Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Espinoza del Diablo in Mexico - Forum Wereldfietser

Espinoza del Diablo in Mexico

Hoi pipeloi,

Op dit moment fiets ik in Baja California, Mexico. Over een week of drie steek ik over naar Mazatlan op het vaste land.

Het schijnt dat van Mazatlan naar Durango een prachtige weg door bergachtig gebied loopt. Een deel daarvan wordt Espinazo del Diablo genoemd, "the Devil's Backbone", een richel met aan beide kanten afgronden. Hmm. Aan de ene kant klinkt het bijzonder avontuurlijk, aan de andere kant vraag ik me af of het haalbaar is met een (lig)fiets met bagage.

Heeft iemand ervaring met die passage, en de rest van Mazatlan-Durango? Steilheid, wind, wegdekkwaliteit, etc? Ook ervaringen met vergelijkbare routes zijn welkom.


Saludos,

Gaele

http://gaele.guruburu.com

gaan! ik ben er enkele maanden terug geweest, en vond het een van de indrukwekkendste wegen van mexico. aan het begin zitten een paar stevige klimmetjes en is het warm, eenmaal hogerop gaat het vrij geleidelijk omhoog, en wordt het koeler.
na pas loberas ben je er zeker niet, het hoogste punt is in de buurt van El salto, ca. 2800 m.
het gedeelte mazatlan uit is druk , maar the moment je de juiste weg inslaat is het fantastisch fietsen. ik ben in 4 dagen naar D. gefietst, en heb daarin ca. 5400 m geklommen. valt best mee dus.
de 2e (en begin 3e) dag was de zwaarste, maar ook de mooiste, met inderdaad afgronden links en rechts.

good luck,

ben je op fiets of ligfiets? waar ga je na durango heen?