Additionally, paste this code immediately after the opening tag: afstandmeter/odometer van Garmin 62s resetten - Forum Wereldfietser

afstandmeter/odometer van Garmin 62s resetten

Hoe doen jullie dit :?:
In het schermpje van de tripteller: "menu" knop indrukken, dan voor reset kiezen, . .en dan kiezen voor tripgegevens, . . toch . .
groetjes ben
Neen, voldoet niet. Afstandteller is dan nog geen 0.
Die kan je helaas niet resetten, behalve door een factory reset van de hele GPS uit te voeren. Maar dan ben je wel wat meer dan alleen die teller kwijt.
Vreemd, zitten er zo veel mogelijkheden op.
Dus maar gewoon zelf notities maken :roll:
Een harde reset is volgens mij ook niet heel veel werk. Volgens mij blijven je profielen etc bestaan. Je zou alleen batterijsoort, schermverlichting etc opnieuw in moeten stellen.

Zelf gebruik ik de afstandteller niet. De tripmeter is voor mij genoeg. Iedere dag even de track opslaan en je hebt de dagafstanden ook.

Ik heb overigens een Oregon 450 maar die is volgens mij onder de motorkap vrijwel identiek aan de 62s

Groet Remco
Een harde reset is volgens mij ook niet heel veel werk. Volgens mij blijven je profielen etc bestaan. Je zou alleen batterijsoort, schermverlichting etc opnieuw in moeten stellen.

Zelf gebruik ik de afstandteller niet. De tripmeter is voor mij genoeg. Iedere dag even de track opslaan en je hebt de dagafstanden ook.

Ik heb overigens een Oregon 450 maar die is volgens mij onder de motorkap vrijwel identiek aan de 62s

Groet Remco
Ik heb overigens een Oregon 450 maar die is volgens mij onder de motorkap vrijwel identiek aan de 62s

Groet Remco[/quote]

Ik ga mij ook een oregon 450 aanschaffen. Ik maak fietstrippen in Europa, Rome, midd.zee, oude wegen enz. Mijn vraag, is het zinvol voor dergelijke ritten een kaart City Navigator aan te kopen, of kan ik zonder deze City Navigator ook deze route's op een oregon 450 zetten?

Groetjes
tirre schreef:...
of kan ik zonder deze City Navigator ook deze route's op een oregon 450 zetten?
...
Groetjes
Routes zijn onafhankelijk van een kaart.
Je kan (normaal gezien - ik heb een edge 705 en een Montana 650) een route op je GPS zetten, ook al zou er geen kaart in steken: je ziet dan enkel je route zonder andere zaken.

Ik heb geen ervaring met de streken die je opnoemt, maar sta toch redelijk positief versteld van de 'open' maps. Je kunt misschien zelf eens kijken of de gratis open kaarten voldoende detail bieden. Indien zo, hoef je eigenlijk geen andere meer te kopen.

Waar ik wel meer ontgoocheld in ben is de 'autoroutering' van mijn Montana in combinatie met de officiële NGI-stafkaart van België. Dit werkt niet goed. Ofwel worden bepaalde type van autowegen geweerd in de tourfiets-stand (tot in het absurde toe: ie gaat je dan nog liever een grote rivier (Schelde) laten overzwemmen dan een nationale autoweg met fietspad te laten nemen). De voorkeursinstelling in die standen bvb tourfiets over in welke mate bepaalde types wegen te vermijden is bij mijn weten niet instelbaar - jammer genoeg.
'k Zal eens moeten testen of de openfietsmap niet beter is van die (dure) van het NGI. Ik dacht dat die ook routeerbaar is.

Maar ondertussen is dit al ver off-topic zie ik, sorry. :oops:
Xyuny schreef:'k Zal eens moeten testen of de openfietsmap niet beter is van die (dure) van het NGI. Ik dacht dat die ook routeerbaar is.
Ja die OFM routeert en doet het vast beter dan de NGI. :wink: