Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets huren - Forum Wereldfietser

fiets huren

Hallo,

Ik ben van plan 3 maanden per fiets door nieuw zeeland te trekken. Heeft iemand ervaring met het huren van een fiets daar, of is hier in nederland kopen toch een betere optie. Uit kostenbesparend oogpunt denk ik dat ik liever zou willen huren. Ook omdat ik dan de vrijheid heb, een auto te huren mocht ik dat willen (is niet de insteek)...

Is het verstandiger om in februari op het zuideiland te beginnen en dan doortefietsen naar het noordereiland? Of maakt dat niet zoveel uit...

Groetjes Sas

Fiets huren aldaar is naar ik mij kan herinneren wel mogelijk, al is de spoeling wel vrij dun. Tevens moet je altijd toch wel erg afwachten wat voor kwaliteit zo'n fiets heeft natuurlijk en driee maanden huurfiets loopt denk ik ook aardig in de papieren.
Wat ik zelf een keer gedaan heb (weliswaar was dat niet Nieuw Zeeland maar Tasmanie) is een fiets kopen op je plaats van bestemming met een zogenaamde "buy back- garantie. Dus, je koopt een fiets en de verkoper koopt die aan het einde van de reis weer terug, de uiteindelijke prijs hangt dan vaak wel af van de staat van de fiets op dat moment, al is een globale prijs al eerder natuurlijk erg handig om af te spreken. Echter, een geschikte zaak daarvoor in Nederland vinden kan moeilijk zijn natuurlijk, en om dat te doen in NZ zelf kan natuurlijk onaangename verrassingen opleveren.
Zelf zou ik, helemaal als het gaat om een langere periode zoals in jouw geval, toch liever een goede fiets vanuit Nederland meenemen. Je weet dan toch beter wat je precies voor vlees in de kuip hebt. Wellicht een gehannes met vervoeren, maar dat duurt altijd maar even.
Hopelijk heb je hier wat aan, prettige reis alvast!

In hostels hangen soms advertenties waar tweedehands fietsen inclusief tassen worden aangeboden. Maar om erop te gokken lijkt me vrij riskant.
Anders een tweedehands fiets kopen bij een fietsenwinkel.

Op het Zuidereiland beginnen (februari) en dan naar het Noordereiland fietsen is een goede optie. Hebben wij ook gedaan. Ik denk wel dat het in april toch wel fris wordt op het Zuidereiland.
Geeft je een beetje de tijd om conditie op te bouwen. Het Noordereiland is met z'n vele pittige heuvels zwaarder om te fietsen dan het Zuidereiland.

Succes,

Marco

Je kan inderdaat volgens het Buy-Back systeem een fiets kopen. Je kan de fiets dan voor 50 % terugverkopen aan de fietsenzaak. Ik kwam een duitser tegen die dat zo had gedaan maar hij had veel problemen met de fiets. Het was een vrij goedkope fiets. Een andere optie is om een tweedehands fiets te kopen. Kijk een op http://www.mountainbike.co.nz. Misschien kan je een oproep plaatsen of staat er wat voor je bij?!
Succes