Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eurovelo 4 Roscoff - Boulogne GPS track - Forum Wereldfietser

Eurovelo 4 Roscoff - Boulogne GPS track

Stilstand is achteruitgang en zo ook veranderen onze fietsplannen.

Na wat onderzoek vinden we het niet zo handig om dit jaar LeJoG (Lands end - John O'Groats) te doen. Maar we willen wel (onder andere) in Engeland gaan fietsen.

Het plan is nu als volgt:

We nemen de boot naar Harwich
We fietsen de 'Hart van Engeland' route naar Lands End (toch nog een beetje LeJog).
Dan naar Plymouth en met de boot over naar Roscoff in Frankrijk.
Vanuit Roscoff de Eurovelo 4 tot aan Boulgne sur mer
En vanaf hier de LF1 noordzeeroute tot aan Den Helder.

Om te zien of alles haalbaar is, puzzel ik altijd met GPS files. Maar die van Eurovelo 4 kan ik (nog) niet vinden.

Heeft iemand hem liggen? Of weet je waar ik hem kan neerladen?

Ook als je andere suggesties over onze route hebt, zin ze welkom.
HansvanderVeeke schreef:Stilstand is achteruitgang en zo ook veranderen onze fietsplannen.

Na wat onderzoek vinden we het niet zo handig om dit jaar LeJoG (Lands end - John O'Groats) te doen. Maar we willen wel (onder andere) in Engeland gaan fietsen.

Het plan is nu als volgt:

We nemen de boot naar Harwich
We fietsen de 'Hart van Engeland' route naar Lands End (toch nog een beetje LeJog).
Dan naar Plymouth en met de boot over naar Roscoff in Frankrijk.
Vanuit Roscoff de Eurovelo 4 tot aan Boulgne sur mer
En vanaf hier de LF1 noordzeeroute tot aan Den Helder.

Om te zien of alles haalbaar is, puzzel ik altijd met GPS files. Maar die van Eurovelo 4 kan ik (nog) niet vinden.

Heeft iemand hem liggen? Of weet je waar ik hem kan neerladen?

Ook als je andere suggesties over onze route hebt, zin ze welkom.
Volgens mij staat het deel van de Eurovelo4 tussen Roscoff en Boulogne sur Mer wel als lijn op de kaart van de ECF, maar is hier nog niet sprake van een route. Je kunt kijken naar een route uit het net van Bretagne richting Normandie, maar dan zul je iets zuidelijker moeten gaan. In Normandie is o.a. een route langs de invasie-stranden.
@Bert, dank je. Ik ga er even naar kijken.

@Johan: Mijn Russisch is wat roestig maar ik heb toch wat GPS gegevens gevonden. Het bevestigt wat Bert zegt want het zijn stukjes route. Maar alles is meegenomen.
@tovernaar; jouw link is inderdaad beter leesbaar, 1 letter maakt het verschil. :D

@hans; ben benieuwd naar het resultaat. Ik zie nu al uit naar je fotoverslag.
Even verder zoeken bracht me op deze site :

http://en.tourdemanche.com/

Het is een rondje langs de Britse en Franse kust, maar delen ervan lijken bruikbaar. Er lijken ook GPS files downloadbaar te zijn.

Het uiteindelijke doel is om naar Nederland terug te komen (binnen mijn vakantie :-) )
dus ik ga nog even puzzelen wat handig is om de boot te nemen.

En Minco, ook bedankt voor je hulp.

Hans
HansvanderVeeke schreef:Even verder zoeken bracht me op deze site :

http://en.tourdemanche.com/

Het is een rondje langs de Britse en Franse kust, maar delen ervan lijken bruikbaar. Er lijken ook GPS files downloadbaar te zijn.

Het uiteindelijke doel is om naar Nederland terug te komen (binnen mijn vakantie :-) )
dus ik ga nog even puzzelen wat handig is om de boot te nemen.

En Minco, ook bedankt voor je hulp.

Hans
Ik kan contact opnemen met mijn contact van de toeristische dient van Bretagne.
Hans, vorig voorjaar fietsen wij deze route met de tandem. Heb er een GPX track van, het is geen tracklog. De route is een samenraapsel van verschillende tracks en routes. Het deel van Dieppe richting NL komt ruwweg overeen met wat jij in gedachten hebt. Misschien heb je er wat aan.

Frank
frank bueters schreef:Hans, vorig voorjaar fietsen wij deze route met de tandem.
Is het Westelijk deel van de route niet gewoon een stuk van de Bretagne-Normandieroute vanaf St. Mathurin-sur-Loire? Ik fietste 'm vorige zomer ;-)

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Ongeveer van Angers tot Boulogne s.M. is het de Bret-Norm route, daarna gingen wij door. Zoals gezegd, het is van alles aan elkaar geplakt.

Frank
Frank en Rachel bedankt voor de tips.
Weer een stukje dichter bij de realisatie :-)
Hans, vorig jaar heb ik ook geprobeerd om via de tnt 'ontwikkelde' Eurovelo route te gaan fietsen. Een groot deel is niet autoluw, laat staan via een voie verte. De diverse syndicats kunnen je wel wat info geven maar werken vrijwel nooit over de grens van hun eigen regiootje heen. Een woeste, dolle vertegenwoordiger van de Franse fietsersorganisatie die de Eurovelo routes promoot, en die ik helaas steeds maar weer trof op de diverse C's langs mijn route, kon mij ook niet veel wijzer maken. Daarom heb ik me maar 'beperkt'* tot de Normandië-Bretagne route, met een afsteker in het Noorden van B. Ik zag dat jij en je partner dat stukje vorig najaar hebben gefietst ;-)


*: het was prachtig, stil en de moeite waard! Ik passeerde achtereenvolgens steden met directe relatie tot twee van mijn liefhebberijen: Sees waar de fysicus Conté werkte (van de krijtjes, jeweetwel) en Solemnes van de gebundelde gregoriaanse gezangen. Ik schilder en ook zing ik in een vrouwenschola ;-) o.a.

Afbeelding
even voorbij Liques
HansvanderVeeke schreef:Even verder zoeken bracht me op deze site :

http://en.tourdemanche.com/

Het is een rondje langs de Britse en Franse kust, maar delen ervan lijken bruikbaar. Er lijken ook GPS files downloadbaar te zijn.

Het uiteindelijke doel is om naar Nederland terug te komen (binnen mijn vakantie :-) )
dus ik ga nog even puzzelen wat handig is om de boot te nemen.

En Minco, ook bedankt voor je hulp.

Hans
Ik kreeg uit Bretagne het volgende bericht:

- De opening van de route is gepland op 22 juni 2013, op dat moment zal de bewegwijzering en de website www.tourdemanche.com klaar voor gebruik zijn.

- Voor de gehele route van de tour de Manche is er voorlopig nog geen routekaart beschikbaar, omdat de route officieel nog niet is geopend.

- Er wordt gewerkt aan een verzameling van informatie zodat op 22 juni een interactieve kaart beschikbaar is + GPX bestand van de route

- Voor de kleine Tour de Manche zal deze zomer een topogids in het Engels verschijnen.

- Ter promotie van de route zullen onder andere een video en een persbericht ter beschikking zijn.
Bert,

Bedankt voor het uitzoeken en de informatie. Het is een mooie ronde die om zeker nog eens ga doen.
Op dit moment is mijn geplande ronde ook al bekend. Daarover later meer.
Ik ben eruit. Nou ja, bijna dan. Mensen brengen me aan het twijfelen over de haalbaarheid ervan maar de plannen zijn als volgt:

Afbeelding

Samenvattend komt het hierop neer:

1. We gaan per auto of openbaar vervoer naar Hoek van Holland.
2. We steken met de ferry over naar Harwich
3. We doen eerst ongeveer 1000 km Hart van Engeland route (zwart).
4. Vanuit Lands End doen we een stukje LeJog van 246 km (paars).
5. In Exeter pakken we de trein naar Brighton (blauw). Daar zijn we een groot deel van de dag mee kwijt. Vanaf Brighton fietsen we een klein stukje (20 km) naar Newhaven (geel).
6. We steken over naar Dieppe.
7. Vanuit Dieppe volgen we 159 km de Normandië-Bretagne route naar Boulogne-sur-Mer. (rood)
8. Vanuit Boulogne-sur-Mer volgen we gedurende 391 km de Noordzee route(donkerblauw)
9. In Ijmuiden stappen we over op de huiswaarts route (lichtblauw) die ons in 190 km in Baflo brengt.

Opmerkingen en suggesties zijn welkom. Een uitgebreider verhaal met overwegingen kun je hier vinden.