar we een weekje ofzo vakantie houden bij vrienden. Misschien eerst nog een ommetje in N-Noorwegen, wellicht gaan we ook een beetje openbaar vervoer nemen dan. Want ik wil graag nog ZW Noorwegen opzoeken na Stromsund, en dan de boot Bergen- Hirsthals nemen. Maar dat zien we allemaal nog wel. We moeten 24 mei in België zijn. (We zijn ik en een vriend die nu in India fietst en binnenkort naar Helsinki vliegt)
Ik zal dan maar mijn routeboekjes ICT en enkele fotokopies uit Norwegen per rad in een paketje naar helsinki versturen. Als we het niet nodig hebben dan maak ik er vast wel een finse fietser blij mee